Handlat bolt-on från barracudaexhaust.se?

Knuspen

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2010
Hoj
Yamaha Thunderace -96
Funderar på att inhandla ett bolt-on-system till min gamla Thunderace -96:a och har hittat en sida som säljer just bolt-on som passar till min hoj.
Men mina funderingar är om sidan är seriös. Saken är den att sidan finns på svenska (http://barracudaexhaust.se), engelska (http://www.womonlinestore.com) och tyska (http://www.wom-onlinestore.de). Svenskan på den svenska sidan är inte heller den bästa vilket inte ger ett så seriöst intryck. Är det någon som har handlat något från dem eller vet något om hur seriösa de är?

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
kollade runt lite på .se sidan och dom verkar seriösa, kollade några olika hojar och såg att dom hade dynoresultat på några, det var ganska bra priser oxå!

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag har inte handlat av dem men min hoj har ett Barracuda slip-on på.

Funkar fint.

Knuspen

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2010
Hoj
Yamaha Thunderace -96
Tänkte bara rapportera om att allt gick fint att handla därifrån. Gick snabbt och smidigt :)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
fan va fint för jag är i tagen att köpa därifrån också. Ska bara kränga min gamla hoj först så man får in lite stålars..

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag behöver en ljuddämpare som är lättare än den mer än 6kg tunga originaldämparen men ändå klarar 95dB förbifart på bana. Nu är det inte lätt att hitta något som passar rakt av på en 15 år gammal Daytona men Barracuda tillverkar en oval i kolfiber som inte är helt olik Triumphs egna. Det är historisk tävling så en modern MotoGP-dämpare vore fel.

Någon som känner till Barracuda och om den klara 95dB vid förbifart på bana?

Barracuda GP-EVO F450 Daytona SLO med EU-godkännande
20101110-_mg_3874.jpg

http://www.barracudaexhaust.se/barr...liponbolton/gp-evo-f450/909-xxxx-348-121.html

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag behöver en ljuddämpare som är lättare än den mer än 6kg tunga originaldämparen men ändå klarar 95dB förbifart på bana. Nu är det inte lätt att hitta något som passar rakt av på en 15 år gammal Daytona men Barracuda tillverkar en oval i kolfiber som inte är helt olik Triumphs egna. Det är historisk tävling så en modern MotoGP-dämpare vore fel.

Någon som känner till Barracuda och om den klara 95dB vid förbifart på bana?

Barracuda GP-EVO F450 Daytona SLO med EU-godkännande
View attachment 423700

http://www.barracudaexhaust.se/barr...liponbolton/gp-evo-f450/909-xxxx-348-121.html

Hade ett Scorpion som var kortat ca 15cm på min 955a (sprint) som klarade sig utan bullerflagga på Gelleråsen flera år i rad.

Köptes på www.bikersneed.se

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Gissar att du gasade hårt då med Sprinten! Med Triumphs coolfiber är det bara att gå upp en växel och gasa mindre på rakan med Daytonan så klarar den sig också. Men nu är det inge bandagskörning eller SMC-kurs utan tävling så då går det inte att hålla igen...

Hittar ingen Scorpiondämpare som passar min hoj men skickade iväg en fråga!

Tillverkas i Ripley, Derbyshire 5 mil, 30 miles från Cat and Fiddle http://catandfiddleinn.com/ :kär

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Fick svar av Martin på Scorpion att de inte tillverkar någon till min hoj. :(

Och Barracuda verkar ingen här känna till... :(

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Fick svar av Martin på Scorpion att de inte tillverkar någon till min hoj. :(

Och Barracuda verkar ingen här känna till... :(

Har inte just den du länkat tidigare men väl ett annat Barracuda köpt från deras hemsida. Inga problem alls med leverans eller passform eller dylikt men det är rätt högljutt vid gaspådrag även med dB killern istoppad. Har dock aldrig varit några problem på besiktning för min del.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Har inte just den du länkat tidigare men väl ett annat Barracuda köpt från deras hemsida. Inga problem alls med leverans eller passform eller dylikt men det är rätt högljutt vid gaspådrag även med dB killern istoppad. Har dock aldrig varit några problem på besiktning för min del.

Misstänkte att det kunde vara lite högljutt men i värsta fall får jag väl hänga på den tunga och, i mitt tycke, fula originaldämparen...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Misstänkte att det kunde vara lite högljutt men i värsta fall får jag väl hänga på den tunga och, i mitt tycke, fula originaldämparen...

Beror kanske en del på vilket man väljer dock. Vet inte om det du ville ha finns i olika längder iofs?

Ja original på min hoj var fan inte att leka med. Dels var det nästan knäpptyst och tråkigt, och dels består det av 2 burkar med en enorm kloss undertill.

Auspuffendtoepfe-T12685-Yamaha-TDM-850-4TX.jpg

Blev betydligt bättre med 2-1 systemet från Barracuda.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Gissar att du gasade hårt då med Sprinten! Med Triumphs coolfiber är det bara att gå upp en växel och gasa mindre på rakan med Daytonan så klarar den sig också. Men nu är det inge bandagskörning eller SMC-kurs utan tävling så då går det inte att hålla igen...

Hittar ingen Scorpiondämpare som passar min hoj men skickade iväg en fråga!

Tillverkas i Ripley, Derbyshire 5 mil, 30 miles från Cat and Fiddle http://catandfiddleinn.com/ :kär

Ja, tävling är ju annan sak än kurs. Helt klart!

God jaktlycka gällande slipon.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Längsta dämparen borde vara den tystaste och är den inte tillräckligt tyst för bana så fungerar den på landsväg. Med EU-godkännande borde tyska polisen inte bråka heller... :)

Vi får se vad det blir, det är långt till våren och båt och annat som behövs för bana ska också inhandlas.
Sen måste det lackas också så man har en presentabel tävlingshoj! :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...