Höst kortege för ALLA som satt livet till på MC?

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Satt o tänkte på alla tråkiga trådar på omkomna (har själv haft nära som satt livet till)
Varför inte fixa en fet kortege för alla omkomna i höst?
Behöver ju inte vara en exakt datum för detta, men typ början, eller mitten av September kanske? (kommer att diskuteras i SH anda)
Behöver inte vara just på ett ställe, alla större städer typ (Men en fet i sthlm) :)
Det är nått jag skulle gladligen göra varje höst & väldigt hedrande åt dom omkomna/anhöriga.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Tanken ä la att du ska tänka på kortegen som går varje höst o hålla dig på hjulen så du kan va mä änna liksom dårå

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Kortege

Jag tycker det är en skitkass ide´som kommer att sätta fokus på hur farligt det är att köra motorcykel,detta negativa kommer press och tv och andra sensationslystna hyenor att ta fasta på och sedan blir det skrik om förbud.
Nej,vill man göra något positivt för hojkollektivet så satsa istället på något som ger bra vibbar t.ex.Toyrun eller insamling till SMC.

Köra hoj är mindre dödligt än mycket annat och det är klart att ni som är unga tycker dödsfall är jättejobbigt men jag som 55åring har sett ett antal kompisar gå bort i alla möjliga olyckor och sjukdomar men faktiskt aldrig någon nära vän i mc-olycka.Så statistisk är livet jävligt farligt,dödligheten är 100%.(hur trist det än låter).
Gör om gör rätt.

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Då skulle jag gärna ha ett minnesmonument för omkomna hojåkare som man kan sluta upp vid.

Donken Svea ??

Jag tycker det är en skitkass ide´som kommer att sätta fokus på hur farligt det är att köra motorcykel,detta negativa kommer press och tv och andra sensationslystna hyenor att ta fasta på och sedan blir det skrik om förbud.
Nej,vill man göra något positivt för hojkollektivet så satsa istället på något som ger bra vibbar t.ex.Toyrun eller insamling till SMC.

Köra hoj är mindre dödligt än mycket annat och det är klart att ni som är unga tycker dödsfall är jättejobbigt men jag som 55åring har sett ett antal kompisar gå bort i alla möjliga olyckor och sjukdomar men faktiskt aldrig någon nära vän i mc-olycka.Så statistisk är livet jävligt farligt,dödligheten är 100%.(hur trist det än låter).
Gör om gör rätt.

Då får det väl bli en festlig kortege istället ??

Vi som överlevde säsongen som var.... :yoparty

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag tycker initiativet låter bra!
Sålänge vi har trafik så kommer det att ske dödsfall och motorcyklister är ofta en eftersatt grupp som den stora allmänheten inte uppmärksammar.

Jag skulle delta..

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Eller en lång från södra till norra Sverige. Utan avbrott.
Några startar i norr eller söder och börjar.
Sen hoppar det på hojar och av under vägen genom hela sverige.
Jo, sovpaus är att föredra men stannar kortegen för natten så fortsätter den därifrån på morgonen.
Iofs behövs det liite med tänkande innan vid en sån lång kortege.
Men, bara ett exempel Helge

/Dal-Mausen

• Gilla
Reaktioner: MrC

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Vi har ju en bra tid på oss att diskutera detta, men att sikta på september, låter bra eller? Och startskott i city? (för oss nollåttor)

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Såhär är det... Tyvärr kommer det alltid att finnas folk som är både för och emot precis ALLT!
Jag va faktiskt inne på samma spår som TS för något år sedan då jag tyckte det såg GRYMT MÄKTIGT ut när 80-100 hojar kommer åkandes i lugn fart. Dock var jag ny på MC och visste inte att såna "tillställningar" var minneskorteger...

En stor satsning från syd till norr låter lite knepigt att få ihop, Dom flesta i September är nog beredda att ställa undan hojen för vinterförvaring och resan skulle kräva massa tid, energi och pengar förutom alla extra milen man sätter på sin hoj.

Nä, En regional avslutning här i Sthlm låter som en grym idé och skulle kunna se ut som så att man möts som vanligt på Skogskyrkogården (No shit) :p, åker i en LÅÅÅÅNG samlad LÅÅÅÅNGSAM trupp till Rosenhill, Sedan in mot stan, förbi Sveavägen och vidare ut mot E4an där Ezzo tragiskt gick bort och samlas vid Donken i Väsby.

Om något så visar det folk både i trafiken och på stan att vi motorcyklister faktiskt är humana och att vi har en jävligt skön gemenskap! Något som fler borde vara delaktiga i... Allt från Crouch-rockets till Harley-glidare! Blir det lyckat kanske det kan bli en trend!
:Bugar

Go for it!:yoparty

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: MrC
Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...