Har ditt FB tjänat pengar på dig?

Har ditt FB tjänat på att ha dig som kund?

• Antal röstningar
    0

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Har ditt försäkringsbolag tjänat på att ha dig som kund? Eller har du klotat eller gjort nåt annat så att de behövt betala ut belopp som överstiger det du lagt i premier? Svårt att svara på för de som åkt många år men försök så gott det går!

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
De har hittills gjort en ganska god affär på mig, men faktum är att utbetalningen de kommer få göra för min stulna Gixxer vida kommer överstiga vad jag under åren har betalat, och jag har ju inte haft samma bolag hela tiden på alla hojar. Så jag skulle säga att Länsförsäkringar, Folksam och IF har tjänat pengar medans Trygg Hansa började med att göra en skaplig slant och sedan gå back.

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Hoj
Honda VTR1000F -06
Japp, de har tjänat ordentligt på mig. Har aldrig klotat eller kört på något och kör allmänt som en kärring.

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
De har tjänat bra på mig................
12 år med hoj aldrig använt försäkringen

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Ligger och väger, men uppskattningsvis har de tjänat ca 10 papp.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Jag kommer inte få ut några pengar för min stulna hoj.... trots stöldförsäkring.... så jaa.... det är dom som tjänar - inte jag :mad:

Blåflagg

Varför kör alla så fort????
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
BMW R1200GS,
Nästan 24 års premier måste ju vara vinst för bolaget. En klotning :crash med 125:an "way back in the good old days" i början av 80-talet, då bensinen kostade 2:- litern :tummenupp , måste vara betald.

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Frågan är väl inte helt berättigad kan jag tycka. Man kan inte säga att försäkringsbolaget tjänar på en kund. Om en försäkringstagare inte utnyttjar försäkringen läggs ju inte premien på hög i all evighet, utan tanken är ju att det är någon annan drabbad i "kollektivet" som premien skall komma till del.

HanneZ

Guest
Kevorkian skrev:
Frågan är väl inte helt berättigad kan jag tycka. Man kan inte säga att försäkringsbolaget tjänar på en kund. Om en försäkringstagare inte utnyttjar försäkringen läggs ju inte premien på hög i all evighet, utan tanken är ju att det är någon annan drabbad i "kollektivet" som premien skall komma till del.
Tjänat i det enskillda fallet då.

Det vore mer intressant o veta hur många kilo kronor som man tillfört eller fått av f-bolagen.

Blåflagg

Varför kör alla så fort????
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
BMW R1200GS,
Kevorkian skrev:

Håller iofs med men ur ett personligt perspektiv så ser man det som att fb tjänat grymt med pengar. Jag kunde kanske varit miljonär :rolleyes: i stället nu....

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Kevorkian skrev:

Jaha.. :tomten

HanneZ

Guest
Kevorkian skrev:
Mmmm, det är så en försäkring fungerar. FB gör inte större vinst bara för att jag som enskild inte råkat utnyttja försäkringen.
men?

"Har ditt FB tjänat pengar på dig?"

Så lyder frågan, "på dig" syftar ju just på dig!

(O nu blev texten fet, va inte meningen)

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jaja, har aldrig fått några pengar av f-bolag.

Eller jo, en stulen cykel för några år sen, runt 5000 kronor tror jag.

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
HanneZ skrev:
men?

"Har ditt FB tjänat pengar på dig?"

Så lyder frågan, "på dig" syftar ju just på dig!

(O nu blev texten fet, va inte meningen)

Jag förstår ju vad ni tänker på. Jag försöker bara spela viktig :) . Men jag hävdar fortfarande att FB inte har TJÄNAT pengar på mig bara för att jag inte utnyttjat försäkringen. Fråga istället om man har betalat in mer pengar än man fått tillbaka så slipper ni viktigpettrar som mig :fyllisar

Kram

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Kevorkian skrev:
Jag förstår ju vad ni tänker på. Jag försöker bara spela viktig :) . Men jag hävdar fortfarande att FB inte har TJÄNAT pengar på mig bara för att jag inte utnyttjat försäkringen. Fråga istället om man har betalat in mer pengar än man fått tillbaka så slipper ni viktigpettrar som mig :fyllisar

Kram

Vad tjänar dom pengar på då? Dom som inte har någon försäkring alls kanske....vad vet jag??? Men de går naturligtvis med förlust och bedriver företagsverksamhet bara för att det är skoj :tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka