Handskar

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Var inne på MC-boden i Tokholm i helgen och fick testa "en prototyp" på en ny handske från KNOX http://www.mc-boden.se/butiken/ ligger på 1:a sidan (Knox Handroid). (Skulle tydligen säljas på andra ställen med förvisso)
Var skön som fasen och rent logiskt verkar det som det skulle kunna fungera men vilka andra alternativ finns det som är bra? :va

Enligt vad han sa skulle de komma att kosta ca 2900 för värstingvarianten och runt 12-1300 fr de andra, är de värda sitt pris tro?

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Knox ska väl vara bra saker. Rent spontant kan jag väl säga att snörningslösningen (vilket jag nu tappat namnet på, naturligtvis) du kan se ovanpå historiskt sett (vandrarkängor, snowboardboots m.m.) tenderat att gå sönder med ojämna mellanrum. Med detta dock inte sagt att de skulle göra det på dessa handskar, men likväl..

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Knox ska väl vara bra saker. Rent spontant kan jag väl säga att snörningslösningen (vilket jag nu tappat namnet på, naturligtvis) du kan se ovanpå historiskt sett (vandrarkängor, snowboardboots m.m.) tenderat att gå sönder med ojämna mellanrum. Med detta dock inte sagt att de skulle göra det på dessa handskar, men likväl..

Vad jag har läst lämnar Knox livstids garanti på just denna. (Vajerlåsningen)

För övrigt tycker jag handsken (handroid) verkar mycket intressant.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Är så fallet är det väl bara att köpa isf, om de passar och verkar bra i övrigt.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Inga MotoGP förare har dem, då är de lika beprövade som biltemas prylar!

Sorry, det var inte meningen att trycka bra då ditt inlägg suger! Sluta spamma i varenda tråd om din biltema-sarkasm. Vi har förstått att du diggar biltema och tar det personligt om någon tycker annat. :huvet

Alpinestars gp-pro (Y) bästa handsken jag varit med om...

Kör med de jag med och tycker de är skitsköna.
Hade jag haft de när jag gick omkull hade jag nog inte ens fått den enda skadan jag fick, spricka i lillfingret... med deras patenterade ihopsydda ringfinger-lillfingerlösning.

Men jag kan gott erkänna att Knox Handroid om inte annat ser coola ut. :)

Last edited:

Stone Cold

Been there destroyed that
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Honda X11 Screaming Death edition Kawasaki GPZ-900 -86, Suzuki SV650 -01 Honda CBR1000RR -04 Repsol Dark Edition
Du får dom bästa (Enligt mig) Alpinestars GP Tech handskar hem skickade inkl frakt från tyskland för 2100:- (3200-3800kr i sverige) Ska du lägga lite pengar är det bland det bästa alternativet. Finns på http://www.fc-moto.com/

NyMaN!

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
-
http://www.sharkspeed.com/sv/artiklar/motorcykel/mc-handskar/racer-look-black-mc-handskar.html

Grymt sköna handskar till ett ännu bättre pris. Är fortfarande inne på mitt första par som fortfarande är fräscha efter ca 3500-4000 mil , men har ett extra par som ligger o väntar.

Billiga , så troligen skitkass , men........inga spruckna sömmar o inte speciellt nötta efter 3 säsonger , så de duger till mig.

Såg ju helt ok ut, jäkligt bra pris oxå!!
Blir till att beställa ett par :tummenupp

Hur är dom i storlekarna? små? stora? normala?

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Såg ju helt ok ut, jäkligt bra pris oxå!!
Blir till att beställa ett par :tummenupp

Hur är dom i storlekarna? små? stora? normala?

Helt normala i storlekarna. Jag brukar ha strl 10 o även dessa i strl 10 sitter som en smäck..:).

Jobbar ju natt i pvc , så jag kan ta med det nya paret om du vill prova ?:)

NyMaN!

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
-
Helt normala i storlekarna. Jag brukar ha strl 10 o även dessa i strl 10 sitter som en smäck..:).

Jobbar ju natt i pvc , så jag kan ta med det nya paret om du vill prova ?:)

Det behövs inte, stämmer storlekarna så bra så ska det ju inte vara nåt problem.....
Tack iaf :tummenupp

Beställer ett par nu :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...