Halvarssons Safety

j..

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
sthlm
Hoj
R1
Är det någon som angvänder dem? Jag såg dem på nätet, har inte sätt dem live. Om undervästen eller vad man nu skall kalla det i kombination med en helmesh överdragsväst ger fullgott skydd kan man väl rimligen sluta sig till att överdragsvästen inte har ett jota med skyddet att göra? Så rimligtvis kan man använda vilken jacka som helst över (överdragsjackan kommer naturligtvis bli totalförstörd om man klotar men iallafall), eller tänker jag fel då?

Hej hopp
j
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Du måste ha en jacka med godkända skydd, eftersom underjackan bara har slitskydd, inte stötskydd. Pratade med en som kört med dessa och omdömet var att det var väldigt varmt, lät som det var jobbigt varma sommardagar. Men slitskyddet är ju outstanding.

Såg att rukka hade en jacka och byxor som uppfyller samma norm.
 

j..

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
sthlm
Hoj
R1
Du måste ha en jacka med godkända skydd, eftersom underjackan bara har slitskydd, inte stötskydd.

Jag trodde att skydden satt i underjackan?
www.jofama.se skrev:
Grunden för systemet är Safety Jacket och Safety Pants som är de skyddande innerplaggen av ventilerande HI-ART®. Dessa innehåller även de CE-godkända skydden och jackorna är förberedda för Halvassons Back Converter, CE-godkänt ryggskydd. Dessutom finns ett par skinnbyxor Safety Leather Pants i serien. Dessa innerplagg kombinerar du sedan med de överdragskläder som passar dina behov – jacka och byxor. På det viset får du möjlighet att ha två olika jackor med olika egenskaper, exempelvis ett vind- och regntätt och ett ventilerande.


j
 
Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
En försäljare jag pratade med sa att dom ska sitta i jackan. Men när jag läser ditt citat blir jag osäker.

Jag kan ha fel, det var bara vad dom sa till mig.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top