Halvarson Track ryggskydd efter krasch

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Har precis kommit från sjukan efter en highsider på bana med Halvarsons Track ryggskydd.

Det känns som att det är nån form av gel som dämpar i detta - betyder det att det inte "minns" en vurpa på samma sätt som en hjälm?

Min fråga är alltså om man kan återanvända ett sådant på bana med fullt eller nära fullt skydd.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
För att få ett bra svar hade jag nog kontaktat halvarsson för att höra från deras sida hur den där Gelen funkar.

Men personligen går jag efter devisen att ett kraschat skydd är ett förbrukat skydd.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det beror ju alldeles på hur du landade, landade du på magen så känns det ju som att ryggskyddet borde ha klarat sig :rolleyes: Jag har bytt hjälmar på löpande band, men ryggskydd har jag bara bytt när dom har blivit för nötta i sömmar/för svettiga osv. Men å andra sidan har jag aldrig landat med ryggen på något heller, annat än glidit lite, men blir det knappt märken på stället så borde ryggskyddet klara sig också :)

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Jag va med om samma sak o ringde Halvarsson och de sa att det gick att använda igen bara det inte va uppklippt.
2 år sen min krasch och ryggskyddet har hängt med sen dess

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Ok, blir att fortsätta med det då ifall skinnet inte ser alltför dassigt ut på ryggen (det ligger dock 25 mil bort så jag kan inte kolla än på ett tag). Landade primärt på huvudet, så inget allvarligt skadades ;)

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife