Handlardagar...fika/käka i stan idag lördag?

• Thread starter Thread starter SGM
  • Start date Start date

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det verkar ju vara ännu en sådan helg där handlarna vill locka in oss i fördärvet med sms-lån och fördärv, jag tänkte nog in och heja på Almgren när han sprEnger motorer på bänken, och kanske prova en Honda Fury eller två på FunBike.

Någon mer hugad?

skulle vara trevligt om jag fick provköra annat än ninja250 och vespor:D

Jag planerar åka dit om mina skruvar som jag beställt har dykt upp! Det var ju två veckor sedan de skulle anlänt så debör ju vara där! Men isåfall så bör jag vara där till eleven o klock.

Uj, tidig du skall vara då Gabor...jag lär eftersvettas lite och få i mig frulle, löprunda med intervaller i morgonsolen is the shit.

Jag ansluter asap.

Uj, tidig du skall vara då Gabor...jag lär eftersvettas lite och få i mig frulle, löprunda med intervaller i morgonsolen is the shit.

Jag ansluter asap.

Skulle vara lite coolt att rulla in och ställa upp lite sportisar bland alla tuk- tuk på hökartorget i Köping, representerar Lakritsremsan mc:-) Jag kollade in där efter ha varit till Järnvägsstation var ett rejält gäng redan då.

Är det nåt drag på Cruisingen i Köping som gjör det värt att svetta på sig stället för??

Är det nåt drag på Cruisingen i Köping som gjör det värt att svetta på sig stället för??

Jag var nästan lite sugen på att ta våfflan dit och kika på lite raggarbilar och lura av Gabor en kaffe...får se hur det blir med det, frugan har satt käppar i hjulen med grillning ute i STALLET? Ja-nej. :D

Almgren bänkade en busa, Gabor lade handpenning på en intruder 1800 - och jag offrade mig på en tur idag (Vad - Kumla Kyrkby - Sala - Måns-Ols - Salbohed - Ängelsberg - Fagersta - Oti och hem via den grå avgrunden som är vägen mellan Gunnilbokorset och 66:an :hihi ).

Store-Måns är inte fel i hungrig biker-kista. :yoparty Och Oti-åsen ÄGER, även om Vad inte var helt fel heller.

Det har snablats lite varstans dock, så ha koll på stenskottsskyltar när ni är ute. :crash

Bifogat

• gabor_shoppar_intruder.jpg
    gabor_shoppar_intruder.jpg
    242.3 KB · Visningar: 48
  • aelm_bankar.jpg
    aelm_bankar.jpg
    63.9 KB · Visningar: 38
  • mans-ols.jpg
    mans-ols.jpg
    233.4 KB · Visningar: 31
  • store_mans.jpg
    store_mans.jpg
    238.6 KB · Visningar: 39
  • otikrog.jpg
    otikrog.jpg
    233.5 KB · Visningar: 36
Massa bilar, massa köer, massa liv och massa blåvitaöversittare!

Jag var ner en kortis vid 12:00 idag, det var sjukt mycket folk redan då, så mycket folk har jag aldri sett på Köpings cruising tidigare, klart det är kalasväder. Tror det kommer slå alla rekord i år både med åskådare och antal bilar.

Jag var nästan lite sugen på att ta våfflan dit och kika på lite raggarbilar och lura av Gabor en kaffe...får se hur det blir med det, frugan har satt käppar i hjulen med grillning ute i STALLET? Ja-nej. :D

Almgren bänkade en busa, Gabor lade handpenning på en intruder 1800 - och jag offrade mig på en tur idag (Vad - Kumla Kyrkby - Sala - Måns-Ols - Salbohed - Ängelsberg - Fagersta - Oti och hem via den grå avgrunden som är vägen mellan Gunnilbokorset och 66:an :hihi ).

Store-Måns är inte fel i hungrig biker-kista. :yoparty Och Oti-åsen ÄGER, även om Vad inte var helt fel heller.

Det har snablats lite varstans dock, så ha koll på stenskottsskyltar när ni är ute. :crash

Hur många mil fick du ihop på den svängen 25 ca? Fick du inte med dig Gabor 2 eller var det mer posörnjuta för hans del på Customjärnet:D

Last edited:
Hur många mil fick du ihop på den svängen 25 ca? Fick du inte med dig Gabor 2 eller var det mer posörnjuta för hans del på Customjärnet:D

Solotour, rätt skönt att rensa huvudet med faktiskt. :) Kikade inte på trippen, men man mäter inte lycka i mil. :D

Visst ja...jag provbombade denna:

attachment.php

Kul, men man blir lite bortskämd med bromsar, väghållning och motor i italienskan...det gungade gött bak vid mild attack ut mot Badelunda, och vred man på rullen hände inget, mer än att handtag och fotpinnar vibrerade mer... :D
Bromsar verkar vara option, stackars den som kliver från en sådan hoj upp på något med brembos monoblock...det kommer bli en brinnande framåtvolt det.

Man ändå rätt harmlöst småmysig, perfekt för de mindre 70-vägarna med sikte på en lugn tur 10-under och hemkokt kaffe.

Bifogat

• 2011-kawasaki-w800-1.jpg
    2011-kawasaki-w800-1.jpg
    44.2 KB · Visningar: 166
Last edited:
Har hört vilda rykten om kille utan körkort som trots det har kört en egen tur i Köping idag, men det kan aldrig vara sant, jeg menar, va fan e jag för lärare då då??? :D

Puttra omkring i villaområden och kika på bilar som kommit vilse anser jag knappt som att köra :va Abstinensen eskalerar var dag som går och jag faller offer för den :gnissla
Hur som helst spännde jag åt kedjan och hade då en anledning att köra lite :D

OBS! Om jag har förstått det rätt är det väl lärarens uppgift att få eleven att klara sig på egen hand, eller? :D Eftersom det gick galant så måste då läraren ha gjort ett toppen jobb :tummenupp

Last edited:
Skit i det där jiddret, kom å brassa Bulten, vettja :tummenupp

Ni blir ju så tjuriga när vi hänger av er har jag hört.......=)

Puttra omkring i villaområden och kika på bilar som kommit vilse anser jag knappt som att köra :va Abstinensen eskalerar var dag som går och jag faller offer för den :gnissla
Hur som helst spännde jag åt kedjan och hade då en anledning att köra lite :D

OBS! Om jag har förstått det rätt är det väl lärarens uppgift att få eleven att klara sig på egen hand, eller? :D Eftersom det gick galant så måste då läraren ha gjort ett toppen jobb :tummenupp

Rätt duktig på att prata för dig du, fortsätt med det.:yoparty

Last edited:
Ni blir ju så tjuriga när vi hänger av er har jag hört.......=)

Rätt duktig på att prata för dig du, fortsätt med det.:yoparty

Det är bara att ha övninskörninskylten på sig, BLIR man stoppad och de frågar var handledaren är så är det bara att säga, ja han var bakom mig tidigare..

Mycket trevlig dag ute på Funbike. Provkörde Er6, Z750R och Suzuki Intruder :D. Z750in var lätt roligaste hojen jag kört

M 1800...125 pållar hävert bromsar och så kommer alla fail dem byggt in i "power" cruisern! 300 något i vikt+ mig= närmare ett halvt ton chassie/ram lågt som sig bör men skrapar tidigt i rondellerna ,bromsar är säkert av bästa typ men om man nyttja dem kralligt så släppte framdäckets fäste rätt tidigt och de feta stötdämparna fram bottnar alldeles för lätt så nopp jag är visst inte "mogen" för en sån typ av hoj än...däremot så blev jag sugen på B-king med andra burkar!

M 1800...125 pållar hävert bromsar och så kommer alla fail dem byggt in i "power" cruisern! 300 något i vikt+ mig= närmare ett halvt ton chassie/ram lågt som sig bör men skrapar tidigt i rondellerna ,bromsar är säkert av bästa typ men om man nyttja dem kralligt så släppte framdäckets fäste rätt tidigt och de feta stötdämparna fram bottnar alldeles för lätt så nopp jag är visst inte "mogen" för en sån typ av hoj än...däremot så blev jag sugen på B-king med andra burkar!

:skrämd GUBBVARNING!!!
Föffan, har du glömt å ta rätt tabletter, gör om, gör rätt.... :D

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back