Haga set for WSB return............

RS250RR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Honda RS250 -05, Yamaha YZ250-12 Yamaha R6 -09
Tydligen har Haga och Renegade Ducati enats om ett kontrakt för 2004 :tummenupp superbike kan bli lite roligare än 2003 får vi hoppas.

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
RS250RR skrev:
Tydligen har Haga och Renegade Ducati enats om ett kontrakt för 2004 :tummenupp superbike kan bli lite roligare än 2003 får vi hoppas.

Menar du att det inte kommer att bli ännu ett "Ducati Cup" kommande säsong? Tillåt mig tvivla. 2003 var bland det tråkigaste jag upplevt i WSB.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Det kommer förmodligen bli en ny Ducati-cup i år också. Är det nån som har kläm på vilka team som inte kommer att köra Ducati? Är Suzuki kvar i serien? Jag läste i Motorcycle Racer att Ten Kate kommer att köra i WSB i år med Chris Vermuelen på en den nya CBR:en......men mer vet jag inte i nuläget!

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Relapse skrev:
Menar du att det inte kommer att bli ännu ett "Ducati Cup" kommande säsong? Tillåt mig tvivla. 2003 var bland det tråkigaste jag upplevt i WSB.
Ok, kan du inte fördra att ett märke dominerar i en klass så klart att det känns enahanda, men har det inte varit Honda Cup i moto gp då?

Det har varit en del tighta race under säsongen, speciellt på slutet.
Jag håller med dig om att serien har sunkat till sig men att kritiken ändock är överdriven.

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lord Melchet skrev:
Ok, kan du inte fördra att ett märke dominerar i en klass så klart att det känns enahanda, men har det inte varit Honda Cup i moto gp då?

Det har varit en del tighta race under säsongen, speciellt på slutet.
Jag håller med dig om att serien har sunkat till sig men att kritiken ändock är överdriven.

Jodå. En viss dominans av ett märke kan jag stå ut med (och jag gillar Duccar), men en så total överlägsenhet som visades i WSB är inte särskilt kul, speciellt som det i hög grad beror på ett dåligt utformat regelverk. Det är mycket roligare att se på en tävling om det finns ett antal olika märken och förare som kan vinna. Jag håller med om att det var några kul race mot slutet av säsongen, men det var ju efter att titeln var klar, så spänningen uteblev.

I det avseendet så kunde även MotoGP vara betydligt roligare, och jag hoppas att det blir så kommande säsong, fast där är Honda bäst för att dom har haft en kombination av bäst utvecklad hoj och bra förare, inte för att deras konkurrenter har haft begränsningar i regelverket. För mig så gör det en stor skillnad.

Om du tycker att kritiken är överdriven och att du njuter av loppen i alla fall så får du så klart tycka det, men jag tyckte inte WSB var särskilt kul alls förra året och det står jag för.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
va fan där blev man glad, Haga tillbaka, men så ser man att det är på en ducce....... suck..
killen ska ju sitta på en ylande radfyra.
och inte lär det ju bli dunlop heller..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
RS250RR skrev:

Så det blir två småknattar i det teamet eftersom de har Leon Haslam under kontrakt sedan tidigare. För inte satsar väl Renegade på både WSBK och BSB samtidigt?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Goodstuff skrev:
Så det blir två småknattar i det teamet eftersom de har Leon Haslam under kontrakt sedan tidigare. För inte satsar väl Renegade på både WSBK och BSB samtidigt?

Jag var av den bestaemmda uppfattningen att Renegade skulle koera BSB. Hmm.. Detta faar kollas upp.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Don Quixote skrev:
Jag var av den bestaemmda uppfattningen att Renegade skulle koera BSB. Hmm.. Detta faar kollas upp.

Jag vet att de har talat om att köra WSBK i ett antal säsonger så det är inte alls omöjligt. Jag undrar dock var RS250RR har sett uppgiften eftersom jag inte har hittat det någonstans på nätet.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...