Har ditt försäkringsbolag tjänat på att ha dig som kund? Eller har du klotat eller gjort nåt annat så att de behövt betala ut belopp som överstiger det du lagt i premier? Svårt att svara på för de som åkt många år men försök så gott det går!
Tjänat i det enskillda fallet då.Kevorkian skrev:Frågan är väl inte helt berättigad kan jag tycka. Man kan inte säga att försäkringsbolaget tjänar på en kund. Om en försäkringstagare inte utnyttjar försäkringen läggs ju inte premien på hög i all evighet, utan tanken är ju att det är någon annan drabbad i "kollektivet" som premien skall komma till del.
Kevorkian skrev:Frågan är väl inte helt berättigad kan jag tycka. Man kan inte säga att försäkringsbolaget tjänar på en kund. Om en försäkringstagare inte utnyttjar försäkringen läggs ju inte premien på hög i all evighet, utan tanken är ju att det är någon annan drabbad i "kollektivet" som premien skall komma till del.
Kevorkian skrev:Frågan är väl inte helt berättigad kan jag tycka. Man kan inte säga att försäkringsbolaget tjänar på en kund. Om en försäkringstagare inte utnyttjar försäkringen läggs ju inte premien på hög i all evighet, utan tanken är ju att det är någon annan drabbad i "kollektivet" som premien skall komma till del.
heliac skrev:Jaha..
men?Kevorkian skrev:Mmmm, det är så en försäkring fungerar. FB gör inte större vinst bara för att jag som enskild inte råkat utnyttja försäkringen.
HanneZ skrev:men?
"Har ditt FB tjänat pengar på dig?"
Så lyder frågan, "på dig" syftar ju just på dig!
(O nu blev texten fet, va inte meningen)
Kevorkian skrev:Jag förstår ju vad ni tänker på. Jag försöker bara spela viktig . Men jag hävdar fortfarande att FB inte har TJÄNAT pengar på mig bara för att jag inte utnyttjat försäkringen. Fråga istället om man har betalat in mer pengar än man fått tillbaka så slipper ni viktigpettrar som mig
Kram
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |