Har BB varit gravid?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ja, idag gick nämligen vattnet. Iallafall ur min lillstumpa..
Men för att inte gå händelserna i förväg så kommer här del 23789 utav min övningskörningshistoria!

Det var en utomordentligt fint mc väder när vi startade ifrån mig runt halv ett på förmiddagen efter vatten påfyllning i mitt snart förstörda batteri som laddningsregulatorn bokstavligen sätter fyr på under körning. Vi gler ner till den allsmäktige parkeringen o mötte upp Roffe. Hittade en fin plats att öva på dit bilarna inte hade hunnit komma till trots att det var trädgårdsmässa.
Efter 5 minuters övande med garagevändnigen dränkes mitt skinnställ i svett och snällt frågade jag om jag kunde få köra bromsprov eller serpentinbanan eftersom det var så varmt.
"Vilken ursäkt" tyckte Relapse och vi slängde upp koner till bromsövningen. Puttrade runt i cirka en timme innan vi begav oss till Mcvaruhuset för inhandling utav ett ny laddningsregulator a lá 1280:- Fick till o med köra Mickes Triumph idag! Låg på ettan runt parkeringen på knappa 2000 varv. man skall ju ha respekt för stora kubikhojar.
Efter långa köer i stan och övande på dragläget o krypkörning brassade vi vidare emot Trångsund för att plocka upp den oljekylda som dagen till ära var nytvättad ( hojen alltså) samt Tom. Matintag på restuaruang innan vi insåg att jag med mitt mörka visir ( tack för lånet jP) var tvunga att vända våra räserhojar mot älvsjö parkeringen för övandet utav garagevändningen.
Tjock om magen och proppmätt försökte jag lyckas.
jag står fortfarande fast vid att jag hellre skiter 4 timmar i sträck än gör G-vändningen...

När två damer fick bensinstopp sprang jag fram o frågade om dom behövde hjälp. Bensin skulle tankas på närmsta mack o vi bestämde att vi skulle fixa. Då min motor står på tomgång en stund då vi knixar med bensindunken så tror jag inte mina ögon när jag går tillbaka till hojen o det rinner ut någonting på marken i full fart.. slänger mig ner o känner om det kan vara oljan.. men micke konstaterade snabbt att det var kylarvattnet...
Jag har nyss kört garagevändningen o står på tomgång 'klokt'

Micke pyser iväg och hämtar bensin sen slutade den kvällen med att stå på Åbyvägen i 1h för att deras bil strejkade ännu mer än att den var tom på sås.
Nu är klockan snart 22 och nu är det dags att gå ut och mecka.
Kedja + bak o fram drev skall på!

Ha en bra kväll damer o herrar!

Linkan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sätaekserr sjufemti
Bikerbitch skrev:

jag står fortfarande fast vid att jag hellre skiter 4 timmar i sträck än gör G-vändningen...

Var inte så orolig över garage vändningen, jag satt ned foten första gången jag gjorde den TSV-gubben frågade om jag ville göra den en gång till. Då tappade jag balansen styggt pga för dålig hastighet och drog på lite extra med slutsats att man inte fullföljde den målade rutan.

Klarade jag uppkörningen??? Jajamensan, trots en liten miss i trafik åxå. Jag körde om en lastbil med för LÅG hastighet :rolleyes:

Jag tror att små misstag godtar dem pga ev. nervositet....

Lycka till

Lisa

vem bryr sig?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
......
G-vändingen var den jag var nervösas inför vid uppkörningen.......det var den som gick bäst. *suck* lyckades få ett ordentligt framhjulssläpp vid bromsning i 90..... Uppkörningsmannen: Nu blev du allt rädd, är du okej?
Lisa: Jajamän!
Uppkörningsmannen: Jag vill inte se det igen.......
Lisa: nej då......

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
BB:"Fick till o med köra Mickes Triumph idag!"

Man häpnar!! Den blåa skönheten skulle jag aldrig våga låna ut.. ;)

/Nichlas

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Iceman1975 skrev:
BB:"Fick till o med köra Mickes Triumph idag!"

Man häpnar!! Den blåa skönheten skulle jag aldrig våga låna ut.. ;)

/Nichlas

Det var ingen fara med det. Hon kör ju fint och försiktigt (än så länge). Vågar jag låna ut den till Oljedrypet, så kör ju BB som en ängel i jämförelse. ;)

/Micke

P.S. Ja just det, Tack för idag alla inblandade. Jag hade kul, som vanligt. DS

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Iceman1975 skrev:
Kan vara för att det kanske är dax för dig att fixa en av de berömda oljekylds turer.. :rolleyes:

Så länge vi inte kör tungelstavägen så :)
Den testades igår, skicket på den kan väl sammanfattas med sådär.
Det är ju tur att man har bra fjädring, med tanke på alla fina tjälskott i kurvorna.

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Bikerbitch skrev:
o det rinner ut någonting på marken i full fart..
.....micke konstaterade snabbt att det var kylarvattnet...

Hm. Blev nästan lite orolig först där, fattade inte alls vad du menade. Fick för mig att det var din lillsyrra som du kallade lillstumpan... Hm.
Så mycket bättre med kylarvatten i alla fall. ;) :crash

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Bikerbitch skrev:
Ja, idag gick nämligen vattnet.

Här kommer dom sanna kommentarerna från avfärden på hojrundan för 14 dagar sedan.... för att knyta an till rubriken på den här tråden.... :D

/B

Bifogat

• bb_gravid_final.jpg
    bb_gravid_final.jpg
    99.2 KB · Visningar: 452

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Re: Re: Har BB varit gravid?

Mr. Fraghappy skrev:
VAAA!!!! gillar du inte garagevändningen den som är så kul :rolleyes:

Ja. jag längtar efter den nu när snön yrar
Men igår, då lyckades jag NÄSTAN göra den på körskolan.
Blev så glad!!

Benkar- VEM har stoppat en bulle i ungnen på mig? Honom skall jag binda fast med min gamla kedja o sätta bakpå 400.an för ett raskt bakhjulsåka a lá sveavägen!

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Re: Re: Re: Har BB varit gravid?

Bikerbitch skrev:
Benkar- VEM har stoppat en bulle i ungnen på mig? Honom skall jag binda fast med min gamla kedja o sätta bakpå 400.an för ett raskt bakhjulsåka a lá sveavägen!

Inte för att jag är ansvarig för någon Bulle, men bara du lovar att avsluta bakhjulsåkat med en snygg garagevändning :D , så ska jag överväga/fundera på att hålla i kjedjan och åka en sväng bakom 400an!

/B

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Bikerbitch skrev:
Men för att inte gå händelserna i förväg så kommer här del 23789 utav min övningskörningshistoria!

Det var en utomordentligt fint mc väder när vi startade ifrån mig runt halv ett på förmiddagen efter vatten påfyllning i mitt snart förstörda batteri som laddningsregulatorn bokstavligen sätter fyr på under körning. Vi gler ner till den allsmäktige parkeringen o mötte upp Roffe. Hittade en fin plats att öva på dit bilarna inte hade hunnit komma till trots att det var trädgårdsmässa.
Efter 5 minuters övande med garagevändnigen dränkes mitt skinnställ i svett och snällt frågade jag om jag kunde få köra bromsprov eller serpentinbanan eftersom det var så varmt.
"Vilken ursäkt" tyckte Relapse och vi slängde upp koner till bromsövningen. Puttrade runt i cirka en timme innan vi begav oss till Mcvaruhuset för inhandling utav ett ny laddningsregulator a lá 1280:- Fick till o med köra Mickes Triumph idag! Låg på ettan runt parkeringen på knappa 2000 varv. man skall ju ha respekt för stora kubikhojar.
Efter långa köer i stan och övande på dragläget o krypkörning brassade vi vidare emot Trångsund för att plocka upp den oljekylda som dagen till ära var nytvättad ( hojen alltså) samt Tom. Matintag på restuaruang innan vi insåg att jag med mitt mörka visir ( tack för lånet jP) var tvunga att vända våra räserhojar mot älvsjö parkeringen för övandet utav garagevändningen.
Tjock om magen och proppmätt försökte jag lyckas.

När två damer fick bensinstopp sprang jag fram o frågade om dom behövde hjälp. Bensin skulle tankas på närmsta mack o vi bestämde att vi skulle fixa. Då min motor står på tomgång en stund då vi knixar med bensindunken så tror jag inte mina ögon när jag går tillbaka till hojen o det rinner ut någonting på marken i full fart.. slänger mig ner o känner om det kan vara oljan.. men micke konstaterade snabbt att det var kylarvattnet...
Jag har nyss kört garagevändningen o står på tomgång 'klokt'

Micke pyser iväg och hämtar bensin sen slutade den kvällen med att stå på Åbyvägen i 1h för att deras bil strejkade ännu mer än att den var tom på sås.
Nu är klockan snart 22 och nu är det dags att gå ut och mecka.
Kedja + bak o fram drev skall på!

Ha en bra kväll damer o herrar!

Är du alltid så jättesnäll mot 2:a okända människor ?
All heder,,,,,,,,,,

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Re: Re: Har BB varit gravid?

jocke i köping skrev:
Är du alltid så jättesnäll mot 2:a okända människor ?
All heder,,,,,,,,,,

Är oftast snäll mot dom flesta människor. Försöker ju bygga på min snälla image istället för den hårda yta jag har ;)

Nu var ju handledaren med också. Annars hade jag inte vågat fram. Man vet aldrig vad det finns för läskiga typer

Benkar, du ska minsann få se bakhjulsåka med en garagevändningen som avslutning. Se då dock till att ha fixat mig en plats på kyrkogården först ;)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning