Killerwhale
Gudomlig sporthojare
Japps, ingen som knäckt detta än....och jag har fanken inte en clue...
Alltså, jag står still...varm motor....kopplingen inne hela tiden.
Högre varv när ettan eller tvåan läggs i....droppar då jag lägger i friläget.
"Fenomenet" försvinner då jag antingen drar ur TPS kontakten eller använder en annan CDI som har så kallad TPS mod (gör att man kan köra utan TPS med fungerande varvräknare)...
Det som händer då man drar TPS:en är att det blir "full ignition advance" så det känns ju som att det skulle vara relaterat till det....!?
Här är videon, har lagt tomgången lite högre för att visa bättre...
http://s125.photobucket.com/albums/p80/KillerwhaleTRX/?action=view¤t=cdibastard.flv
Alltså, jag står still...varm motor....kopplingen inne hela tiden.
Högre varv när ettan eller tvåan läggs i....droppar då jag lägger i friläget.
"Fenomenet" försvinner då jag antingen drar ur TPS kontakten eller använder en annan CDI som har så kallad TPS mod (gör att man kan köra utan TPS med fungerande varvräknare)...
Det som händer då man drar TPS:en är att det blir "full ignition advance" så det känns ju som att det skulle vara relaterat till det....!?
Här är videon, har lagt tomgången lite högre för att visa bättre...
http://s125.photobucket.com/albums/p80/KillerwhaleTRX/?action=view¤t=cdibastard.flv