Höghastighetstest kring S-holm?

Izze

There is no reality, only perception
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Teutonia Mistral S - 2007
Hejsan allihop!

Vilket vägavsnitt kring Stockholm är bäst lämpat för höghastighetstest, om man bortser från flygsträckor mm?

Med bäst lämpat menar bred, rak, fin asfaltsväg och minst riskt för att stöta på andra trafikanter, djur mm.

Om det även är ett avsnitt där våra kära myndigheter ej bevakar så värst hårt skadar det inte heller :tungan

hej
 

Busablixten

Hojåkare
Gick med
20 Jul 2006
Ort
I garaget
Hoj
2006
SALA rakan e sjukt lång 3,8km o tokbred, där kan du pina din båge till det yttersta, ( inte i innerstan direkt men bästa platsen i sverige att högfartstesta en fet båge på )
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Busablixten skrev:
2344504 SALA rakan e sjukt lång 3,8km o tokbred, där kan du pina din båge till det yttersta, ( inte i innerstan direkt men bästa platsen i sverige att högfartstesta en fet båge på )


Det var väl faktiskt ett ganska dumt förslag om du inte faktiskt VILL att han ska åka dit?
Sala rakan är ju tokhårt bevakad, finns alltid poliser i närheten. Vi åkte den vägen upp till våran stuga i dalarna hela tiden och vi har samlat på oss ett dussintal fortkörningar just på den vägen.

Izze skrev:
2343843 Hejsan allihop!

Vilket vägavsnitt kring Stockholm är bäst lämpat för höghastighetstest, om man bortser från flygsträckor mm?

Med bäst lämpat menar bred, rak, fin asfaltsväg och minst riskt för att stöta på andra trafikanter, djur mm.

Om det även är ett avsnitt där våra kära myndigheter ej bevakar så värst hårt skadar det inte heller :tungan

hej


E6 Helsingborg har ju faktiskt några goa raksträckor.
 
Last edited:

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Nynäsvägen, södergående efter Lännaavfarten, den är allt annat än linjalrakt, men hinner du inte nå varvstopp på sexan så är något fel.

Dock, bör man väl kanske vänta till mitt i natten så man har vägen för sig själv.

Självklart har jag själv aldrig kört fort här, men jag har hört talas om folk som gör det... och jag tycker det är jättefel eller vad som nu är ett politiskt korrekt uttalande i sammanhanget. :D

/Fenix
 

Busablixten

Hojåkare
Gick med
20 Jul 2006
Ort
I garaget
Hoj
2006
Vägen -till- Sala har väl 20 kameror o e hårt bevakad av trafikpolisen helt rätt !
Jag åker där ibland och .... rakan e så jävla lång o bred så man måste ju bara powerwheela ...en personlig favvo.

Finns väl lämpligare helt polisfria rakor närmare stockholm, men jag kom inte på någon annan raka än SALA rakan när Izze fråga...Sorry!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
E18 mot Enköping:

Finns partier där man åtminstone bör vara beredd på att det kan sladda till lite. Mellan Bro och Kungsängen mot stan bl.a. kan man lätta rejält vilket kan va jävligt läskigt om man inte är beredd.

E4 efter Arlanda: är bättre så sett, mer blått däremot.

Norrtäljevägen: Mkt vilt...

Värmdöleden: Fastna inte i vajern...

Nynäsvägen: Vilt...

E4 söder efter S-tälje: Fri fart!

Södertälje mot Strängnäs (E6 ?): PERFEKT!!!
 
Last edited:

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Fenix skrev:
2344688 Nynäsvägen, södergående efter Lännaavfarten, den är allt annat än linjalrakt, men hinner du inte nå varvstopp på sexan så är något fel.

Dock, bör man väl kanske vänta till mitt i natten så man har vägen för sig själv.

Självklart har jag själv aldrig kört fort här, men jag har hört talas om folk som gör det... och jag tycker det är jättefel eller vad som nu är ett politiskt korrekt uttalande i sammanhanget. :D

/Fenix

Din 6:e växel eller min 6:e växel.. ?? :fakta
(R1 - 05)
 

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
E18 mot norrtälje från roslagsstoppet. kanske lite "kurvigt" men det ska väll inte va ngra problem.
 

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
Izze skrev:
2343843 Hejsan allihop!

Vilket vägavsnitt kring Stockholm är bäst lämpat för höghastighetstest, om man bortser från flygsträckor mm?

Med bäst lämpat menar bred, rak, fin asfaltsväg och minst riskt för att stöta på andra trafikanter, djur mm.

Om det även är ett avsnitt där våra kära myndigheter ej bevakar så värst hårt skadar det inte heller :tungan

hej


Vad nu?! Har du trimmat S:en?? :yoparty
 

bs

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Vällingby
Hoj
Busa -08, KTM 525, DRZ400s, Monkey, XT600, and NoClue
Bäst!

E4 söder om Jönköping. Vägen är rak bred och med god sikt.
Klarar lätt 500 (om resurser finns... :yoparty )
 

mikkeboz

Medlem
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Busa -06
E18 mot Enköping,efter Ekolssundsbron finns en fin o ganska lång raka,har dragit mätaren i botten där själv ett par gånger.Finns visserligen en kontrollplats där men jag har aldrig sett snuten stå där,man ska iofs aldrig säga aldrig:rolleyes:
 

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati Streetfighter S
mikkeboz skrev:
2345652 E18 mot Enköping,efter Ekolssundsbron finns en fin o ganska lång raka,har dragit mätaren i botten där själv ett par gånger.Finns visserligen en kontrollplats där men jag har aldrig sett snuten stå där,man ska iofs aldrig säga aldrig:rolleyes:

Där stod dom i torsdags (sex-sju på kvällen) kan jag säga. Precis i backkrönet efter bron (riktning Enköping) står en kille med laser och bakom honom står två mc-poliser. Han var helt omöjlig att upptäcka förens det var "för sent"
Sen vid kontrollplatsen står en bil till.
Tur att jag kom med bilen den gången... :)

Men om om man väl har kommit över krönet så är det nog bara ett fläska på.
Inte en chans att de hinner vinka in en då...
 

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Tänker slå ett slag mot moraltanterna och säga såhär...

när du maxxa den där och kör förbi en snut med lasern släpp inte av förrens du är på säkert avstånd. Dvs parkerad bakom ett hus ej synlig från vägen med en glass i handen från närmaste fik. :tungan
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
bäst i länet: Nykvarn -> Mariefred...helt öppet och fint...
 

Izze

There is no reality, only perception
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Teutonia Mistral S - 2007
Tackar för alla bra svar! :)

Alex, nja det är inte S-en jag tänkte brumma på med, å ferrexten var det väl du och jag som puttrade upp i +240 :näsblod mot Uppsala härom året?
 
Nyheter
Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Customiserade CL:s-modeller på Wheels and Waves

Honda presenterar 16 custom...

KTM fyller på med Enea Bastianini och Maverick Viñales

KTM har presenterat en helt...

Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Top