Halt idag!

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Tog hojen till jobbet imorse. :kocko Jag trodde i min enfald att "offroaddäck" skulle vara tillräckligt. Inser nu att jag nog borde haft dubbade enduro/crossdäck. Det var så halkigt att jag blev varmare i kroppen än efter en stor klunk av Steffo´s Strohrom :tungan

Nu sitter jag och funderar på hur fanken det ska gå i eftermiddag. Håller nog tummarna för att det ska sluta snöa iallafall... :rolleyes:

Nå, 2004:års hojpremiär är emellertid gjord, blev jag först eller har någon annan av er varit ute iår? :banana

//D

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Du är för sent ute - jag körde redan den 3-4:e eller nåt ;)

Hade du frågat mig, hade jag kunnat avslöja precis hur jävla halt det är med fel typ av däck. "Offroad" är inte detsamma som "vinter". :D Du måste ha annat mönster, mjukare gummi och så lite ambulansdubb åtminstone.

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
bild bevis!!!
annars tror vi dejj inte :fakta :tungan
/z

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
En kvarting är bättre än 400 dubb, det borde du väl veta vid det här laget ! :fyllisar

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Attans...
Jo, hade ju tänkt dubba, men A-däck vägrade. Sa att de var rädda för att sticka genom corden på framhjulet. De krävde minst en cm gummi...

Bildbevis sa du zälen... löper väl ut och tar ett kort.

Beelsebub, du vet väl att jag bara dricker vatten från Klarälven!!!

//D

TomK skrev:

Hade du frågat mig, hade jag kunnat avslöja precis hur jävla halt det är med fel typ av däck. "Offroad" är inte detsamma som "vinter". :D Du måste ha annat mönster, mjukare gummi och så lite ambulansdubb åtminstone.

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Cagiva Raptor
Aha, "klarälvsvatten" ! Då förstår jag varför du är som du är !!! :va
Du får genast sluta dricka detta vatten, du vet ju att vattnet i klarälva kommer från sjön Femunden i Norge! Å du vet ju hur grisiga Norskar är, pissar i vattnet å så.

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Vanle fôlk begrip int dette, int trôr jä du gjärt häll.

Vattnet filtreras ju genon Höljesdammen, det är rent och klart när det kommer ner till Sysslebäck.

Å blann för trôen int i hop Klarôlvsvattn me slikt en köpä på bolag. De e ju rentå dålet dä.

//D

beelsebub skrev:
Aha, "klarälvsvatten" ! Då förstår jag varför du är som du är !!! :va
Du får genast sluta dricka detta vatten, du vet ju att vattnet i klarälva kommer från sjön Femunden i Norge! Å du vet ju hur grisiga Norskar är, pissar i vattnet å så.

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Taz skrev:
Attans...
Jo, hade ju tänkt dubba, men A-däck vägrade. Sa att de var rädda för att sticka genom corden på framhjulet. De krävde minst en cm gummi...

//D

Du skulle satsat på nya ostar. Några mjuka trialdäck eller kanske regndäck med mjukaste blandningen. Mycket naturgummi ska det vara (det är därför Chen Chin är så bra). Michelin AC10 eller Trelleborg Winter Friction är ett par cross-varianter som annars är kanonfina.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
hhee nej det är ett misstag att köra med bara crossdäck eller liknade, det funkar på en 125a.
Min 600a spinner ju från botten på alla växlar när det är sånt här väglag, dvs måttligt kul att åka.

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
TomK skrev:
Du skulle satsat på nya ostar. Några mjuka trialdäck eller kanske regndäck med mjukaste blandningen. Mycket naturgummi ska det vara (det är därför Chen Chin är så bra). Michelin AC10 eller Trelleborg Winter Friction är ett par cross-varianter som annars är kanonfina.
Jag tog det som satt på hjulen... ekonomin min tillåter inga större däcksutsvävningar. Någon som vet om några billiga beggade diton?

//D

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Taz skrev:
Jag tog det som satt på hjulen... ekonomin min tillåter inga större däcksutsvävningar. Någon som vet om några billiga beggade diton?

//D

Nja, bara mina original gräsdäck som satt på enduron från början... Var du inte förbi och kikade på dem ? Har gått ungefär 100 landvägs- och lätta grusmil. Tyvärr lite hårda för rent vinterföre.

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Taz skrev:
Är de dubbara?

Ja, det är tillräckligt med gummi kvar för att klämma in dubb. Ligger och skräpar i förrådet sedan jag bytte till endurodubbade ostar... (har bara en uppsättning offroadhjul)

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
TomK skrev:
Ok då Tom, nu har jag åkt både Aprilia och KTM idag, faktum är att jag till och med råkade ut för ett helt oavsiktligt :D litet, litet, litet framhjulslyft.... :tungan Omedelbart när det hände (efter att ha svängt in på Kungsgatan från söder) så slog jag ju av på gasen (strax innan rondellen). :) Först? Eller har du också råkat ut för det i år?

//D

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Taz skrev:
Ok då Tom, nu har jag åkt både Aprilia och KTM idag, faktum är att jag till och med råkade ut för ett helt oavsiktligt :D litet, litet, litet framhjulslyft.... :tungan Omedelbart när det hände (efter att ha svängt in på Kungsgatan från söder) så slog jag ju av på gasen (strax innan rondellen). :) Först? Eller har du också råkat ut för det i år?

//D

En annan har ju bara kört rejsbuss idag (jobbar serdu). Men asfalten såg fin ut bitvis - lite frosthalka bara på några ställen. Nej, inget bakhjulsåka än - det var för halt senast och på Aprilian (och den kräver lite trixande för att lätta).

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...