bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nån som har koll på vad som gäller på eBay nu? Kollade på lite TIG slangpaket från Kina och funderade fram och tillbaka men trycke tillslut på "buy it now" men då var det ett helt annat pris och såg att det var tillagt VAT. Det stämmer att det är lågt till 25% på priset så det verkar alltså vara svensk moms.
Klickade vidare och då står det nåt ok att inga import avgifter ska läggas på om jag nu fattar det hela rätt "No additional import charges at delivery". Nån som har koll hur det ligger till nu, det stämmer ju att det läggs på 25% moms vilket ju är helt okej . Men är det nån som har koll på om detta gör att man slipper postmords avgift och momsbetalningen i Sverige, det borde ju vara så.
Beställde ett tanklock för några månader sen och blev lite förvånad då deg låg i brevlådan utan att jag hört av postmord om tull och avgiften.
Nån som har koll så man inte åker på dubbel moms och postmords avgift.
Klickade vidare och då står det nåt ok att inga import avgifter ska läggas på om jag nu fattar det hela rätt "No additional import charges at delivery". Nån som har koll hur det ligger till nu, det stämmer ju att det läggs på 25% moms vilket ju är helt okej . Men är det nån som har koll på om detta gör att man slipper postmords avgift och momsbetalningen i Sverige, det borde ju vara så.
Beställde ett tanklock för några månader sen och blev lite förvånad då deg låg i brevlådan utan att jag hört av postmord om tull och avgiften.
Nån som har koll så man inte åker på dubbel moms och postmords avgift.