Handledare sökes!

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Tjena!

Kanske är fler gröningar som har liknande förfrågan, så jag drar en tråd!

Tänkte höra om det finns någon vänlig själ i Göteborg som vill hjälpa mig lite med övningskörningen?
Jag har kört lite i höstas på en parkeringsplats, och började då också lite med den (roliga) lågfartsbanan. Nu är jag på gång och tar första lektionen imorn, och risktvåan är bokad till början av april.

Jag har en annan handledare, men behöver en till kompletterande!

Jag betalar givetvis soppa och bjussar på lunchen! :tummenupp

xaxpop

Medlem
Gick med
28 Jan 2012
Hoj
BMW F800R
Bumpar tråden lite...

Söker också en handledare, är ganska lång gången i utbildningen på skolan men känner att man det skulle vara trevligt att åka lite privat också.

Säger som TS och även en rimlig ersättning för tiden kan betalas.

PM!

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Sammmmmmma här.. Fast inte i Göteborg utan i Skaraborg med omnejd :( Bjuder på fika och käääk!

LilleTommy

Min hoj är en sporthoj va?
Gick med
15 Feb 2008
Hoj
Triumph Bonneville T100, Triumph Sprint ST, Husqvarna 256A
Jag gör mitt...jag råkar ha 3st "elever" just nu. Mycket tjötande från dom nu när solen tittat fram....
Hoppas dom är färdiga till nästa år sen är jag tillgänglig igen :tungan

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Hej
Tydligen krävs ett "handledare-bevis" för att övningsköra. Nån som har koll¨på vad det kostar?
Vad krävs för övrigt, ni som har erfarenhet av att handleda?

LilleTommy

Gick med
15 Feb 2008
Hoj
Psst...
Gå in här: http://www.korkortsportalen.se/
klicka på, jag ska vara handledare.
Här ansöker du med en gång och betalar 170 riksdaler så får ni båda hem papper.
Allt som behövs är era personnummer.

Så simpelt är det :p

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Rasor o LilleT:
Hur lägger ni upp det, är det "seriös övningskörning" eller handlar det mer om att ut och köra för att adepten skall få körvana?
När det gäller A kort, ansöker man om ett generellt handledarskap som man har för att köra med en eller flera , eller måsta man ha ett för var person man övningskör med?
Stod inte så tydligt ang A kort ...

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Rasor o LilleT:
Hur lägger ni upp det, är det "seriös övningskörning" eller handlar det mer om att ut och köra för att adepten skall få körvana?
När det gäller A kort, ansöker man om ett generellt handledarskap som man har för att köra med en eller flera , eller måsta man ha ett för var person man övningskör med?

Per person... Upp till 15 pers

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
vart bor era hojar? (ogillar åka in till gbg) och vad tycker ni om grusvägar? :hihi

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Min står mitt inne i Göteborg. ;D

OK, hade ju varit smidigt om nån var öster om gbg. Lite trist att behöva åka skitvägar i 20min för att hämta nån och sen 20min till för att komma ifrån skitvägarna igen.

Men kan väl tänka mig göra det nån enstaka gång, eller sitta vid nån parkering och glassa (med en bira :tungan) i solen medans nån kämpar med konbana kan jag också tänka mig ;)

xaxpop

Medlem
Gick med
28 Jan 2012
Hoj
BMW F800R
För min del så är jag i princip klar med allt på körskolan men har en månad till uppkörningen, så hade varit gött att hålla igång det :).

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Rasor o LilleT:

Allt beror på aspiranten vad han behöver träna på. För några år sedan så tillbringade jag en massa timmar på bananpiren då min "åkpåse" behövde träna konbanorna mer än "vanlig" trafikkörning.

Du behöver ett handledarskap för varje adept.

LilleTommy

Gick med
15 Feb 2008
Hoj
Rasor o LilleT:
Hur lägger ni upp det, är det "seriös övningskörning" eller handlar det mer om att ut och köra för att adepten skall få körvana?...

Beror på...min syster var bra på att köra på vanliga vägar så jag drog med henne till en bana med konor så hon kunde öva på uppkörningrs grejerna.
En kille jag har nu kör jag mest med på småvägar så han lär sig kurvtekniken...

jag låter mest mina "apprentice" njuta av sina åkturer...sen när vi kört en bit så berättar jag vad jag tycker.
Sist sa jag till min ena "apprentice" att vi åker till en viss plats och köper en glass sen åker vi hem.
När vi stod och käka glassen fick han lite...påpekanden av mig... :tungan

kimett

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Honda NTV 650
Letar även jag någon som har tid att övningsköra lite privat. Kört en del lektioner men behöver mer tid allmänt och på konbanorna. Har allt behövligt och står så klart för omkostnader.

Skicka ett PM om du har möjlighet. Ute kring Frölunda torg/Tynnered är närmast.

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Nu är det bara 4 år och 261 prickfria dagar kvar tills jag gärna kan ställa upp som handledare! :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...