tibbetiger
Ny medlem
Hej,
har en Honda CM400T från -81 som har stått stilla i några år. Tömde förgasarna och konstaterade att det var grön vätska som kom ut, typ samma gröna som läsken Krusbrus.
Plockade bort förgasarna och rengjorde, monterade tillbaka och testade. Hojen startade och gick dåligt. Om man varvade för snabbt så dog hojen nästan, för att sedan varva upp. När jag stängde av motorn så började ena förgasaren trycka ut bensinen ur avtappningen.
Tog isär allt igen och rengjorde denna gång i ultraljudstvätt, samt beställde packningar från eBay. När allt sånt var hemma så monterade jag ihop allt igen och provkörde. Nu var det inget mer läckage när jag stängde av hojen, vilket är bra. Däremot är symptomet med snabbvarvning = nästan död motor kvar. Varvar jag upp långsamt så går det bra. När hojen startat och stabiliserat sig så ligger den runt 3000 rpm i tomgång. Detta utan att tomgångsskruven ens ligger emot på förgasaren, så jag kan inte skruva ner den utifrån.
Nu är jag lite lost, jag antar att det är lite munstycken/justerskruvar som ska pillas på. Men vilka?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
har en Honda CM400T från -81 som har stått stilla i några år. Tömde förgasarna och konstaterade att det var grön vätska som kom ut, typ samma gröna som läsken Krusbrus.
Plockade bort förgasarna och rengjorde, monterade tillbaka och testade. Hojen startade och gick dåligt. Om man varvade för snabbt så dog hojen nästan, för att sedan varva upp. När jag stängde av motorn så började ena förgasaren trycka ut bensinen ur avtappningen.
Tog isär allt igen och rengjorde denna gång i ultraljudstvätt, samt beställde packningar från eBay. När allt sånt var hemma så monterade jag ihop allt igen och provkörde. Nu var det inget mer läckage när jag stängde av hojen, vilket är bra. Däremot är symptomet med snabbvarvning = nästan död motor kvar. Varvar jag upp långsamt så går det bra. När hojen startat och stabiliserat sig så ligger den runt 3000 rpm i tomgång. Detta utan att tomgångsskruven ens ligger emot på förgasaren, så jag kan inte skruva ner den utifrån.
Nu är jag lite lost, jag antar att det är lite munstycken/justerskruvar som ska pillas på. Men vilka?
Tacksam för all hjälp jag kan få!