Hantera ny hoj, splitternya ringar

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Njae, mycket ord, låg problemisolation och mycket avundsjuka, faktiskt... Men nu börjar tråden sakta men säkert bli lite mer teoretisk

Problemisolation: Någon med för lite stake har köpt en hoj med för mycket stake...

Lösning: Avboka hela paketet, investera pengarna i en Virago 535 med fullständigt franskit.

Att tråden går mer mot teoretisk problemlösning är bara tragiskt, då det är brist på praktik som är hela grundfelet.

Eller som en gammal snickare sa åt mig, "teoretiskt har ingen slagit i en spik än, dom är praktiskt islagna allihopa"

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Kanske dags att lägga ner snacket? :va som sagt mannen, ta de bara lugnt så behöver du inte älta detta... lägg ner teorin och sett igång med praktiken :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du ger mig inget val, can you please kiss your ass! :finger

Här hade jag tänkt skriva en lång teretisk förklaring til varför det inte går, men det var enklare att böja sig fram och prova, näpp, det går inte!

Vad fan körde du för hoj i körskolan som har så verklighetsfrämmande uppfattning om hur ett fordon framförs?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har aldrig, aldrig varit med om ett sånt bakhjulssläpp som på filmen.
Visst känner man att bakdäcker vandrar lite när man svänger i nån korsning på relativt nya däck. Men jag ser inte problemet.

Dina teorier om bakhjuls släppet på filmen förstår jag inte heller, skulle han ha haft mer fäste vid mer nedlägg?

Skumt, sa Bill
Skumt var ordet, sa Bull.

Lage

Dom kallar mig pro
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
2001 suzuki gsxr
Har du äns sett en motorcykel i värkligheten? bilder på internett räknas inte

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Inte för att stressa dej SuzukiLover, men visst var det ngn stackare som la sin nya 848 en bit från AVA? Kanske var det en nya-däcken upplevelse?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jaja...

Det känns som att den här tråden börjar lida emot sitt slut... :D En del av er känner sig helt klart väldigt osäkra, men det finns också en del andra som skriver riktigt bra grejer. Till er säger jag igen, tack igen för många fina tips och kommentarer! :tummenupp

Du är så konfident och självsäker. Jag känner mig helt enkelt osäker och mindre värd.

Justa ja. Avundsjuk är jag också..

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Är du säker på att du köpt rätt sorts hoj:confused:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Nej, utan tvärtom. Enligt mig var kombinationen riktparering+acceleration+halt bakdäck det som förorsakade det hela. Han hade antagligen klarat sig bättre utan den där riktpareringen som han gjorde under gaspådrag. Med hala däck gäller det att hålla stabil fart under riktparering istället för att gasa på så som han gjorde. På filmen såg det ut som att han inte alls tänkte sig för, han bara gasade snabbt och samtidigt svängde hojen, det gick inte den gången då det inte fanns fästa i bakhjulet för att hantera det...

Jag tror inte att sånt händer så jätteofta, men jag tror det händer ibland, folk som är för ivriga på gasen med sin nya hoj, speciellt i sådana här sammanhang då en annan står och filmar...

Eftersom den den filmen tycks etsat sig som en tatuering i din själ, som inte kan vila tills mysteriet är löst, kan jag tillföra dina väl underbyggda funderingar att han ramlar först när han släpper gasen. Instinktivt kan man gissa. Eller så får han skinnställets hangtag i stupen:)

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Inga sökträffar på det valda språket/språken. Visar sökresultat för hela webben som innehåller problemisolation.

Inga sökträffar på det valda språket/språken. Visar sökresultat för hela webben som innehåller riktparering

:confused: :confused: :confused:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag är lite nyfiken, vad har du kört för hojar förut?

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Tjena!

Felet killen på filmen gör är att han ska stajla för polaren med videokamera med en ny hoj med kalla däck. Om du tar din nya mc, startar den, låter den gå varm medans du tar på dej handskar och hjälm och sen knattrar iväg på ettan utan att stajla för folk som kollar så ska du se att det går bra.

Om ett år kommer du läsa denna tråden och skämmas, lite.

Alla var vi barn i början - Lycka till! :)

/Fredde

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
saknar verkligen

Bifogat

• 1974_eating_popcorn.gif
    1974_eating_popcorn.gif
    2.9 KB · Visningar: 201
Last edited:

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Finns du på riktigt? :va

Det kanske skulle vara dags att börja öva lite på det praktiska och sluta tänka så mycket på teorin... Du måste ju förstå att många här på forumet börjar fundera om du alls köpt nån hoj, eller om du hittar på allt.

Du kommer INTE slira omkull första 20 metrarna, och allt kommer gå bra om du tar det lite lugnt i början. Då får du riktparera hur mycket du vill...

Slappna av lite nu, och lycka till med nya cykeln! :tummenupp

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Det känns som du har för mycket respekt för hojen, visst ska man ha det men inte så att du är rädd för den...
Det är ju du som håller i gashandtaget och du kommer inte gasa omkull bara för att du gasar lite.

Ta det bara lungt så löser det sig och slut räkna på vad som kan hända.

:)

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
OM du är sann så ta en valium och slappna av lite!

Kör lugnt tills du tröttnar på det och låt din överarbetande hjärna ta hand om körandet istället för att fundera på naturens nycker,alternativt så bryter du kontraktet och köper ett lokaltrafikkort istället.

Henrik

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...