Hammarlack på repiga kolfiber slip-on?

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
har fått lite "suddiga" fläckar på kolfiber slip-on:et, funderar på om det går att få fint igen med lite hammarlack på? Eller blir det bubblor i lacken av värmen tro? Nån som vet? eller tror?
 

pang

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Moto Guzzi
Utan att veta hur stor skada det är skulle jag prova med ett tvåkomponentlim typ Blå Araldit och värma lätt med varmluftspistol så att den flyter ut över området som är skadat. Blir glas klar om man värmer lite och låter luften gå ur limet.
 

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
Det är ingen direkt skada, mer skav från passagerarfötter och vibrationer vid infästningen som gjort ytan suddig, ser ut som att jag sandpapprat på dom ungefär.
 

snowball

Ingen kommer ihåg en fegis.
Gick med
10 Sep 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha R6
sampee skrev:
Det är ingen direkt skada, mer skav från passagerarfötter och vibrationer vid infästningen som gjort ytan suddig, ser ut som att jag sandpapprat på dom ungefär.

Kanske går att polera upp med autosol, eller eventuellt ett fint våtsandpapper.
 

monsterkeso

Får jag bajsa på din fis.... ?
Gick med
24 Jan 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Ex ärr fyrahundra, Xr 75e
sampee skrev:
har fått lite "suddiga" fläckar på kolfiber slip-on:et, funderar på om det går att få fint igen med lite hammarlack på? Eller blir det bubblor i lacken av värmen tro? Nån som vet? eller tror?

jag skulle nog matta ner hela dämparen och sedan lacka hela med 2 komponents klarlack utav bra kvalitet......
 

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
tvåkomp vore kanske bättre, men mer svårjobbat. Vanlig emaljlack borde väl duga (dessutom har jag det hemma redan)? Så varma blir inte dämparna ändå, hammar-/emaljlack borde ju klara ett par hundra grader i alla fall...eller?
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Har provat hammarlack på ljuddämpare av stål och
det funkade definitivt inte.
Kolfiber blir ju iofs inte lika varmt men??
Frågan är ju oxå hur jävla fult det blir.

Klarlacksvarianten lät som ett bra alternativ :tummenupp
 

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
Har ringt runt till en massa färgaffärer, biltillbehörsfirmo och Lillemans, ingen har eller vet var det finns värmetålig klarlack. Nån som vet? Annars chansar jag med vanligt klarlack och hoppas det inte börjar brinna...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Vad hade du tänkt göra med hammarlacken menar du? Bättra i fläckarna?
 

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
Jepp, lacka på runt infästningarna där det ser ut som sandpapprat ungefär. ev lacka om hela dämparna ifall det ser ut som skit när jag lackat fläckarna.
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
sampee skrev:
Har ringt runt till en massa färgaffärer, biltillbehörsfirmo och Lillemans, ingen har eller vet var det finns värmetålig klarlack. Nån som vet? Annars chansar jag med vanligt klarlack och hoppas det inte börjar brinna...

Tänk att många tror att man måste ha värmetålig färg när man ska måla en motor eller tex kolfiberdämpare.Det bästa du kan ha är vanlig billack.2k klarlack med härdare i kan du få tillblandat på sprayburk hos tex mekonomen,se bara till att du målar samma dag du får den tillblandad,risken är annars att det stelnar i burken.Slipa med våtslip först.
Samma sak när du målar en motor,betydligt hållbarare med billack än med värmetålig färg ,även finishen är bättre.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
sampee skrev:
Jepp, lacka på runt infästningarna där det ser ut som sandpapprat ungefär. ev lacka om hela dämparna ifall det ser ut som skit när jag lackat fläckarna.

Det kommer se konstigt ut att bara bättra fläckarna,oavsett vad du använder för färg,bättre att lacka hela från början och spara den tiden till att kolla på porr eller något.

:)
 

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
Ha ha, porren skippar jag nog, men du har säkert rätt. Ska bara hitta nån lack som passar då...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top