halvarsson nexus, vilken jacka?

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Har ett par Halvarsson nexus byxor som jag är grymt nöjd med.
Den jackan som jag har idag är jag dock inte helt nöjd med, nån som har tips på nån jacka i samma fina kvalitet och gärna matchande färger?

Sett lite på halvarsson isor, men verkar som om den har utgått :(

Några tips?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Lorge skrev:
Sett lite på halvarsson isor, men verkar som om den har utgått :(
Några tips?

Jag har en Isor och är grömt nöjd. Snygg, bekväm praktisk sånär som på att kardborren uppe i halsen gärna fastnar i typ bandet på hjälmen och att dragkedjorna på de yttre fickorna inte är tätade så de släpper in vatten vid regn..(ger små vattenpölar vid kraftigt regn så det gäller att ha mobben i någon av de inre fickorna)

....men som du säger verkar den ha utgått men jag för min del hade nog övervägt att köpa den begagnad för den är som sagt väldigt snygg... Stilren och ganska kort..

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
korvgubbe skrev:
Jag har en Isor och är grömt nöjd. Snygg, bekväm praktisk sånär som på att kardborren uppe i halsen gärna fastnar i typ bandet på hjälmen och att dragkedjorna på de yttre fickorna inte är tätade så de släpper in vatten vid regn..(ger små vattenpölar vid kraftigt regn så det gäller att ha mobben i någon av de inre fickorna)

....men som du säger verkar den ha utgått men jag för min del hade nog övervägt att köpa den begagnad för den är som sagt väldigt snygg... Stilren och ganska kort..

Ok. Den är inte för kort?

Den jackan jag har idag lämnar en glipa vid ryggen när jag åker sporthoj framåtlutad. Varken säkert lr praktiskt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Lorge skrev:
Ok. Den är inte för kort?

Den jackan jag har idag lämnar en glipa vid ryggen när jag åker sporthoj framåtlutad. Varken säkert lr praktiskt.

Det är ju ingen midjekortjacka á la tidigt 90:tal..

Jag upplever den inte som för kort eftersom den dessutom går att sätta ihop med byxorna med hjälp av en dragkedja. Dessutom är ju byxorna ganska höga och har hängslen så det blir aldrig någon glipa...

Men körställningen är ju en aning mer upprätt på Monster...

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
korvgubbe skrev:
Det är ju ingen midjekortjacka á la tidigt 90:tal..

Jag upplever den inte som för kort eftersom den dessutom går att sätta ihop med byxorna med hjälp av en dragkedja. Dessutom är ju byxorna ganska höga och har hängslen så det blir aldrig någon glipa...

Men körställningen är ju en aning mer upprätt på Monster...

Ok

Hur är det med skydd och så på den?
Känns den lika bra som byxorna?
Vet du om det är samma skyddsmaterial i byxor som jacka?

Tack för infon!

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Loke då?

Jag kan rekommendera Loke om du vill ha något i stil med Isor. Kostar några hundra mer och ser hyffsat likadan ut.

Mig veterligen är det samma material.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Lorge skrev:
Ok

Hur är det med skydd och så på den?
Känns den lika bra som byxorna?
Vet du om det är samma skyddsmaterial i byxor som jacka?

Tack för infon!

Det är samma materiall. rejäla skydd för axlar och armbågar. Jag har haft stället i ur och skur och med undantag för fickorna som jag nämnde så har jag aldrig blivit blöt.

Loke verkar som sagt ha ersatt Isor och i mina ögon är det rätt mycket som är lika..

svartoffwhite-hub.gif

svart-hub.gif

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
korvgubbe skrev:
Det är samma materiall. rejäla skydd för axlar och armbågar. Jag har haft stället i ur och skur och med undantag för fickorna som jag nämnde så har jag aldrig blivit blöt.

Loke verkar som sagt ha ersatt Isor och i mina ögon är det rätt mycket som är lika..

svartoffwhite-hub.gif

svart-hub.gif

Får dra ner å till affärn å kolla på Loke.
Återkommer senare! :D

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Har varit och provat Loke nu och det verkar ju vara en riktigt schysst jacka!
Är ju käckt med en jacka från samma tillverkare också så dragkedjan passar.

Den kostade 2900:- hos lokala mcaffärn, vad tycker ni om det priset?

När vi ändå håller på att snacka utrustning, nån som har tips på ett par bra handskar? dom jag har nu i skinn har krympt och blivit lite för små :/
Dom har inga hårda skydd i sej heller.

Kikade lite på Halvarssons Apex handskar. Skulle kosta 800kr på samma ställe.
Tycker det är lite dyrt för ett par handskar, nån som vet några liknande kanske lite billigare?

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Lorge skrev:
När vi ändå håller på att snacka utrustning, nån som har tips på ett par bra handskar?

Vad är du ute efter? Touringhandske med lång krage? Rejs med titaninlägg? Du kör ju iofs tygställ så ett par Alpinestars ST-2/3 kanske funkar?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...