Höjden av otur, hojjen skar

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
Tjooo.

Köpte en cbr 600 - 01:a i förrgår, och igår första dan ja skulle köra med den så skar den, vevstaken gick av och sköt ut genom motorn.

Vad kan man göra, ägaren innan lär ju inte ha nått ansvar? om de nu var nått knas med den som han visste om, så är det bara känna sig blåst och köpa ny motor?

idiot som ja e så va ja så ivrig på att köpa den så ja kollade inte upp ett skit, såg nu att den var importerad.

Frågade killen om den var påställd osv och det var den sa han för ja körde hem den. men nu när ja kollar så stäldes den av i maj direkt efter besiktning?

Nån som vet var man kan få tag på en beg motor till bra pris? tittade lite på skrotar på näte och hitta en 800mil för 13000kr...

mvh

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Snacka om otur. :gnissla
Säljaren kan troligtvis inte ställas till svars, såvida du intekan bevisa att säljaren kände till felet, vilket kanske inte är så sannolikt att han gjorde. För begagnad motor kan du t.ex. kolla tyska eBay. Brukar finnas mycket kul där.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Mycket bakhjul o sånt?

Det kvittar ju om den är importerad, den kommer ändån från japan från början så om du köper den i Afghanistan eller Danmark så kommer den ju från samma band.

Misshandlar man sina saker så händer sånt, annars inte.
Man ser om man har en skithoj framför sig när man ska köpa. Vet man inget, vilket man inte gör de första gångerna, så tar man med sig nån som vet så man slipper sånt här.

Dominator-Rocks

Guest
Helvete! Jag hade gråtit blod :fakta

Jag tappade en spritflaska i backen idag och tyckte jag hade otur! :mad:

Det finns alltid dom som hare värre!

Lycka till i sökandet efter en ny motor! :tummenupp

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
hade bara kört hem den och varit ute kört nån timme på kvällen och sen på dan drog ja ut öva bakhjulösåkning i 30 min å när ja skulle hem drog ja på lite, 220 kanske på en raka å då bara small det till. varvtalet just då 13000 typ.
tycker man borde kunna pressa den mer än så. sista hojjen ja hade stog ja fan på varvstopp i några minuter innan kylarn sprack, å så hårt körde verkligen inte me denna, lite bakjhjulsåkning bara som sagt.
40 000 pynta ja för den., har hittat ny motor för runt 13 så de är vell bara spara.

ang att den va importerad är vell att man inte kan vara lika säker på hur långt den gått. med tanke på denna bara gått 2300mil

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Så som du kör är det inte tänkt från början och då går sakerna fortare sönder. Lär dig leva med det för det kommer hända igen.
Hoppas du tycker att det är värt det ;)

Ha d bra!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Vilken kolv var det som tittade ut? Treans kanske? En vild gissning är att oljenivån var (eller har varit ofta) nedanför oljepickupen när du uiiiiilade, å då skar grejerna. Folk är livrädda för hojar som har gått på bana, det dom är byggda för, men det är helt ok med hojar som det har körts skiten ur på gata, å wheelats tills det blåser metalspån ur dämparn :gnissla

Jag tappade en spritflaska i backen idag och tyckte jag hade otur! :mad:
Men T-Röd säljs väl i plastflaskor? :va :D

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Gav du 40 för den för ca 4-5 år sedan så var det ju ett vettigt pris. Betalade du det för den nu så var det dyrt. DYRT!
Det låg ute för 40... Men jag bytte min Husa 02:a jämt..

Värderar det till kanske max 30.. Och bara de är överpris.. Men men.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Frågade killen om den var påställd osv och det var den sa han för ja körde hem den. men nu när ja kollar så stäldes den av i maj direkt efter besiktning?

Det känns ju som killen visste att det var nåt knas om han ställde av efter besiktning?

ÅAS verkar inte du vara den som behandlar saker snällt heller:
hade bara kört hem den och varit ute kört nån timme på kvällen och sen på dan drog ja ut öva bakhjulösåkning i 30 min å när ja skulle hem drog ja på lite, 220 kanske på en raka å då bara small det till. varvtalet just då 13000 typ.
tycker man borde kunna pressa den mer än så. sista hojjen ja hade stog ja fan på varvstopp i några minuter innan kylarn sprack, å så hårt körde verkligen inte me denna, lite bakjhjulsåkning bara som sagt.
40 000 pynta ja för den., har hittat ny motor för runt 13 så de är vell bara spara.

Surt för dig, hoppas att du hittar en billig motor som inte har stått mot varvstoppet tills kylaren sprack!

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
MKT snack som inte handlar om ämnet men iallfall.

wheelieade i max 20 min, och då var det pytte korta då ja är värdelös på det.
körde inte spec hårt med den eftersom ja bara hade den i ca 3 timmar så hann jag knappt köra med den.gasade inte mkt ens förns den var uppe i 82 grader eller va den brukade ligga på. och tempen när den skar var 90 grader och 13000 varv som jag varva vid en omkörning.

och hur gör alla stuntare då? om den nu inte får olja när man wheelar, btw så var de en stunt hojj så den är vell inte snällt kölrd innan men lixom men ja körde bara nån timme..

f4sport eller vad modellen heter.

Rompa

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Gixxer 1000 Yamaha Dragstar1100 Suzuki Drz400
MKT snack som inte handlar om ämnet men iallfall.

wheelieade i max 20 min, och då var det pytte korta då ja är värdelös på det.
körde inte spec hårt med den eftersom ja bara hade den i ca 3 timmar så hann jag knappt köra med den.gasade inte mkt ens förns den var uppe i 82 grader eller va den brukade ligga på. och tempen när den skar var 90 grader och 13000 varv som jag varva vid en omkörning.

och hur gör alla stuntare då? om den nu inte får olja när man wheelar, btw så var de en stunt hojj så den är vell inte snällt kölrd innan men lixom men ja körde bara nån timme..

f4sport eller vad modellen heter.

Va det den vita i göteborg?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Seriösa stuntare bygger om oljepickupen på dom så att den får olja även när hojen står rakt upp.
Hur noga kollade du den före köp? Den kanske hade nästanskurit för förra ägarn, så han sålde den attans snabbt?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024