Hahaha! Google har alltid rätt!? Eller vad säger man om den här?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kan inte någon berätta hur man manipulerar googlesökningar?

Sök först på "vadd du vill" då föreslår google menade du "Vad du vill", sedan ändrar du din sökinmatining från "vadd du vill" till "vilken sexpositon föredrar drottningen" utan att trycka enter

Då kan du ta en skärmdump på det sen.

Hudik

Guest
Kan inte någon berätta hur man manipulerar googlesökningar?

GuW han före... :tummenupp

Enkelt!

Gör en felstavning, klicka på sök och sen är det bara att ändra.. tillex.

Invandrare = felstavat

"Invanrare stal min cykel" klicka på sök sen ändrar du i sökraden till "någon stal min cykel" och det ser ut som om google gjort ett förslag!

Enkelt va?

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tidigare fick man förslaget "Menade du Gosig jätteballe" när man sökte efter gosig jättenalle.

Det funkar dock inte längre, jag vet inte om dom har gått in och ändrat, eller om det bara är så att den föreslår saker som det har sökts mycket efter.
(och nej, jag söker inte efter gosig jätteballe, det var någon som skickade screenshot till mig)

Den där har jag också sett, fast med en liten twist. Det var nämligen någon som kom på att om men lade till några ord så att det istället blev "rullstolsoffer med jättenalle i ögat" så föreslog google "rullstolsporr med jätteballe i ögat". Och jodå, visst har det varit så alltid. Men inte nu längre. Har för mig att google gjorde en ganska stor granskning av sina förslag efter att en massa såna här grejer uppmärksammats...

En annan ganska hemsk/komisk grej är att google, till för inte alls så länge sedan, föreslog "djurrättigheter" om man sökte på negerättigheter...:död

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Åhh, tänk om jag bara hade googlat innan jag la upp lamp-tråden igår kväll.. :rolleyes:

:D

Snälla! Använd inte Google! Ställ alltid dina frågor först på SH! :mattias

Var glad hela dagen igår, traskade runt med ett leende på läpparna och med ett leende inombords om vartannat, men det var först när jag läste din tråd jag fick höra mig själv skratta högt! :D

Så ordningen, var du ställer dina frågor, bör hädanefter alltid vara:

1. SH
2. Google eller godtycklig god vän till dig

:tummenupp

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Prova "French military victories".

:hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vafan! Varför har de tagit bort det gamla fina svaret "Google calculator = 42" på frågan "the answer to life universe and everything?" ??:va

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010

Bifogat

• google.jpg
    google.jpg
    56 KB · Visningar: 165
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin