Hade tänkt tatuera mig

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Har länge övervägt att tatuera mig, men problemet är att jag varje dag har något nytt jag vill pryda min kropp med. Sen är det ju den stora frågan vart den ska sitta.

Motivet kommer garanterat vara relaterat till musik det vet jag, men inte riktigt vad. Sen har jag funderat på att göra en på sidan, ryggen eller underarmen.

Sen är det ju lite jobbigt om man skulle ångra sig, någon som gjort det?
Har hört att det ska svida rätt bra att göra den på sidan, men vem bryr sig är ju bara för ett tag.

Någon som har bra förslag på tatueringssidor eller bra ställen man kan göra dne på. Betalar gärna mer för att göra det hos ett proffs än hos någon amatör den saken är ju ganska klar. Finns det någon sån där riktig erkänt bra i Sverige?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
landen skrev:
Har länge övervägt att tatuera mig, men problemet är att jag varje dag har något nytt jag vill pryda min kropp med. Sen är det ju den stora frågan vart den ska sitta.

Motivet kommer garanterat vara relaterat till musik det vet jag, men inte riktigt vad. Sen har jag funderat på att göra en på sidan, ryggen eller underarmen.

Har hört att det ska svida rätt bra att göra den på sidan, men vem bryr sig är ju bara för ett tag.

Någon som har bra förslag på tatueringssidor eller bra ställen man kan göra dne på. Betalar gärna mer för att göra det hos ett proffs än hos någon amatör den saken är ju ganska klar. Finns det någon sån där riktig erkänt bra i Sverige?

Som sagt, finns en del trådar ang det.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=27603&highlight=tatuering
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=673&highlight=tatuering

Men men, jag har en som jag är nöjd med...

:hej

Last edited:

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
landen skrev:

Jag har gjort hälften av mina hos en kille som heter Boije, kommer inte ihåg riktigt vart han sitter men ngn stans i sthlm. Skön lirare, sporthojsåkare :)

tänk på ett par saker

1 gör inget för litet, ser ut som smuts
2 det är jävligt beroendeframkallande :yoparty
3 välj motiv som inte blir fåniga när "modet" går ur

Lycka till

Hmm, förresten, ngn som vet vart Boije sitter, telnr?
Hittat honom.....
http://www.fatncruel.com/

Last edited:

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
musik huh.. lätt bara att sätta en fet misfits skalle på valfri plats på kroppen.. cant beat that! :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
sven666 skrev:
musik huh.. lätt bara att sätta en fet misfits skalle på valfri plats på kroppen.. cant beat that! :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

En väldigt bra idé, blir ju ALDRIG fel liksom :yoparty

Nästan så att jag åker och fixar en direkt hehe.

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
www.bme.freeq.com har rätt mycket bilder. Så jäkla ont gör det inte, eller gjorde inte min iaf. Ska du tatuera dig och vill vara säker på att det är en seriös kille som gör det så kolla om han är med i SPT (Svenska Proffessionella tatuerare) Stavning?

Tänk efter både en och två gånger innan du väljer att gadda dig... det är ju som sagt lite besvärligt att få bort den. :)

Min första som den ser ut idag:

Bifogat

• P1010002.JPG
    P1010002.JPG
    22.2 KB · Visningar: 95

smiler

Skrapar knän dagligen.....
Gick med
6 Mar 2003
858km söder om Kiruna... Dvs Sundsvall...
Hoj
-
landen skrev:

Du gör nog bäst i å låta bli om du inte vill ångar dej!! :tummenupp

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
landen skrev:
Har hört att det ska svida rätt bra att göra den på sidan, men vem bryr sig är ju bara för ett tag. QUOTE]

Kul i ungdomen kanske.
En rolig syn när alla tatuerade börjar bli till åren runt 70-80 bast och ser ut som ett russin i skinnet. :D :D
Draken på ryggen hänger plötsligt nere i arslet. :arsele

capi

Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
Kul i ungdomen kanske.
En rolig syn när alla tatuerade börjar bli till åren runt 70-80 bast och ser ut som ett russin i skinnet. :D :D
Draken på ryggen hänger plötsligt nere i arslet. :arsele

Utvecklingen av färger och dylikt har ju faktiskt gått framåt en del......

http://www.fatncruel.com/ :)

MikkE

Guest
för mig tog det ett bra tag innan jag bestämde mig för att göra en.. sitter mellan skuldrorna...

mitt stjärntecken, tvillingarna

Bifogat

• CIMG1597.jpg
    CIMG1597.jpg
    22.7 KB · Visningar: 416

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
MikkE skrev:
för mig tog det ett bra tag innan jag bestämde mig för att göra en.. sitter mellan skuldrorna...

mitt stjärntecken, tvillingarna

Det där är ju en gnuggis :rolleyes:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
svar

capi skrev:
Jag har gjort hälften av mina hos en kille som heter Boije, kommer inte ihåg riktigt vart han sitter men ngn stans i sthlm. Skön lirare, sporthojsåkare :)

tänk på ett par saker

1 gör inget för litet, ser ut som smuts
2 det är jävligt beroendeframkallande :yoparty
3 välj motiv som inte blir fåniga när "modet" går ur

Lycka till

Hmm, förresten, ngn som vet vart Boije sitter, telnr?
Hittat honom.....
http://www.fatncruel.com/
boije har slutat att tatuera proffesionellt,gör bara klart kunder han startat stora jobb på numera.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Ärligt vem bryr sig om man har en drake i arslet när man är 90?
Känns som att det är mer än tatueringen som har vissnat lite då eller?
Om man ens blir 90...

Jag funderar på att göra någit litet först för att se hur det känns osv. Typ ett litet heartagram under handleden.

Bifogat

• heart.jpg
    heart.jpg
    2.6 KB · Visningar: 416

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Tror att man har andra bryerier vid 80 års ålder än en drake som hamnar snett. (lårbenshals, tog jag min blåa medicin tablett??, mm) :D

capi

Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
ktmjacke skrev:
boije har slutat att tatuera proffesionellt,gör bara klart kunder han startat stora jobb på numera.

Ångest......fan :huvet ....undrar om Max fortfarande håller på......

750r Mange

Asfaltkungen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki GSX750 R 96 mini grejer
Tjenis Left hand tattoo i pite har gjort mina jävligt duktig tycker jag.....
Gör dom på ett sånt ställe som du kan gömma undan dom med en T-shirt om du inte vill att dom ska synas....
laddar in en bild på mitt projekt som jag planerar att ha färdig i sommar :yoparty

Bifogat

• spo.JPG
    spo.JPG
    61.1 KB · Visningar: 297

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
sven666 skrev:

Ska grabben ha en skalle med anknytning till Glenn ska det vara den klassiska Danzig-skallen

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...