Höståkare

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Herregud va kallt de va om fingrarna imorse. Fick stanna och ta av mig handskarna och massera igång blodcirkulationen och alla bilister garvade :gnissla

Jag känte mig som han i nya Falcon reklamen " Now that's really cold".

Ni som pendlar till jobbet har ni nåt bra tips på hösthandskar?

//Dafe

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Värmehandtag kostar en 500ing och är nog den bästa investeringen jag kan tänka mig för höstkörning. Hade det på XTn och ska montera det på min nuvarande. Har man väl en gång hadt det så e det svårt o klara sig utan.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Det finns ett par vantar (att ha innanför sina ord. handskar) med insydda silvertrådar. Tror de kallas "silver gloves"... Dessa reflekterar värmen bra. :tummenupp
Samma teknik används i underställ till dykning m torrdräkt. Där kallas det flektalon. Jag kör annars med ett par tunna bommulsvantar inannför mina handskar. :)
Värmehandtag i all ära, men det hjälper inte utanpå handen.

Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Halvarsons har gortex handskar "Dry Level" och när det är kring 5 + så tar jag i ett par tunna montörshanskar i.
Hade´

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12

Värmehandtag i all ära, men det hjälper inte utanpå handen.

Men om handtagen är varma så håller du ju händerna varma.
På snöskotern kör jag med samma crosshandskar som på sommarn utan problem, bara jag har handtagsvärmare.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Men om handtagen är varma så håller du ju händerna varma.
På snöskotern kör jag med samma crosshandskar som på sommarn utan problem, bara jag har handtagsvärmare.
Blir det kortis så lär han inte vifta m händerna för att han fryser... :rolleyes: :D
Klart bätte med varma handtag än kalla, men utsidan på handen är fortfarande utsatt för fartvind. På det glada 80-talet hade man handtag i neopren (min gamla hade det). Dessa isolerar mer, men blöta blir de lite sunkiga...

marben

Newbie!
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
SV1000 -04 Honda CB400N -81 Honda CBR954RR -02
Tjöööp crosshandskydd (vet inte dess riktiga namn) så blir det kanske lite bättre =)

SvenneC

Medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Inte så många som jag skulle vilja ha...
Tjöööp crosshandskydd (vet inte dess riktiga namn) så blir det kanske lite bättre =)

Du tänker nog på musöron eller barkbusters...

Annars skulle jag rekommendera att titta på något som heter "runbags". Jag kör året om (i Stockholm) med sommarhandskar under ett par runbags. Det funkar så bra att jag inte har orkat montera några handtagsvärmare.

Runbags sitter fast på styret som ett par påsar som man sticker händerna i för att greppa handtagen. I början blir man lite nojjig över att inte se sina egna händer, men det gick över ganska fort för min del när jag insåg att jag faktiskt inte BEHÖVER titta på vänster tumme när jag manövrerar blinkersreglaget... :rolleyes:

Hur som helst så är dom skitfula men praktiska eftersom dom tar bort både fartvind och väta från händerna. Kostar runt en femhundring och man brukar behöva fråga efter dom hos hojhandlarna eftersom det är skumma saker som dom gömmer längst in i det dammiga och mörka hörnet.

/S.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Hur får du plats med det, jättestora handskar kanske?
Jag har knappt plats för handsvetten :gnissla

Jag står m händerna i vädret 5 minuter innan jag tar på handskarna, då rinner allt blod o annat ner i armarna o huvudet så krymer händerna :rolleyes: Pigg o alert blir man samtidigt... :D

Nej, jag har väl mjuka handskar eller lite marginal.. o använder "tunna" bommullshandskar...

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Jag är ingen expert, men nåt säger mig att krävs det värmehandtag så skulle jag låta bli att åka hoj.

För mig handlar det inte om att frysa utomhus, för är bandyspelare o har t.om. varit i sibirien o spelat bandy utomhus.. :yoparty

Utan min tanke går till kringutrustning som inte håller måttet, t.ex. däck..
Redan för 2v sen så släppte däcket för mig när jag var ute o körde o då var det ca 7 grader ute. I morse hade jag -1,5 grader

Nu pratar jag om köra hoj på allmän väg, inte en crossbana el endurospår.

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Det där med runbags låter sjysst får ta mig en titt på de! Annars kör jag lungt och håller bra avstånd på morgonen.

Nåt bra tips på hur man fort får däcken varma?

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
En så kallad "Fuck You Burn Out" skulle måhända vara lämplig för detta ?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
När det är riktigt kallt brukar jag åka i Hestras GoreTex tumvantar. Smart eller inte, men man fryser iaf inte. Tjock bulle med fode på utsidan och värmehandtag på insidan. Handskydd på det sen är det lungt. Dåligt skydd om man kör omkull tyvärr....

soscar

Ny medlem
Gick med
16 May 2007
Hoj
Honda CBR600
Värmehandtag i all ära, men kylan kommer ju från utsidan. Det är ju inte handflatan som kyls av först. Hade inte eluppvärmda handskar varit nåt att prova?

Kolla www.warmnsafe.eu

Stefan

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Köp ett par enkla vita bomulls skyddshandskar på macken och ha dom innanför skinnhandskarna. Billigt, enkelt och funkar bra:tummenupp

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Tucano Urbano!!!
R_317-R_319-R_big.jpg

http://www.tucanourbano.it/

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...