Höja Bandit 600?

Marris

Guest
Hej!
Nu har jag sålt VFR:en o skall idag köpa mig en Bandit 600. Tycker att det verkar vara en kul hoj, men känner att den är i lägsta laget för mig. Kollade lite på bandit-tråden här på forumet o ser att många andra med mig tycker att de är lite för låga.

Har kikat på S-racing o där verkar de sälja dessa höjningssatser (dogbones, tailraiser etc, kärt barn har många namn??) :) Och själva prylarna kostar ju inte så mycket, mitt problem är snarare att byta ut de gamla. Min fråga är alltså, känner någon här någon som gör sånt här? Och vad skulle det kunna kosta? Någon bra verkstad etc? Lelles är väl ett alternativ, men det känns som pengarna kommer att flöda då.
Det står även på S-racings sida att det bör utföras av en erfaren mekaniker på en verkstad. Överdrivet eller sant?

Många frågor, tacksam för hjälp! :)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Hej!
Nu har jag sålt VFR:en o skall idag köpa mig en Bandit 600. Tycker att det verkar vara en kul hoj, men känner att den är i lägsta laget för mig. Kollade lite på bandit-tråden här på forumet o ser att många andra med mig tycker att de är lite för låga.

Har kikat på S-racing o där verkar de sälja dessa höjningssatser (dogbones, tailraiser etc, kärt barn har många namn??) :) Och själva prylarna kostar ju inte så mycket, mitt problem är snarare att byta ut de gamla. Min fråga är alltså, känner någon här någon som gör sånt här? Och vad skulle det kunna kosta? Någon bra verkstad etc? Lelles är väl ett alternativ, men det känns som pengarna kommer att flöda då.
Det står även på S-racings sida att det bör utföras av en erfaren mekaniker på en verkstad. Överdrivet eller sant?

Många frågor, tacksam för hjälp! :)

ähh de där gör du på en timma med tummen mitt i hand.
ta den lilla hemmamekaniker satsen o sen ett spännband el likn.
hissa upp under närmsta fasta anordning.. tom ett träd skulle funka,,, alltså bakändan då..
skruva bort den gammla som säkert sitter med 2 skruvar o sätt sen dit den nya.. simsalabim :tummenupp

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag håller med ozeo. Det kan inte vara värt att lämna in hojen på verkstad för en så pass "enkel" operation.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Svar har du ju redan fått, så jag önskar dej välkommen till "naket" träsket ist :)

Tjoa till om du vill ut & köra lite. Eller om du bara vill haka med på annat skoj med hoj.

// Ullis

Marris

Guest
Svar har du ju redan fått, så jag önskar dej välkommen till "naket" träsket ist :)

Tjoa till om du vill ut & köra lite. Eller om du bara vill haka med på annat skoj med hoj.

// Ullis

Tack för råden och välkomnandet, då skall jag testa! Pratade med en kollega o han sa oxå att det inte skulle vara några problem :) Bara att fixa prylarna då o köra!

Var ute ikväll o åkte premiärturen, gött!

Hänger gärna med på turer! Bara att höra av sig om inte jag gör det! :tummenupp

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Enkelt att fixa!
Men är du fortfarande osäker så hjälper jag dig med bytet.
Har en liten Mc verkstad ute på Danmarks gärde för olika reparationer.

Kika på länken nedan!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...