Hårdrock på svenska!

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Godkväll!
Det görs mycket bra Metal/Hårdrock i sverige men det är sällan man får höra det på svenska. Vikingarock och Punk är väll det som jag har hört mest och jag gillar det som fan. Men jag saknar vanlig Hårdrock...:va (kan man skriva vanlig Hårdrock?)

Alltså jag behöver lite tips på Hårdrock som framförs på svenska.

Rock On / Per

Jag har precis rätt medicin för dig! Svensk progressiv 70-tals tunggung när det är som bäst, på med träskorna, öppna köksfönstret på vid gavel, knäck en Three Hearts och lägg på en skiva November på grammofonen! Om du missat dom så kan dom kollas in här exempelvis: http://www.myspace.com/novembersweden

/perris

LOK är de enda som gjort det riktigt bra(sVenskRåkkat alltså). Lillasyster är helt ok men där lyckas de inte lika bra trots att det är samma folk till viss del.
Lok hade ett väldigt bra koncept från början också. Dom vägrade bli ett nytt Smokie som 30 år senare spelar samma låt. Så dom bestämde redan från början när dom skulle lägga ner bandet :tummenupp Då blev det alltid fräsch, hård musik :tummenupp It's better to burn out than to fade away :fakta

LOK är grejen! Nu är dom hälften i Lillasyster så man får rocka vidare med dom, trots att det inte är samma gamla hårda LOK.

Jag rekommenderar helt osjälviskt mitt eget band Yggdrasil.

Sen vill jag påpeka att det finns tonvis med hårdrock på svenska, gamla Vintersorg - hans andra band Otyg, Thyrfing, Finntroll, Candlemass Sjunger Sigge Furst (1993) - klockren platta :yoparty, Månegarm, Svarte Pan, en massa elak black metal. Kommer nog på fler om jag får tänka lite... ;)

Jag vet inte om den här passar in här, men iaf Thåströms skiva Det är ni som e dom konstiga, det är jag som e normal. Hård rock är det ju, men är det hårdrock? Jävligt bra skiva iaf.

hammerfall har gjort en cover på pontares "när vindarna viskar mitt namn", kolla in den:tummenupp

Black Ingvars..

..de e rock det.

Rockbjörnen utdelas ju fan till kleti å pleti, Lisa Ekdahl kan ju tom få skiten...e de rock ??? :rolleyes:

Jag rekommenderar helt osjälviskt mitt eget band Yggdrasil.

Sen vill jag påpeka att det finns tonvis med hårdrock på svenska, gamla Vintersorg - hans andra band Otyg, Thyrfing, Finntroll, Candlemass Sjunger Sigge Furst (1993) - klockren platta :yoparty, Månegarm, Svarte Pan, en massa elak black metal. Kommer nog på fler om jag får tänka lite... ;)
Jag rekommenderar också ditt band. :tummenupp

Sen finns ju Myrkgrav som är riktigt snajsiga, dock inte svenska, men nästan!

[YOUTUBE-ID]G25ZWp7C7yA[/YOUTUBE-ID]

Edit: slängde in en låt med dem.

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...