hallo behöver HJÄLP med val av 125 PLZ

stiffidelux

mrx pro soon gone and 125 next goal XD
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
MRX PRO för tillfället
hallo nu e det snart dags att selja moppen på grund av lätt mc köp :tummenupp skulle gärna vilja ha lite information om dom olika modellerna och vilka ni rekomenderar så snälla svara skulle vara evigt tacksam för det :) hade gytt å plz svara hejdå:tummenupp

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
berätta först, vad är det för något du e på jakt efter? sport sm 4-takt osv?
sedan vilken är din prissklass? detta skulle underlätta enormt för oss!

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Honda NSR går bra, ser schysst, lätt å fixa reservdelar, många å välja mellan, billigare än RS:en och håller bättre (apriliaägare ni vet att det är sant).

Motard. så hadde jag valt yamma xt125x, vet inte varför men jag gillar dom fast dom går apa.

gileraaa

To start press any key, where´s the any?
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
har en vild ktm som jag har fått äran att tämja
stiffidelux skrev:
2544887 hallo nu e det snart dags att selja moppen på grund av lätt mc köp :tummenupp skulle gärna vilja ha lite information om dom olika modellerna och vilka ni rekomenderar så snälla svara skulle vara evigt tacksam för det :) hade gytt å plz svara hejdå:tummenupp
en brutal lek hoj så har du ktm exc och gasgas 125sm sen några fler.
brutal landsvägshoj så finns det cagiva mito och aprilia rs.
en hoj med någorlunda prestanda och kräver mindre service så finns dt,crm,nsr, och några fler.
ingen egen erfarenhet men enligt papprena och vad folk brukar säga så är det som jag sa.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
stiffidelux skrev:
2544887 hallo nu e det snart dags att selja moppen på grund av lätt mc köp :tummenupp skulle gärna vilja ha lite information om dom olika modellerna och vilka ni rekomenderar så snälla svara skulle vara evigt tacksam för det :) hade gytt å plz svara hejdå:tummenupp
Först förklarar du hur du gjorde så att det inte visas en smiley :confused:

Sedan berättar du vad du är ute efter för hoj.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lundgren skrev:
2545037 Först förklarar du hur du gjorde så att det inte visas en smiley :confused:

Sedan berättar du vad du är ute efter för hoj.

Under exraval, ovanför skicka med bilder knappen. :tummenupp

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
MRJaggu skrev:
2544908 Honda NSR går bra, ser schysst, lätt å fixa reservdelar, många å välja mellan, billigare än RS:en och håller bättre (apriliaägare ni vet att det är sant).

Motard. så hadde jag valt yamma xt125x, vet inte varför men jag gillar dom fast dom går apa.

Vet du vad dem skrev om NSRen i bikes test?

"Kolvskärningar och tvåtaksrök." :fakta

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Kör min nsr på 2000mil utan byta kolv, nsr, de e grejjer :D

stiffidelux

Gick med
16 Oct 2006
Hoj
MRX PRO för tillfället
ok tack för info men ja kan tenka mig från runt 18-30 000kr max sen e ja ute efter en snygg hojj 2tacktare om det inte e en supermotard för dom e fetast som 4tacktare sen ska det va lett att fixa effektrör å lite sånt samt stylingsaker vill ej ha en hojj som pajja lett utan det ska va bra kvalite och prestanda ja har jue en cross moppe nu mrx pro men ja vill antingen ha en riktigt sport 125 med fett bakhjul å inga klena cykel hjul ffs eller kan ja tenka mig en cool å grymm supermotard så plz fortsett svara vore jette tacksamm för det once more och om ni har länkar eller bilder pm a mig isåfall :D

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
stiffidelux skrev:
2547004 ok tack för info men ja kan tenka mig från runt 18-30 000kr max sen e ja ute efter en snygg hojj 2tacktare om det inte e en supermotard för dom e fetast som 4tacktare sen ska det va lett att fixa effektrör å lite sånt samt stylingsaker vill ej ha en hojj som pajja lett utan det ska va bra kvalite och prestanda ja har jue en cross moppe nu mrx pro men ja vill antingen ha en riktigt sport 125 med fett bakhjul å inga klena cykel hjul ffs eller kan ja tenka mig en cool å grymm supermotard så plz fortsett svara vore jette tacksamm för det once more och om ni har länkar eller bilder pm a mig isåfall :D
Varför vil du ha en supermotard som är 4t? 2t sm är ju klart mycket fetare. Men då har jag egentligen bara 2 att rekomendera, ch racing och MZ, rekomenderar MZ först eftersom den har starkast motor.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
stiffidelux skrev:
2547004 ok tack för info men ja kan tenka mig från runt 18-30 000kr max sen e ja ute efter en snygg hojj 2tacktare om det inte e en supermotard för dom e fetast som 4tacktare sen ska det va lett att fixa effektrör å lite sånt samt stylingsaker vill ej ha en hojj som pajja lett utan det ska va bra kvalite och prestanda ja har jue en cross moppe nu mrx pro men ja vill antingen ha en riktigt sport 125 med fett bakhjul å inga klena cykel hjul ffs eller kan ja tenka mig en cool å grymm supermotard så plz fortsett svara vore jette tacksamm för det once more och om ni har länkar eller bilder pm a mig isåfall :D

Några tips... dela upp texten i stycken mkt lättare att läsa, skriv lite bättre inte jette osv

Nu till hoj frågan... En 2 tacktare skär oftare än en 4-takt (om den ens kan de) men 4-takt är sämre pretanda mässigt

Bra med 2-takt :
Speed, Roligt, grymt axx

Dåligt med 2:
Går oftast sönder om man itne sköter dem ordentligt, dricker utav helvete (ostrypt), kostar mkt att underhålla

Bra 4-takt:
Skär nästan aldrig, driftsäker, dricker lite osv

Dåligt 4-takt :
Ingen speed max hastighet är typ 115, väldigt dyrt att trimma

Slutsats:
2-takt är rena motsatsen mot 4-takt

stiffidelux

Gick med
16 Oct 2006
Hoj
MRX PRO för tillfället
ok förlåt ska bättra migpå det:)

ok då får det bli en 2-tacktare men vilken då antingen en riktig sport men ingen fjantig som jag skrev innan men annars en supermotard 2-t med bra drag

skicka gärna bilder eller fler länkar

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
-
stiffidelux skrev:
2547120 ok förlåt ska bättra migpå det:)

ok då får det bli en 2-tacktare men vilken då antingen en riktig sport men ingen fjantig som jag skrev innan men annars en supermotard 2-t med bra drag

Vill du ha en som är supermotard i orginalskick och inte har värsting motor som kräver underhåll ofta så tror jag Sachs zz skulle passa dig..

Det heter förövrig taktare, och försök använda punkter i alla fall..

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
stiffidelux skrev:
2547120 ok förlåt ska bättra migpå det:)

lägg till 5k på din budget och köp min ;)

stiffidelux

Gick med
16 Oct 2006
Hoj
MRX PRO för tillfället
omg vad alla klagar på min stavning....

man kan förkorta taktare till t bara så du vet

och ja bryr mej inte om det är en modell som behöver mycke underhåll eller lite ja kan mecka och serva så det är inga problem......

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...