Halt skinnställ..

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Hoj
Superduke -06
Har problem med att jag glider fram och tillbaka med skinnstället när jag gasar och bromsar. Även när jag svänger känns det jobbigt att ha på fanskapet.
Har haft skinnstället sedan hösten 2006, men först nu som jag börjat använda det på allvar, och första gången på en annan hoj(Superduke) jämfört med min tidigare hoj, så känns den helt annorlunda.
Någon som har idé på någon vettig lösning? Tänkte låta någon skomakare sy fast mocka på rumpan och insidan av låren då jag inbillar mig att det borde ge bra vidhäftning? Är jag fel ute? Tips annars på något annat material eller idé?

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Stomppads på tanken kanske?
Träna benmusklerna så du kan knipa åt bättre runt tanken? =)

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Det är inte så att du smort in sadeln med silikongucka för att den ska bli blank o fin?:hihi

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Mitt var också snorhalt i början, men det blir bättre och bättre när man använt det ett tag. Nu är det kalas :)

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
Har för mig att duke/superduke har haft det "problemet" att dynan är lite hal i början. Fortfarande så på 08:ans modell med. Blir väll bättre med tiden.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Om man har ett nötskinnställ så kan det bli lite glidigt om man sitter på juvret, det är ju spenar och grejs där.

29115.jpg

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
jag tror att du har en alldeles för liten pung helt enkelt. en vanlig/stor pung ser till att hålla grejjerna på plats och därmed resten av kroppen.

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Hoj
Superduke -06
Det är inte så att du smort in sadeln med silikongucka för att den ska bli blank o fin?:hihi

Näe, sånt använder jag bara på mina knäpuckar;)

Stomppads på tanken kanske?
Träna benmusklerna så du kan knipa åt bättre runt tanken? =)

Kan vara en bra idé, stomppadsen asså:D

va e det för skinnställ?

Alpinestars SX-1 har jag för mig.

Mitt var också snorhalt i början, men det blir bättre och bättre när man använt det ett tag. Nu är det kalas :)

Bara att fortsätta köra tills det ger med sig då. *stryker skägget*

Har för mig att duke/superduke har haft det "problemet" att dynan är lite hal i början. Fortfarande så på 08:ans modell med. Blir väll bättre med tiden.

Känns som att den borde ha gett med sig ett tag sedan. Kört 300 mil med den nu, kanske jag som inte har något tålamod?

Om man har ett nötskinnställ så kan det bli lite glidigt om man sitter på juvret, det är ju spenar och grejs där.

Hahahaha du e inte klok människa:D

jag tror att du har en alldeles för liten pung helt enkelt. en vanlig/stor pung ser till att hålla grejjerna på plats och därmed resten av kroppen.

Min pappas pung är större än din pappas pung....

Tackar för svaren, och tack Maciej för länken.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy