har det hänt igen då....

Karin.81

Om man inte vill, så behöver man inte...
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
tt600
I dag har det hänt igen..... 3 fångar har rymt från norrtälje fängelset.....hur kan det hända och hända och hända igen???? Varför inte sätta fångarna i ett fängelse, utan besöktstider och utan permission och "utan kontakt" men den yttre världen???? Man sitter väll inte inne för att att man ska ha det bra, med data, tv och nya kläder..... trodde man satt inlåst just av den anledningen att man inte ska vara en "fara" för dom andra medmänniskorna, som finnns i världen....eller har jag fel???? Tycker att det finns så mycket bättre att lägga skattepengar på än att leta rätt på tre killar som springer omkring och gömmer sig i skogen.....har nu ikväll sett en och samma polisbil, stå i vänteläge i ca 7 timmar, och annu har dom säkert flera timmar kvar att vänta. och vid stallet var det en helikopter som flög omkring i ett par timmar.... Är det då inte bättre att dom kan vara ute på stan och tex, stoppa fyllon som är ute och kör (ja, det finns såna som e så dumma att dom dricker och kör bil...), eller nått annat vettit, istället för att sitta och väntpassa i en bil vid Ica????

Något måste man väl kunna göra så att det inte blir fler fångar på rymmen????

KOMMENTERA!!!!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag kunde då INTE rymma från det amerikanska fängelset jag.. umh. "besökte"...

Svenska fängelser verkar rättså tattiga.

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Katana -82
Swedie skrev:
Jag kunde då INTE rymma från det amerikanska fängelset jag.. umh. "besökte"...

Svenska fängelser verkar rättså tattiga.
Säg mig, fanns det en kiosk på fängelset du besökte?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Bengan skrev:
Säg mig, fanns det en kiosk på fängelset du besökte?
ja det fanns det. eller "typ". Ingen riktig kiosk som du kan stå och handla vid utan varje vecka vid ett visst tidslag fick vi lämna in en lapp till fängelsedirektörn som framförde vår önskan till "kiosken". Vi hade ett visst antal dollar på vårat konto som vi kunde använde. Var vi panka kunde vi arbeta Åt fängelse genom att t.ex jobba i köket, servera mat på matbrickan. Eller städa golv medans alla andra var inlåsta i sina celler (inkl mig). Dock tog det rätt lång tid innan man fick jobb. Sen var betalningen för att jobba endast 1 dollar i veckan. Fast sen kostade inte heller artiklarna speciellt mycket, typ hudkräm, raklödder, schampoo m.m var under 1 dollar ofta. Annars skulle ju såklart fångarna inte ha råd med nått.

Rätt roligt, varje morgon fick man lov att lämna sin ID bricka under dörren för att få en rakhyvel på morgonen så man kunde raka sig. Det tog ett par dagar för mig att klura ut. he he o sen får man endast en rakhyvel (engångs) = jobbigt att raka sig ibland....

Tandkräm och tandborste utdelades gratis 1 gång i veckan. Samma sak med toalettpapper. Förresten tandborsten var en såndär half sak. så man inte kan använda den som ett vapen. finurligt....

O sen fanns det fönster, fast de var som badrumsfönster och 10cm breda och typ 1,5m höga. = ser inte ett jota ut.

Finns mer o berätta om.. typ courtyard, basketball area osv.. Där jag blev skälld på utav vakterna efter att typ ALLA fångarna upplyst mig om att jag inte får röra stänglset (stod o tittade ut utanför fängelset mellan en glipa i byggnaden).

...

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Swedie skrev:
ja det fanns det. eller "typ". Ingen riktig kiosk som du kan stå och handla vid utan varje vecka vid ett visst tidslag fick vi lämna in en lapp till fängelsedirektörn som framförde vår önskan till "kiosken". Vi hade ett visst antal dollar på vårat konto som vi kunde använde. Var vi panka kunde vi arbeta Åt fängelse genom att t.ex jobba i köket, servera mat på matbrickan. Eller städa golv medans alla andra var inlåsta i sina celler (inkl mig). Dock tog det rätt lång tid innan man fick jobb. Sen var betalningen för att jobba endast 1 dollar i veckan. Fast sen kostade inte heller artiklarna speciellt mycket, typ hudkräm, raklödder, schampoo m.m var under 1 dollar ofta. Annars skulle ju såklart fångarna inte ha råd med nått.

Rätt roligt, varje morgon fick man lov att lämna sin ID bricka under dörren för att få en rakhyvel på morgonen så man kunde raka sig. Det tog ett par dagar för mig att klura ut. he he o sen får man endast en rakhyvel (engångs) = jobbigt att raka sig ibland....

Tandkräm och tandborste utdelades gratis 1 gång i veckan. Samma sak med toalettpapper. Förresten tandborsten var en såndär half sak. så man inte kan använda den som ett vapen. finurligt....

O sen fanns det fönster, fast de var som badrumsfönster och 10cm breda och typ 1,5m höga. = ser inte ett jota ut.

Finns mer o berätta om.. typ courtyard, basketball area osv.. Där jag blev skälld på utav vakterna efter att typ ALLA fångarna upplyst mig om att jag inte får röra stänglset (stod o tittade ut utanför fängelset mellan en glipa i byggnaden).

...

Hur länge satt du inne?

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Swedie skrev:

...

Vad har du gjort?Är det därför du inte får åka tebaks?

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Ere bara du Sviidiii som har suttit i finkan här på sporthoj?

Du e ju värsta outlaw isåntfall.
Eller kanske bara du som vågar erkänna.

Kanske läge för en poll...? :gnissla

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Klart att endel vill i svenska fängelsen.... såg ni programmet som de kollade upp vad maten kostade staten (per måltid)

Sämst var ju skolorna.... bästa och dyraste maten var på fängelsen :kocko

Va fan våra jävla skattepengar går till ren skit... bättre om det gick till att förbättra vägar... skolor m,m

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Herr Bodström meddelar att ett nytt "säkerhetsfängelse" ska byggas, för icke återanpassningsbara kriminella. Lika bra att montera svängdörrar direkt då, så att man slipper paja dörren när man ska ut. Blåtandshandsfree till varje intern är också önskvärt; mobilstrålning är farliga saker!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Det obegripliga snacket om att "bekvämlighetsnivån" visar om ett fängelse är bra eller dåligt fortsätter....

Visst ska det vara nästan omöjligt att rymma från en sluten anstalt, men hur tycker ni man ska göra vid en fritagning utifrån? Hur jävla kaxiga hade ni tangentbordsexperter varit när en arg kille i rånarluva stått och pekat en AK4 mot ansiktet på er? Då är det bara att släppa ut dem....i detta fall har ingen gjort något fel vad jag kan förstå.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Det obegripliga snacket om att "bekvämlighetsnivån" visar om ett fängelse är bra eller dåligt fortsätter....

Visst ska det vara nästan omöjligt att rymma från en sluten anstalt, men hur tycker ni man ska göra vid en fritagning utifrån? Hur jävla kaxiga hade ni tangentbordsexperter varit när en arg kille i rånarluva stått och pekat en AK4 mot ansiktet på er? Då är det bara att släppa ut dem....i detta fall har ingen gjort något fel vad jag kan förstå.
I ett riktigt fängelse kommer inte dessa AK4-beväpnade drägg närmare än 200 meter. Hört talas om fritagningar i Texas?

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Chris Ash skrev:

Poängen är väl att det inte ska kunna komma in nån oönskad..

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Chris Ash skrev:
Nej varken där eller Auswitz....

Skulle det där vara en jämförelse?
Isåfall va det en jävla dålig jämförelse

Ett fängelse ska inte gå att frita någon ifrån, därmed basta.
Tycker det är helt rätt å skjuta nån som försöker.
Dom som sitter på långa fängelsestraff i slutna anstalter är där för att stanna, även om hans lekkamrater vill annat

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Lartes skrev:
Skulle det där vara en jämförelse?
Isåfall va det en jävla dålig jämförelse

Ett fängelse ska inte gå att frita någon ifrån, därmed basta.
Tycker det är helt rätt å skjuta nån som försöker.
Dom som sitter på långa fängelsestraff i slutna anstalter är där för att stanna, även om hans lekkamrater vill annat

Ser ingen skillnad, den som försöker rymma skjuts. I strid mot allt civiliserat tänkande och anständighet agerar "kriminalvårdarna" godtyckligt bödlar. Passar in i det perfekta samhället....eller hur?

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Chris Ash skrev:
Ser ingen skillnad, den som försöker rymma skjuts. I strid mot allt civiliserat tänkande och anständighet agerar "kriminalvårdarna" godtyckligt bödlar. Passar in i det perfekta samhället....eller hur?

Passar perfekt!
Jag vill du inte ha mördare, våldtäcksmän etc etc springandes omkring i mina områden.
Vill du?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...