Hallå Bikers! Gotland-till våren -05

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Hittat en racerkille som bor nära banan (kört upp 16 set med däck bara där :yoparty ) som kan hjälpa oss med det mesta.
De har träningar torsdagkvällar från 17 och de flesta helgerna verkar de gå att åka bara det är ledigt.
Det som krävs är att vi försöker hitta ett datum när så många som möjligt kan åka och banan är ledig. Våren skulle va Kannnoonnn!
Tänk att gud finns ändå! :D
Micke Sedin :tummenupp

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Kunde du gissa att jag anmäler mig frivilligt :) :)

Förslagsvis skulle man åka så att man är med på en träning Torsdag kväll, softar Fredan och turistar lite ( om man inte kan hyra banan på Fredagen också ) sedan kör Lördag o Söndag och drar hem efteråt. Eventuellt att man stannar en natt och drar hem Måndag ??

Bara jag får veta datum i god tid så är det ju sen bara en prioriteringsfråga :)

Jag skulle vilja åka så tidigt som möjligt ( om jag får bestämma ). Typ Slutet April eller Maj, men jag hakar på andra tider också.

Det som också spelar roll är priset på banhyran och totalkostnaden för resan.

Last edited:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Gotland låter ju kul, bara det inte låg så ocentralt... :brinnerup
Sedan får ni ju inte glömma bort vårt kära grannland i öster där slagsmål med knivar nästan kan liknas med en nationalsport. Om mc-norr i Luleå hyr Virtasalmi känns det nästan som ett måste att åka dit.
Är det någon fler än jag som är RIKTIGT sugen på en bankörning någonstans i europa, visst det är fruktansvärt ocentralt men lite feta nerlägg i slutet av februari hade inte varit fel, tanken kittlar... :)

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Det skulle vara kungligt att börja gasa redan nästa månad men totalkotnaden med transporter odyl brukar ju barka iväg rejält. Hade du tänkt nåt speciellt ?

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Inget konkret, MEN det brukar ju dyka upp en och annan tråd här på SH om banåkning nere i europa. Jag är säker på att börjar man kolla runt lite är nog utbudet ganska stort. Har länge varit en liten dröm att få köra på samma banor som storpojkarna (Rossi, Biaggi m.m.) Är man några stycken blir det ju alltid lite billigare eller i det här fallet kanske man skall säga mindre dyrt. Fast håll med om att det hade varit häftigt att kunna säga att min varvtid bara var x-antal sekunder efter Rossis...

750-R

Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Försöker och (snika) in oss med några andra som redan hyrt tidigt i vår. Kul om flera (som R.J) kollar runt lite på möjligheter. Huvudsaken är ju att blir gasning "så skjortan står rakt ut" vart spelar ju ingen roll. :tungan Däckfrågan ?? nån som funderat nåt? :tummenupp

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
När det gäller däckfrågan kan vi säkert göra ett bra "groupbuy" hos Marcus på Sundsvalls Gummiverkstad. De kommer förresten vara utställare på motormässan och kommer säkert att ha bra mässerbjudanden på däck till både hojar, bilar mm men vi kan ju börja reka lite med honom redan nu.
Ju fler desto billigare brukar det bli.

750-R

Gick med
26 Jun 2003
Hoj
15-16 Maj anordnas en s.k. Bike track day vad det innebär finns att läsa på www.gotlandring.com kolla i kalender. Det var vad som redan är bestämt. Men det lät som att det skulle bli mycket allm. åkning i sommar. :banana

750-R

Gick med
26 Jun 2003
Hoj
Tar nog med familjen och är där 4-5 dagar då kanske man hinner bada åxå. :D . Kvällsåkning på torsdagen och helgen då. :7peta .

750-R

Gick med
26 Jun 2003
Hoj
Nån som hört nåt om "våran" bana då, bokningar
Tokroligt blir det i år?
Kanske nån annan som bokat.

750-R

Gick med
26 Jun 2003
Hoj
Som en kollega sa "det är bara 82 dagar till banan öppnar". HO HO kom ut ur idena. :4skrika

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ni kollar väl racingforumet om alla träningsläger som dykt upp!

Någon som är intresserad?

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Ja fy faan vilken ågren man får....... Man blir ju så sugen så att man kan dö.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
750-R skrev:
Som en kollega sa "det är bara 82 dagar till banan öppnar". HO HO kom ut ur idena. :4skrika

80 dagar idag !! o i morrn är det 79 :)

750-R skrev:
Nån som hört nåt om "våran" bana då, bokningar
Tokroligt blir det i år?
Kanske nån annan som bokat.

Jag har mailat Max på Tokroligt och berättat att jag anmäler mig till SAMTLIGA deras körningar här uppe redan nu och vill bara veta vilket belopp som skall in på deras konto. Jag föreslår att ni gör detsamma så att det blir några hoj-körningar till sommaren. Eller skulle det vara kul om alla helger bokades av bilklubbar och andra evenemang?

RJ skrev:
Ni kollar väl racingforumet om alla träningsläger som dykt upp!

Någon som är intresserad?

Jag är alltid intresserad av bankörning (överallt). Det mesta hänger på om jag har tid/kan få ledigt samt på prislappen.

Last edited:

750-R

Gick med
26 Jun 2003
Hoj
KennethN skrev:
80 dagar idag !! o i morrn är det 79 :)

Jag har mailat Max på Tokroligt och berättat att jag anmäler mig till SAMTLIGA deras körningar här uppe redan nu och vill bara veta vilket belopp som skall in på deras konto. Jag föreslår att ni gör detsamma så att det blir några hoj-körningar till sommaren. Eller skulle det vara kul om alla helger bokades av bilklubbar och andra evenemang?

Jag är alltid intresserad av bankörning (överallt). Det mesta hänger på om jag har tid/kan få ledigt samt på prislappen.

OK! Försök bara att få fram datum så man kan söka ledigt :yoparty . :klappar Kannooooooooonnnnn! Faan det känns redan nu va kul det ska bli :D , 3 set med crashkåpor som ligger och väntar på att bli mosade :hihi .

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Team KONGO racing är ALLTID på för tokroligt körningarna! :tummenupp
Så Max om du läser det här, BOKA BANAN!
Kenneth du kanske skall gå in som banarrangör! Visa mig bara listan för anmälningar så skriver vi dit mitt namn direkt. :banana

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Så till något inte helt oviktigt nämligen DÄCK!
Såg att man kunde köpa ett set racedäck från Tyskland för 2600:- inkl. frakt.
Gruppköp?
Vad har ni köpt lös däcken för tidigare när ni gjort gruppköp?

750-R

Gick med
26 Jun 2003
Hoj
RJ skrev:
Så till något inte helt oviktigt nämligen DÄCK!
Såg att man kunde köpa ett set racedäck från Tyskland för 2600:- inkl. frakt.
Gruppköp?
Vad har ni köpt lös däcken för tidigare när ni gjort gruppköp?

Låter kanon! kolla runt vad det är för hårdhet och märke sen är det nog bara att handla. :tummenupp

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum