Hörni pojkar! (is!)

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Frånåmed imorrn börjar vi köra is här i Gummark utanför Skellefteå. Kommer inte vara någon fet bana förns isen blitt 35cm+ (och farsan vågar gå ut med stortraktorn) men iaf.

Så är det någon som är sugen på göra oss sällskap så äre bara höra av er ;)

RJ du kommer som standard. :tummenupp

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Olof Eriksson skrev:
Frånåmed imorrn börjar vi köra is här i Gummark utanför Skellefteå. Kommer inte vara någon fet bana förns isen blitt 35cm+ (och farsan vågar gå ut med stortraktorn) men iaf.

Så är det någon som är sugen på göra oss sällskap så äre bara höra av er ;)

RJ du kommer som standard. :tummenupp
Jag är sugen, har ju inte ens provat att köra is ännu... :näsblod Men i helgen blir det inte, kanske inte ens före jul. :( :tomten

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Olof Eriksson skrev:
De e lugnt, vi tycker om dig ändå. :hihi
Gör ni, vilken tur! Då kanske man kan dela på en och annan stuga med er Skellefteåbor till sommaren när det är bankörningsdags. :tummenupp :pannkyss

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
RJ skrev:
Gör ni, vilken tur! Då kanske man kan dela på en och annan stuga med er Skellefteåbor till sommaren när det är bankörningsdags. :tummenupp :pannkyss
Självklart! Har kommit på hur jag ska använda de där sista centimetrarna gummi i däcken nu, så nu hänger minuten löst ;D :hihi

Blire något rejs för dig nästa år då?

TT-Henke

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
-Honda CBR 929-
Hey Olof, er verkar det va lite ordning på !
Har du plats om man får nå ryck och kommer upp ??

Hoppas det kommer upp nån rolig här, nått i stil med isbanan som var på älven för två år sedan !! Skulle LÄTT kunna betala för att få rejsa på en lika rolig bana som den :tummenupp

Well, någon som har nått tips på isbana ?
typ annordna UMCC isracingbana from hell ?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
TT-Henke skrev:
Hey Olof, er verkar det va lite ordning på !
Har du plats om man får nå ryck och kommer upp ??

Hoppas det kommer upp nån rolig här, nått i stil med isbanan som var på älven för två år sedan !! Skulle LÄTT kunna betala för att få rejsa på en lika rolig bana som den :tummenupp

Well, någon som har nått tips på isbana ?
typ annordna UMCC isracingbana from hell ?
Jamenförfasiken det är bara snedda förbi! Idag var vi fyra cross/enduro/supermoto-hojjar och en fyrhjuling. Jag steg upp kl sju och körde rent banan med snöslunga, sån som man skjuter framför sig (iofs drev denna). 70cm bredd på maskinen och banan blev 4,2 meter bred :D Hur lång den blev vet jag inte, men dugligt lång iaf :)

Vi kommer köra imorgon också!

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Det finns väl planer på en isbana i sörfors i vinter.....vi skulle bara skrapa ihop lite diesel pengar så att banan blir plogad i vinter. Skulle vara kul om vi kunde anordna lite tävlingar med after race på klubben på kvällen. Första vinst en gratis fylla :D

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Olof Eriksson skrev:
Självklart! Har kommit på hur jag ska använda de där sista centimetrarna gummi i däcken nu, så nu hänger minuten löst ;D :hihi

Blire något rejs för dig nästa år då?
Rejs för mig, jag är för gammal och långsam. Hela tanken med isåkningen är inte att bli snabb på is utan att kapa minst 2 sekunder med sporthojen. :D Gör jag det då vet man aldrig vart det slutar...

TT-Henke

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
-Honda CBR 929-
Olof, king =)

Sådär, då är vinterdäcken på plats ! :)

Ska se om vi kan ordna nått någon helg framöver. Jag har dock det sopigaste isbakdäcket... måste vinna på bingolotto så jag har råd att köpa ett nytt.
Jiufersig roligt att sladda, men det ska driva på lite frammåt också.. särskilt om man ska köra bana.

Någon som har koll på om isarna börjar vara körbara än ??
Kan man få in rapporter om is-tjocklek från de närliggande sjöarna ? typ stöcksjön mm :7peta

Ja just ja... vad kör ni med för däckstryck i endurodäcken , ca ?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
TT-Henke skrev:
Olof, king =)

Sådär, då är vinterdäcken på plats ! :)

Ska se om vi kan ordna nått någon helg framöver. Jag har dock det sopigaste isbakdäcket... måste vinna på bingolotto så jag har råd att köpa ett nytt.
Jiufersig roligt att sladda, men det ska driva på lite frammåt också.. särskilt om man ska köra bana.

Någon som har koll på om isarna börjar vara körbara än ??
Kan man få in rapporter om is-tjocklek från de närliggande sjöarna ? typ stöcksjön mm :7peta

Ja just ja... vad kör ni med för däckstryck i endurodäcken , ca ?
Isen var idag 13-14cm tjock :)

Finndubben kör man lågt tryck i, typ 0,4-0,5 och endurodubben drar man i bortåt en 0,8 nånstans.

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Jag har vart och rekat lite i Stöcksjö och isen är någorlunda tjock men ganska porös troligtvis beroende på väderskiftningarna som varit... men med nån veckas kallväder till är det nog lugnt!

Vi kanske får ordna nån skeå sväng och åka upp och bli frånkörd av dom pojkarna :)

S12

"-ingen kommer ihåg en fegis!"
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
KTM 950 Superenduro
Tja!

Jag o Honken kom just från lilla "crossbanan" i sörfors, det går alla tiders att åka där nu... Vi får sammla ihop oss nån dag å fara dit å åka ett gäng :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
TT-Henke skrev:
:7peta Så vitt jag vet blir det ingen isbana i Stöcksjö i år.
Jag plogade förmodligen bort en tusing i soppa där i fjol, och skulle göra det i år igen om jag visste att dom som bor i det nybyggda huset inte har några klagomål.

Men visst var det lite surt att jag var ensam om att ploga, någon i byn måste ju ha tillgång till en traktor, jag slutade ploga för att snön blev för djup för fyrhjulingen och hoppades att någon annan skulle idas ta vid, men icket!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
TT-Henke skrev:
GuW: gå å fråga :7peta

Det tänker jag däremot inte göra, är det ingen som vet av någon annan plogad isbana där man kan köra bil?

Det lär planeras en i holmsund, en i bjurholm, och en i hörnefors (enbart för bilar)

Eventuellt plogar jag en egen bana, endast för eget bruk.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping