Hallå tjejer vad sägs om lite bana??

Bellis

GLAD!
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
CBR 600RR -03
1. Alicia
2. Åsa #96 - oförsäkrad banhoj
3. anja - oförsäkrad banhoj
4. Annchua
5. FemmeDeFatale
6. R-Sickan
7. Emmi
8. Toppsnäckan
9. Gula faran
10. Maria
11. MadClaire
12. Kvasta
13. Fluffig
14. Bellis
 

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Ort
Gotland
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
För min del är det lite svårare att fixa det på en annan bana med tanke på att jag har viss tillgång till Gotlandring..
Fluffig skrev:
Hade det varit jobbigt att orda en likvärdig kurs på Anderstorp eller på Knutstorp?
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Fluffig skrev:
Hade det varit jobbigt att orda en likvärdig kurs på Anderstorp eller på Knutstorp?


print_screen skrev:
För min del är det lite svårare att fixa det på en annan bana med tanke på att jag har viss tillgång till Gotlandring..
Knutstorp har testats förut, två ggr av SMC Skåne, mycket bra arrangemang men med för få deltagare. :(

Och så är Gotland Ring en sanslöst rolig bana och Gotland en superfin ö, så ligger körningen rätt i tiden är det en suverän kombo! :tummenupp

(För övrigt är Knutstorp också sanslöst rolig!)
 

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Jag tycker också två dagar vore bättre än en. Två dar blir förstås dyrare men fyll ut med killar ifall tjejerna inte blir tillräckligt många. Det är viktigare att hojarna i grupperna inte skiljer sig åt alltför mycket än att det bara är tjejer.

1. Alicia
2. Åsa #96 - oförsäkrad banhoj
3. anja - oförsäkrad banhoj
4. Annchua
5. FemmeDeFatale
6. R-Sickan
7. Emmi
8. Toppsnäckan
9. Gula faran
10. Maria
11. MadClaire
12. Kvasta
13. Fluffig
14. Bellis
15. Ace Niki (snart ihjälförsäkrad)
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
1. Alicia
2. Åsa #96 - oförsäkrad banhoj
3. anja - oförsäkrad banhoj
4. Annchua
5. FemmeDeFatale
6. R-Sickan
7. Emmi
8. Toppsnäckan
9. Gula faran
10. Maria
11. MadClaire
12. Kvasta
13. Fluffig
14. Bellis
15. Ace Niki (snart ihjälförsäkrad)
16. TinaTjejen


TVÅ dagar röstar jag för:) Sitta och kuska till Gotland för EN dag går väl, men två är att föredra:)
Att det blir enbart tjejer är inte viktigt för min del, viktigare att det blir bandag, så behövs det så släpp på killar åxå:)
1000:- för en helg e ju ok.. inte mer
 
Last edited:

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Ort
Gotland
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
Jag planerar för att ha det redan den här säsongen..
Gula faran skrev:
När ungefär planeras dagen :va denna eller nästa säsong :banana
 

Mandus

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-04
1. Alicia
2. Åsa #96 - oförsäkrad banhoj
3. anja - oförsäkrad banhoj
4. Annchua
5. FemmeDeFatale
6. R-Sickan
7. Emmi
8. Toppsnäckan
9. Gula faran
10. Maria
11. MadClaire
12. Kvasta
13. Fluffig
14. Bellis
15. Ace Niki (snart ihjälförsäkrad)
16. TinaTjejen
17. Mandus

Jag vill jätte gärna vara med men helst 2 dagar.
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Nå? 1 september idag...
Blir det i september tror du+ oktober e ju så att säga lite i senaste laget :gnissla
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Kan du inte

print_screen skrev:
Jag planerar för att ha det redan den här säsongen..

Snälla

Kan du inte redan nu planera in för en helg till maj nästa år?

Tror du det är möjligt så föredrar jag att starta säsongen med en genomgång mot att avsluta den med en bandag.
 

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
Blir vi inte fler på listan lär det bli sveindyrt om banhyran låg på 30000:-..
Det börjar ju bli riktigt kallt redan nu tidiga mornar och kvällstider.
2 dagar skulle vara det optimala med tanke på att gotland inte ligger runt hörnet :tomten
 

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Ort
Gotland
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
Ja det ser ut som om man får ta det till våren. Banan verkar vara upptagen utom första helgen i oktober.. Men kom gärna med förslag vad ni tycker..
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
print_screen skrev:
Ja det ser ut som om man får ta det till våren. Banan verkar vara upptagen utom första helgen i oktober.. Men kom gärna med förslag vad ni tycker..
En bandag i maj tycker jag låter som det optimala, då får vi tid att tjata lite mera på våra medsystrar.
Ännu är ju inte tävlingskalendern för SM 2006 spikad, men hade ju varit optimalt om det inte sammanföll med någon tävling. Så fort jag vet att datumen är spikade kan jag hojta till.
Kan Kristi Flygare vara en lämplig helg kanske? Du kan kanske kolla med GR redan nu om banan är ledig då, så får man ju en liten minisemester på köpet :)

Härligt att du tar tag i detta print_screen :tummenupp
 

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Ort
Gotland
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
Jo jag kan kolla upp hur det ser ut kalendern då. Nu är den killen som sköter den biten i Finland men jag tar reda på det så fort han kommer hem.

