Har du en Duke kolla att det står rätt i ditt regbevis!

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Har du en KTM kolla att det står rätt i ditt regbevis!

Behöver skjutsa på min Duke när jag övningskör och såg att i regbeviset stod det 0 passagerare!
Jag tror aldrig att Polisen kommer märka något men det är dumt att chansa.

Så här löser man det.

För att åtgärda detta ringer du till bilregistret, dom ska ha fått kompletterande dokument gällande detta, sedan skckar dom ut ett nytt regbevis till dig. Om dom inte skulle ha detta dokument får du ringa till KTM Sverige eller möjligtvis importören Lelles i Uppsala. Bilregistret kan vara lite trögjobbat...)
Blev nåt fel när DukeII:an kom tilll Sverige.

Hittade på en person som fixade detta åt mig på några dagar :tummenupp

(snott lite text från grusbusen)

Last edited:

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
Har precis gjort det. Hade också 0 passagerare i mitt reg bevis. De skulle ringa tillbaka med besked sa de.... vi får väl se hur lång tid det tar.

//J

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Äsch, det är bara bra om det står 0 i regbeviset, för då är det OK att plocka bort bakre fotpinnarna och hållaren för dem. Visserligen skyddar de lite vid en lowsider, men väger också ett drygt halvkilo (minst!).

Skjutsar gör man ju inte gärna ändå - det ska vara en riktig liten goding som ska få åka i så fall (och då har jag även en massa baktankar, såklart) :p

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
TomK skrev:
Äsch, det är bara bra om det står 0 i regbeviset, för då är det OK att plocka bort bakre fotpinnarna och hållaren för dem. Visserligen skyddar de lite vid en lowsider, men väger också ett drygt halvkilo (minst!).

Skjutsar gör man ju inte gärna ändå - det ska vara en riktig liten goding som ska få åka i så fall (och då har jag även en massa baktankar, såklart) :p

Enda gången jag kommer skjutsa är nu när jag övningskör men det är ju det att jag inte är så sugen på att åka dit när man bara har ett övningskörningstillstånd att visa upp.

Du råkar inte ha "No fuck No Ride" klistermärke på allt du äger :D

Vi ska inte låta denna tråd spåra ur nu.

Sillen

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 990 smr -11
Mr J skrev:
Har precis gjort det. Hade också 0 passagerare i mitt reg bevis. De skulle ringa tillbaka med besked sa de.... vi får väl se hur lång tid det tar.

//J

Jag hade likadant på min 640 prestige -02:a
men handlaren hade upptäckt det o ringa o fixat de, så efter en vecka eller två kom ett nytt reg bevis till mig

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
Hmm!
Fick mitt regbevis efter ha besiktigat min Lc4:a för ca en vecka sedan och där stod det med 0 passagerare.
Men min är ju tom utrustad med extra fotpinnar och hela rasket?
Kanske värt att kolla upp?¿?

MT

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
Började med att ringa till Bilregistret idag men dom visste givetvis inget om detta.
Vart hänvisad till Husaberg Sverige där en telefonsvarare meddelade att allt var flyttat till Österike.

Är det Lelles som är importör av KTM i sverige?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Nej, det är KTM Scandinavia (tror jag det heter) som ligger i Örebro som är importör av KTM numera...

- Johan

MT skrev:
Började med att ringa till Bilregistret idag men dom visste givetvis inget om detta.
Vart hänvisad till Husaberg Sverige där en telefonsvarare meddelade att allt var flyttat till Österike.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
MT skrev:

Den kan vara så att det var dom som tog in hojarna då som har papper, men satsa på mr_rockster tips först

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
Fick precis ett samtal från VV. De hade kollat upp hojen och skulle skicka ut ett nytt regbevis.

Jag påpekade att flera hade samma problem så det vore bra om de spred de hos kollegorna. Hon sa att de hade lagt upp det på en lista som alla har tillgång till så det skall inte vara några problem om man ringer.

:cool:

MT

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
Efter mycket om och men så har jag fått tag i ett intyg ifrån KTM Sacndinavia som bilregistret med hade fått.
Tyvärr så vill dom inte riktigt veta av det men jag har det som en .doc fil nu och skall prata med bilregistret.
Är det nån som skulle vilja ha den så hör av er så kan jag maila den till er.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
häger skrev:
Kompisens 660 var reggad som Eu-moped :confused:
Tror ni han blev snopen när han skulle försäkra den :D

De kanske menade att den går lite dassigt strypt men 45blås lär den väl passera:)

BPM

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
Kawa ZX6R fighter, KTM 640 SM, FZR 1000
Ska VV ha fått kompletteringar?

Förklara gärna lite mer ingående!

Står inget om pass i mitt COC dokument heller....

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
spelar väl ingen större roll?!? jag har aldrig hört talas om någon som åkt dit för att ha "skjutsat"

jag har själv blivit stannad när jag skjutsat på en EXC, vilka man absolut inte får skjutsa på. Men farbror blå hade ingenting att anmärka på :tummenupp

BPM

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
Kawa ZX6R fighter, KTM 640 SM, FZR 1000
Jag förstår hur du menar.

Rätt ska vara rätt och jag vill ha rätt...

Frågan kvarstår.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tack för tråden!

Nu är även min reggad för passagerare! :tummenupp

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...