Ha Skydd På Er!

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Såg just det mest skrämande, äckligaste motorcykel olyckan på TV.
Åkte motorcykel och förlorade kontrollen i 120km/h. Nästan hela kroppen var skollad. Fy fan. Det bordde vara högre böter på saker som körning utan hjälm och likanande. Tycker fan oxå om man har 125a och högre och ska kuna få köra eller få försäkring på nåt försäkringbolag så måste man ha på sig skinställ eller åtminstånde bra skin jacka. Ärligt talat har åkt moppe i riktigt höga farter ibland utan hjälm, blir fan rädd när jag tänker på vad som kunde ha hänt ifall jag hadde ramlat. Är själv en sån där ''TUFF'' kille, men det här som jag såg nyss var äckligt. Från och med nu så blir det skärpning.

Tänk er för, när olyckan är framme så är det försent.

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Jag rejsade igår natt med en DTLC när det var blött ute, visst hade jag i bakhuvet att det gör ont att vurpa och att risken är stor då det är blött ute, men jag hade för mycket adrenalin i blodet just då för att ta det lugnt. Men jag drog den jäkeln till slut :D Senare på natten(förmiddan?) så drömde jag att jag vurpade på det stället som bakdäcket släppte på, lite små läskigt faktiskt för då fick man sej en version på hur illa det kan gå :(.

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
CayLe skrev:
Jag rejsade igår natt med en DTLC när det var blött ute, visst hade jag i bakhuvet att det gör ont att vurpa och att risken är stor då det är blött ute, men jag hade för mycket adrenalin i blodet just då för att ta det lugnt. Men jag drog den jäkeln till slut :D Senare på natten(förmiddan?) så drömde jag att jag vurpade på det stället som bakdäcket släppte på, lite små läskigt faktiskt för då fick man sej en version på hur illa det kan gå :(.

det viktiga med denna berättelse var att CayLe drog en DT125LC med sin KMX :rock och inget annat om ni nu skulle få för er det.. :D

kör med huvet!! :tummenupp

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Nisse Järnet skrev:
Vem körde du mot? Vi måste testa sen :)

Visserligen så körde jag mot en moppepojke som har den som moppe utan plåtar. vi drog jämt på dom stora vägarna, men när jag väl kom om så jag fick välja vägar (grusvägar och massa småvägar) så försvann han illa kvickt :p

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Olle skrev:
det viktiga med denna berättelse var att CayLe drog en DT125LC med sin KMX :rock och inget annat om ni nu skulle få för er det.. :D

kör med huvet!! :tummenupp

Men det viktigaste av allt är att han aldrig hade dragit mig...:lol

martini

solution
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
Tidigare: 05 Triumph Speed Four
Darre skrev:

Tänk er för, när olyckan är framme så är det försent.

Var ute och körde igår, gjorde 70-90 bromsningar ute på gillinge.
Min kopis fick ett framhjulslås i 70 och vurpade! När han väl stannat så resta han sig upp och kunde konstatera att hans skyddsutrustning hade räddat honom från en hel del skador!
Så jag kan ju inte göra annat än att hålla med.. frågan är inte OM man ramlar, frågan är NÄR..

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
SpeedAbuser skrev:
Igår vurpade jag för 6:e gången i år.
(Finns att läsa mer på bike.se/raceside för den som undrar)

Utan ordentliga skyddskläder hade det nog inte varit mycket kvar av mig...
:(

Jävla klantarsel....Byt till cykel med stödhjul istället......Nej skämta bara, har alltid velat sägga det till nån...

Har du vurpat med racing hojjen eller din landvägs hojjen...

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Darre skrev:
Jävla klantarsel....Byt till cykel med stödhjul istället......Nej skämta bara, har alltid velat sägga det till nån...

Har du vurpat med racing hojjen eller din landvägs hojjen...

Båda två, men jag har bara vurpat på bana. :fakta

Yamahan var dessutom i raceskick när jag vurpade den, så egentligen har jag inte vurpat någon landsvägshoj alls i år.

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
SpeedAbuser skrev:
Yamahan var dessutom i raceskick när jag vurpade den, så egentligen har jag inte vurpat någon landsvägshoj alls i år.

NSR'en vid jet i jordbro då? visserliggen så snackar vi i tele nu, bli inte sur sen :D.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning