xibalba
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 13 May 2007
- Ort
- Norrköping
- Hoj
- GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Besiktningen gillade inte fulmercan
De enda avgasvärdena som var ok var lamdavärdet, resten var 3ggr för högt.
Har lite spjällhusproblem vilket kan vara roten till det onda, tomgången ligger inte fint på 500vrv utan hoppar upp i 1200vrv, på sistone har den börjat spotta vätska ur avgasröret med (obränd bensin?).
Hur går man metodiskt till väga för att få ordning på skiten?
Kan katalysatorn överlevt eller är det bara tjöpa nytt?
De enda avgasvärdena som var ok var lamdavärdet, resten var 3ggr för högt.
Har lite spjällhusproblem vilket kan vara roten till det onda, tomgången ligger inte fint på 500vrv utan hoppar upp i 1200vrv, på sistone har den börjat spotta vätska ur avgasröret med (obränd bensin?).
Hur går man metodiskt till väga för att få ordning på skiten?
Kan katalysatorn överlevt eller är det bara tjöpa nytt?