handskar med vaddering i handflatan

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Hoj
Triumph Speedtona 955i -00
Jag är i stort behov av handskar, gärna tunna så de inte blir så varma, men som har bra vadering i handflatan.
Jag förmodar att det beror på att jag är ovan MC förare men jag får så in i helsike ont i handflatorna när jag kör.
Alternativt om det finns någon som har annat bra tips på hur man kan komma till rätta med det :)

/ Jacob

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
kläm inte så hårt om styret!
har hört hur många gånger som helst om folk som har om i händer o underarmar,
sen kör man efter och ser hur dom sitter o håller krampaktigt i styret.

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Hoj
mja, visst kan det bidra men jag tror snarare att det är positionen jag sitter i. Även om jag bara lutar mig mot handtagen, dvs inte håller i alls så kommer det, det är nog vinkeln jag sitter i som gör att jag "hänger" på handtagen med handflatorna...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Handskar är i allmänhet konstuerade med bara skinn i handflatan. Detta för max känsla, liksom. Hänger du på armar/händer kör du för sakta. Försök hålla dig uppe med ryggmuskulaturen istället.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Handskar är i allmänhet konstuerade med bara skinn i handflatan. Detta för max känsla, liksom. Hänger du på armar/händer kör du för sakta. Försök hålla dig uppe med ryggmuskulaturen istället.

:fakta :tummenupp

Det där lider jag av så fort jag börjar slappna av på duccen, den sätter extremt fokus på att man sitter rätt, och jobbar med knän, rygg och mage (knäna runt tanken är viktigt).

Men en RF900 är ju närapå en bekväm touringcykel, så det borde inte vara så styggt? Känner du att du börjar stelna till, skaka lite på armarna (eller armbågarna) och fokusera på att hålla i handtagen så löst du kan.

Det är lite win-win, hojen blir mer lättstyrd (eller upplevs som det) om man inte sitter och blåhåller i styret, och har man knäna runt tanken så reagerar det snabbare på motstyrning...

/J

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
Kniiiip som Susanne Lanefält sa en gång... Knip med benen runt tanken och använd mag / ryggmusklerna för att hålla dej upprätt. Du ska inte hålla hårdare om handtagen än vad du kramar en banan har jag hört någonstans...

Baztard

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2009
Hoj
ok, tack för alla tips! Ska testa runt lite så ska det säkert lösa sig :)

Merci

Jacob

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det där om att du kör för sakta var kanske lite för stöddigt. Det jag menade ungefär var att du kommer att vänja dig såsmåningom. Motorcykeln går bäst om man som förare stör den så lite som möjligt.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Själv ska jag in och operera högerhanden i morgon p.g.a. domningar i händerna... Karpral tunnelsyndrom kallas det... Jobbrelaterat då jag jobbar i byggbranshen... Skitjobbigt när händerna domnar när man är ute o kör. Ska bli jäkligt skönt och bli av med det problemet!
Så nu blir det sjukskrivning i 4 v minst och inge hojåka... :(

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...