Handla hos ridegear.com

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Funderar på att beställa från www.ridegear.com Undrar om någon har beställt från detta ställe tidigare? Vad frakten till sverige skulle kosta (jacka och byxa)? Hur lång tid det tar? Går det att få på faktura?

Skriv om ni vet nå om detta..eller om ni är vana att beställa från Usa.

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
The shipping cost to Canada is $24.99USD and requires 4-7 days in transit. The shipping cost to other countries is $49.99USD and requires 1-3 weeks in transit.
:)

Hur det är att beställa ifrån USA vet jag däremot tyvärr inte, är också sugen. Men har hört att det kan bli strul med tullavgifter och liknande.:va

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Mhmm..men om det inte skulle strula med nå avgifter så skulle det klart vara värt att beställa. 500$ för en grym jacka och byxa och ett par handskar..typ 3000 svenska ca.
Måste forska lite mer i det här :)

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Mhmm..men om det inte skulle strula med nå avgifter så skulle det klart vara värt att beställa. 500$ för en grym jacka och byxa och ett par handskar..typ 3000 svenska ca.
Måste forska lite mer i det här :)

Man kanske kan ringa till tullen och ta reda på hur dyrt det kan bli när varan passerar dem i värsta fall.
Sedan kan man ta med denna kostnad i sin kalkyl för beställningen. :)

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
nej, men blir lite sugen .

har du mailat dom å frågat om frakt ?

Jo jag har mailat men inte fått något svar ännu..Väntar tills jag fått mailet, ringer sen till tullen och kollar om det blir nå avgifter utöver.

Riktigt billigt när dollaren är så låg som den är.

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
:huvet Verkar itne bli så billigt i slutändan om man kollar den länken du skickade..suck!

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Nja, det tillkommer ju en del kostnader. :gnissla

Vissa grejjer kan säkert bli billigare även med alla tullavgifter osv. :va

Prövade den där avgifts beräknaren i länken du skickade..just kläder har en avgift på 12% + moms 25%, sen speditions avgift och fraktkostnad. Börjar fan verka som en liten soppa i avgifter :mad:

geesgbg

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
Kawasaki zxr 750,Dnepr mt solo, Dnepr mt sida.
Prövade den där avgifts beräknaren i länken du skickade..just kläder har en avgift på 12% + moms 25%, sen speditions avgift och fraktkostnad. Börjar fan verka som en liten soppa i avgifter :mad:

hör med företaget om dom inte kan skicka det som gåva till dig, då skall man kunna skicka tullfritt.. men vet itne säkert, men det vet säkert företaget..

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
hör med företaget om dom inte kan skicka det som gåva till dig, då skall man kunna skicka tullfritt.. men vet itne säkert, men det vet säkert företaget..

ah ok..ja, man kan ju alltid fråga :)

Vet ni av någon annan billig handlare i europa..kollade just på fc-moto. Men det var ju inte direkt tokbilligt, så köper jag hellre i sverige.

Last edited:

MaQ

Do you like that? Do you!?
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Aprilia RSV4 RF-16 - #11 SBK
Gåva

Jag beställde från BTOSPORTS, ett par stövlar och en hjälm.
De skrev det som gåva men det fastnade ändå i tullen. Efter 2 veckor med korrespondans brevledes med tullen fick jag mina grejer med exakt den beräknade tullkostnaden som fanns att räkna fram på tullens hemsida.

Även fast det stökade lite och det var en hel drös med extra kostnader så hamnade det totalt 26% lägre i pris än hos handlare i sverige.

Så ställ dig frågan om det är värt väntan för de 26% eller om du kan finna en handlare i sverige som kan ge dig en sjysst deal.
Oavsett vilket måste jag ge en eloge till BTO som var helt fantastiskt smidiga att ha att göra med. Med hjälp av internet och email känns det som att handla av vilket företag som helst inom nationens gränser.

Lycka till!

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jag beställde från BTOSPORTS, ett par stövlar och en hjälm.
De skrev det som gåva men det fastnade ändå i tullen. Efter 2 veckor med korrespondans brevledes med tullen fick jag mina grejer med exakt den beräknade tullkostnaden som fanns att räkna fram på tullens hemsida.

Även fast det stökade lite och det var en hel drös med extra kostnader så hamnade det totalt 26% lägre i pris än hos handlare i sverige.

Så ställ dig frågan om det är värt väntan för de 26% eller om du kan finna en handlare i sverige som kan ge dig en sjysst deal.
Oavsett vilket måste jag ge en eloge till BTO som var helt fantastiskt smidiga att ha att göra med. Med hjälp av internet och email känns det som att handla av vilket företag som helst inom nationens gränser.

Lycka till!

Lät som ett bra företag..men 26% är inte många hundringar. Visserligen är det Joe Rocket kläder som jag tänkte beställa, och det går inte få tag i här i sverige (vad jag vet iaf) Så jag ska ta mig en funderare.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
tack för tipset men dom hade tyvärr inte det jag var ute efter på den sidan :( ska googla vidare och kika om jag hittar nå annat ställe.

bara å googla! länken jag skickade var bara ett exempel, men jag vet att Joe Rocket används mkt i England. jag brukar googla på www.google.co.uk för att få så många brittiska sider som möjligt. Lycka till!

Kolla annars med www.motorcycle-superstore.com , där tror jag de räknar ut all tull m.m. åt dej.
Ifall du nu hittar vad du söker där...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...