haha!!

Gick med
16 Mar 2003
Ort
Helsingborgs trakten!
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
nu har ja tjackat en trimpipa te min hojj!! + att ja har koniskt liggande, det ända jag ska köpa e nytt munstycke.... ja tror ja har orginal i den... dvs 180... väll??
aja.. hur mycket bör ja gå upp?? 230 kanske?

senare ska ja fixa nytt drevpacket, då blir det större drev fram!! wroooooommmm!! :squid
 
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Helsingborgs trakten!
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
ingen som har någon erfarenhet av detta?? vilket munstycke borde bli bra? :rolleyes:

isf får jag väll ta o köpa ett par st o testa :fakta
 

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje/Åkersberga
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
AdrenalineRush skrev:
ingen som har någon erfarenhet av detta?? vilket munstycke borde bli bra? :rolleyes:

isf får jag väll ta o köpa ett par st o testa :fakta

det är olika från modell till modell, blir skillnad med effektsystem också!
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag har koniskt filter, plugg dragen och st 230 i min hoj och den går kanon. Det satt på när jag köpte den. Olle_TZR har 210 med effektkrök, ej koniskt. Testa 230!
 

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Ö-Vik
Hoj
NV 128cc -1950
Jo jag har koniskt med... och 210 i munstycke... funkar bra... men man kanske ska öka lite och testa...

SEn vill ja bara lägga in en banan för den är så grym!! :banana :whip
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Aha du hade koniskt... Visste jag inte. Min går bra med 230 i munstycke, din med 210 när du har effektkrök, wierd. Nån gammal ägare kanske har portat min cylinder eller liknande, vet faktiskt inte.
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
cRoC skrev:
Undvik att byta fram, byt bak istället.

Nej. Undvik de, lättare om det skulle bli fel att byta tillbaka etc.. ..Ha alltid orginalbakdrevet!
Om den är trimmad så ska man byta drev bak och fram, för att det ska vara anpassat för trimmet!

+ Typ 1 kugg fram motsvarar 5 kugg bak ungefär, en stor skillnad.

Hm, om det var det du menade?
 
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Helsingborgs trakten!
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
okej, men jag fick ente av förgasaren pga slangen som sitter mellan oljepumpen o förgasaren, sitter fasst på någe sett o ja ville inte kapa av den... men jag har bytat till trimpipan nu!! går som satan + att ljudet e skitnajs, låter lite som metra-kit till en vass moppe =P
ja tycker den går bra som den går... den taktar inte eller nått sånt, så ja kanske inte behöver byta munstycke trots allt??
men om det koniska ska på måste ja nog byta till större munstycke
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Rengör stiftet, kör en sväng, rätt hårt och kolla sedan färgen. Den ska vara gyllenbrun, för mörk = för fet blandning, och tvärt om.
 
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

Top