Han som sålde billig olja i umeå..

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Han som hade en annons ute på blocket...men verkade som att han fick lov att ta bort den för att mc-affärerna ringde å var sur för att han var så mkt billigare.

Är det bara jag som tycker detta e löjligt?

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
Verkar ju löjligt att ta bort den för att nån blev "sur"...

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Boris skrev:
Verkar ju löjligt att ta bort den för att nån blev "sur"...

De kanske blev så sura att de hotade med att bussa Skatteverket på honom eftersom han blir både skatteskyldig och momsskyldig på försäljningen. Det brukar bita bättre än att bara ringa och vara sur...

//Eric

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Fotrally skrev:
Han som hade en annons ute på blocket...men verkade som att han fick lov att ta bort den för att mc-affärerna ringde å var sur för att han var så mkt billigare.

Är det bara jag som tycker detta e löjligt?

Jäklar jag som tänkte ringa och handla av han! Nån som har kvar numret!

Mc affärerna tar ju såna grymma ockerpriser på olja så det är klart dom blir kinkiga när nån är så mycket billigare!

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Honken skrev:
Jäklar jag som tänkte ringa och handla av han! Nån som har kvar numret!

Mc affärerna tar ju såna grymma ockerpriser på olja så det är klart dom blir kinkiga när nån är så mycket billigare!

Du har PM!

Bigbore

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Blackbird, -03
Annonsen blev raderad men skicka ett PM till mig så fixar det sig med olja ! :tummenupp

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
DR-Zätare skrev:
De kanske blev så sura att de hotade med att bussa Skatteverket på honom eftersom han blir både skatteskyldig och momsskyldig på försäljningen. Det brukar bita bättre än att bara ringa och vara sur...

//Eric

Var väl nått liknande som hände...

men jag förstår inte riktigt...bara för att han säljer billigare olja så är det typ olagligt på nått sätt :va

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
Ja, är det så? Varför ringer inte de till alla som säljer billiga hojar också, och hotar med skatteverket?
Har säkert nått att göra med hur många liter olja man säljer innan man klassas som sheik. Löjligt är det iaf.

Fotrally skrev:
Var väl nått liknande som hände...

men jag förstår inte riktigt...bara för att han säljer billigare olja så är det typ olagligt på nått sätt :va

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Boris skrev:
Ja, är det så? Varför ringer inte de till alla som säljer billiga hojar också, och hotar med skatteverket?
Har säkert nått att göra med hur många liter olja man säljer innan man klassas som sheik. Löjligt är det iaf.

Jag antar att han gjorde det som privatperson men när du säljer visst mycket räknas det som näringsverksamet ändå och då måste han dels betala moms på försäljningen förmodligen eftersom den är momspliktig och dels så måste han betala skatt på inkomsten eftersom det är inkomst av näring.

Det är precis samma sak som om du säljer för många bilar under ett år så knackar skattmasen på dörren och vill ha en del av dina pengar.

//Eric

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
DR-Zätare skrev:
Jag antar att han gjorde det som privatperson men när du säljer visst mycket räknas det som näringsverksamet ändå och då måste han dels betala moms på försäljningen förmodligen eftersom den är momspliktig och dels så måste han betala skatt på inkomsten eftersom det är inkomst av näring.

Det är precis samma sak som om du säljer för många bilar under ett år så knackar skattmasen på dörren och vill ha en del av dina pengar.

//Eric

Pratade med honom för några veckor sen då jag köpte olja och som jag förstog hade han ett företag vid sidan om hans jobb..

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Fotrally skrev:
Pratade med honom för några veckor sen då jag köpte olja och som jag förstog hade han ett företag vid sidan om hans jobb..

Tja, han kan ju vara en av de få som faktiskt redovisar för allt han säljer :)

//Eric

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...