Allt skulle vara LÖST (nästan OK), om de tar av sig hucklorna, och beter sig svenskt (t.ex genom att hälsa med handen), istället för att kräva av svenskar att forma sig runt deras behov, baserat på deras religion och klasstillkännelse. Klä och bete dig svenskt, så får du jobb på ett svenskt museum med svenska kulturminnen (de klagade på att de inte kunde få se kvinnor med sjal på olika offentliga arbetsplatser...).
Det kändes som att syftet med produktionen var mer att reta upp, och kräva respekt åt deras håll, istället för att försöka se det från svenskens håll.
Och det här med klasskillnader. Så uttjatat. Vi tjänar olika mycket pengar, vi bosätter oss där vi har råd. En flykting ska inte kunna gå direkt in i den högsta sociala statusen, då får man arbetsinvandra och ansöka jobb först och gå den vägen.
I övrigt, så kan jag hålla med Mona Sahlin, 3 små kaxiga tjejer som likt svenskar, vill racka ner på allt de själva inte kan få genom att lata sig.
Och bratsen i Alby, hahah.. Varför säger de att de inte gillar Reinfelt? Hade de haft jobb, hade de älskat honom. Så jag utgår från att de inte har jobb, och därmed hatar honom och vill ha tillbaka sossestyre med mer socialbidrag så de slipper arbete någonsin i sitt liv. Destruktivt flockbeteende är vad som försigår i förorterna. Det är i min mening de största mest negativa skillnader i klasserna som gör att det är som det är.