Åsa #96 skrev:
En bandag i maj tycker jag låter som det optimala, då får vi tid att tjata lite mera på våra medsystrar.
Ännu är ju inte tävlingskalendern för SM 2006 spikad, men hade ju varit optimalt om det inte sammanföll med någon tävling. Så fort jag vet att datumen är spikade kan jag hojta till.
Kan Kristi Flygare vara en lämplig helg kanske? Du kan kanske kolla med GR redan nu om banan är ledig då, så får man ju en liten minisemester på köpet :)

Härligt att du tar tag i detta print_screen :tummenupp
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Till våren

print_screen skrev:
Ja det ser ut som om man får ta det till våren. Banan verkar vara upptagen utom första helgen i oktober.. Men kom gärna med förslag vad ni tycker..

Hej

Jag tycker det låter bra om vi kan ha det till våren och för min del får ni gärna fylla ut med killar men jag tycker det är viktigt att ni delar upp det i likvärdiga grupper när det gäller hur mycket vi drar runt högerhanden.

Det känns inte lika lockande om man ska köra med de som tävlar och som har betydligt motorstarkare maskiner än vad jag har tex.

Tror ni att vi kan få ihop en liten fegisgrupp för utbildningen?
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Fluffig skrev:
...Det känns inte lika lockande om man ska köra med de som tävlar och som har betydligt motorstarkare maskiner än vad jag har tex.

Tror ni att vi kan få ihop en liten fegisgrupp för utbildningen?
Inte för att jag har med arrangemanget att göra, men jag tror inte du behöver vara orolig för att vara stoppkloss, rundningsmärke eller vad du nu tror. De erfarenheter jag har av tjejkörningar, vare sig det är på stor bana eller gokartbana (eller ute i trafiken), är att det alltid finns några vildhjärnor som gasar satan bland oss också, men tempot generellt är lägre och precis som på alla andra bandagar/-kurser, så får alla plats! :tummenupp

Snabbheten på banan har liksom inte bara med storleken på motorn att göra, tro mig. :)

Får man ihop tillräckligt många tjejer för att köra en så'n dag på Gotland, kommer du troligtvis ha haft din roligaste bandag hittills. :yoparty

:krama
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Banåkning

Yasha skrev:
Inte för att jag har med arrangemanget att göra, men jag tror inte du behöver vara orolig för att vara stoppkloss, rundningsmärke eller vad du nu tror. De erfarenheter jag har av tjejkörningar, vare sig det är på stor bana eller gokartbana (eller ute i trafiken), är att det alltid finns några vildhjärnor som gasar satan bland oss också, men tempot generellt är lägre och precis som på alla andra bandagar/-kurser, så får alla plats!
Snabbheten på banan har liksom inte bara med storleken på motorn att göra, tro mig. :)
:krama

Hej

Jag är inte orolig för min del för jag har redan varit rundningsmärk på Anderstorp för några veckor sedan och det var skitkul!!!
Jag kommer att satsa på fler bandagar nästa år och gärna några broms och kurvutbildningar.

Jag ska jobba på att få med fler tjejer så att vi blir en hel hög Skåningar på båten bort från fastlandet. Kanske blir lönt att hyra en lastbil för att få plats med alla hojjar *hoppas*

Ja just det var söker man visum? :hihi

Kramizz
 

Ducatista

Varför åka när man kan köra själv
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
Husqvarna 30Lyx -53
1. Alicia
2. Åsa #96 - oförsäkrad banhoj
3. anja - oförsäkrad banhoj
4. Annchua
5. FemmeDeFatale
6. R-Sickan
7. Emmi
8. Toppsnäckan
9. Gula faran
10. Maria
11. MadClaire
12. Kvasta
13. Fluffig
14. Bellis
15. Ace Niki (snart ihjälförsäkrad)
16. TinaTjejen
17. Mandus
18. Ducatista

Varför inte prova lägga tjejkörningen samtidigt som någon mc-träff? Det lär finns sådana på Gotland har jag hört :) Det hade kanske kunnat locka fler deltagare, ex sådana som inte surfar på Sporthoj.com.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Fluffig skrev:
Jag ska jobba på att få med fler tjejer så att vi blir en hel hög Skåningar på båten bort från fastlandet. Kanske blir lönt att hyra en lastbil för att få plats med alla hojjar *hoppas*

Det finns ju en tös här som bor i Malmö som kör lastbil :) Erika heter hon. Säkert intresserad av att köra på GR :banana
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top