3mut
Kött å brö´ e korv!
Hej igen allihopa!
Har fortfarande inte fått ordning på min XR600 -90 efter byte av kolvringar. Första provstarten gick den igång på 4:e kicken och lät fint men tomgången var för hög. Provade att skruva in blandskruven men utan resultat. För stort/litet (kommer inte ihåg vilket) lågfartsmunstycke skulle man kunna tro men varför då? Jag har ju inte ändrat nått på förgasaren förutom att göra rent den. Provstartade idag igen (med blandskruven ute 2,5 varv) och fick inte igång skiten alls förrän jag gav lite gas precis i startögonblicket. Då varvade den upp men gick långtifrån jämt å fint (lät som att den småbaktände lite hela tiden) samt helt utan tomgång.
Nån som har tips på var man ska börja felsöka?
Den har stått ett tag så bensinen kan nog va lite smårutten men det känns som att det e mer som e galet. Tändstiftet är nytt.
Otroligt tacksam för svar! Börjar luta åt att lämna in skiten om jag inte får ordning på den snart.
Mvh Emil
Har fortfarande inte fått ordning på min XR600 -90 efter byte av kolvringar. Första provstarten gick den igång på 4:e kicken och lät fint men tomgången var för hög. Provade att skruva in blandskruven men utan resultat. För stort/litet (kommer inte ihåg vilket) lågfartsmunstycke skulle man kunna tro men varför då? Jag har ju inte ändrat nått på förgasaren förutom att göra rent den. Provstartade idag igen (med blandskruven ute 2,5 varv) och fick inte igång skiten alls förrän jag gav lite gas precis i startögonblicket. Då varvade den upp men gick långtifrån jämt å fint (lät som att den småbaktände lite hela tiden) samt helt utan tomgång.
Nån som har tips på var man ska börja felsöka?
Den har stått ett tag så bensinen kan nog va lite smårutten men det känns som att det e mer som e galet. Tändstiftet är nytt.
Otroligt tacksam för svar! Börjar luta åt att lämna in skiten om jag inte får ordning på den snart.
Mvh Emil