Högfärdskörning runt Jönköping?

Thirran

kakmonster
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
CBR 600 f -96
Var ute och rullade lite idag (10 mil) och knappt hälften av de motorcyklister jag mötte hälsade.?!? Vågar folk inte släppa upp ett par fingrar eller hälsar man bara på vissa:confused: (Innan jag började köra själv tyckte jag det såg så larvigt ut att folk åkte runt och vinkade men när jag var "utför det" första gången blev jag jätteglad så jag har ändrat uppfattning, man är ju inte sämre än man kan ändra sig...numera hälsar jag på alla jag kan)Alla kan ju inte vara nybörjare som inte reder ut det rent fysiskt.
En liten reflektion bara:rolleyes:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
många gånger jag rent av glömde av i början men idag sitter man nästan å vinkar på alla hojjar även när man kör bil :p

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Var ute och rullade lite idag (10 mil) och knappt hälften av de motorcyklister jag mötte hälsade.?

svenskar kanske är rädd att hälsa på varandra, utlänningar brukar klaga på att det är så tyst på t-bana och vi snackar inte med varandra, undra hur det vinkas i andra länder

kom till stockholm så ska jag hälsa :)

idag sitter man nästan å vinkar på alla hojjar även när man kör bil :p

bara nästan? jag har kommit på mig själv hälsandes på mcåkare när jag kör bil, samt kollar i backspegeln när jag är ute med en vanlig tramphoj m.m. :D

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
hoppas de man inte hinner hälsa på slingerBulten blir sura, lite jobbigt hinna med ibland när man är lite ringrostig så här i början på säsongen

Thirran

kakmonster
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
CBR 600 f -96
Man hälsar ju bara på dom som har snygga bikez :gnissla

Tydligen inte bara i Jönköping....

Om du tar en tur hit till Stockholm så ska jag hälsa.

Det gör jag nog inte men tanken är ju fin!

många gånger jag rent av glömde av i början men idag sitter man nästan å vinkar på alla hojjar även när man kör bil :p

Jag med! Fast jag inte har kört mer än lite grann(det är vanebildande!!)

Last edited:

njelger

Guest
hoppas de man inte hinner hälsa på slingerBulten blir sura, lite jobbigt hinna med ibland när man är lite ringrostig så här i början på säsongen

Man får verkligen hoppas de blir sura :D
Man försöker ju hälsa men det är mycket koppling & svängar i stockholmstrafiken

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
2023 Panigale V2
Var ute och rullade lite idag (10 mil) och knappt hälften av de motorcyklister jag mötte hälsade.?!? Vågar folk inte släppa upp ett par fingrar eller hälsar man bara på vissa:confused: (Innan jag började köra själv tyckte jag det såg så larvigt ut att folk åkte runt och vinkade men när jag var "utför det" första gången blev jag jätteglad så jag har ändrat uppfattning, man är ju inte sämre än man kan ändra sig...numera hälsar jag på alla jag kan)Alla kan ju inte vara nybörjare som inte reder ut det rent fysiskt.

Ute å åkte igår, såg dig inte men hade jag det hade jag hälsat :pannkyss

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Jag hälsar alltid, oavsett hoj. Det är mest glidarfolket som e dåliga på att vinka tebaks....Sporthojs folket brukar vinka fint! Vad kommer traditionen ifrån egentligen?

MC Doktorn

Guest
Trodde det bara var touring och custom nissar som hälsade.

Harley åkarna hälsar aldrig dom e fullt upptagna med att inta rätt attityd :cool:

Hälsa är livet :hej

Dr. Adrenalin

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
Ktm 660

Samma här, köpte hojen för några veckor sen å har redan åkt närmare 100 mil utspritt på ett gäng turer. Custom åkare är kass på att heja! Gubbar utan folkvett eller nåt... :7peta

hjälte

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Hoj
Triumph sprint st 06, Suzuki Rmz 450 06
Jag hälsar alltid, oavsett hoj. Det är mest glidarfolket som e dåliga på att vinka tebaks....Sporthojs folket brukar vinka fint! Vad kommer traditionen ifrån egentligen?

Hej jag vinkar också :) . Traditionen med att vinka är ett sätt att ge klartecken till mötande mc om att det inte är någon polis från det håll jag kommer ifrån. (rätta mej om jag har fel.)

Thirran

kakmonster
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
CBR 600 f -96
Hej jag vinkar också :) . Traditionen med att vinka är ett sätt att ge klartecken till mötande mc om att det inte är någon polis från det håll jag kommer ifrån. (rätta mej om jag har fel.)

Jaha, men det visste dom nog inte för jag mötte ingen polis. Men det är ju lite roligare i alla fall(att vinka alltså, med eller utan polis)

Det är nog sant som du säger/skriver. sporthojarna brukar hälsa.:tummenupp

Last edited:

Hasse12

Hasse
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Yamaha R6
inte för att det var frågan men jag såg en tråd med lite Jkpg:s folk. Då har jag frågan om nån av er skall på Lelleträffen?

Sanoj_lidatorp

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Yamaha TRX 850
Traditionen med att vinka är ett sätt att ge klartecken till mötande mc om att det inte är någon polis från det håll jag kommer ifrån. (rätta mej om jag har fel.)
Så hur gör man för att varna för kontroller? Blinka med ljuset mitt på dagen brukar funka sådär..

// jonas

.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...