Har du fått en hoj stulen?

Har du fått din hoj stulen?

• Antal röstningar
    0

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Vänta tills pollen kommer upp, hade vart kul att se hur det ligger till..

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Nej, har haft tur.

Har haft inbrott i garaget och dom hade vart på hojens skivbromslås men hann väl inte med nått mer, vart troligtvis bortskrämda.

Fast det mesta som var löst i garaget försvann istället.

Nu har jag uppgraderat mig med en massa mera lås och hoppas på det bästa..

Mange_J

Hej vad det går
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
zx10r -05, Ducati 1198s
Jepp, två stycken när jag bodde på söder i Stockholm för nio år sedan.

/ Magnus

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Nej, aldrig. Men jag bor ju inte heller i någon större stad heller, jag bor i Strängnäs och där är det väl förhållandevis lugnt. Fast det finns ju några som har blivit bestulna på hojar där, det var ju nån på forumet som vart av med sin R1 (?). Fast iofs är väl inte en 125 så himla stöldbegärlig. Hoppas min cbr klarar sig.. :gnissla

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Nej, aldrig. Och jag har tom lämnat kvar nyckeln i tändningslåset hela dagen! :kocko

Haft jävligt tur kan man säga (samt har kört en relativt oatraktiv hoj - BMW)...

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Och det visade sig att El Phantasmo är en hojtjyyvv...

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Min hoj vart stulen en gång och inatt försökte de jävla asen igen!!! De försökte karva ur tändningslåset med ett järnrör :kocko

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Jorå! Visst har man blivit av med hojen......... ful och gammal.. men nån ville ha den ändå!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=52455

Man är väl lite korkad... har bott på landet i 20år.. där själs inget.. inte där jag bodde i alla fall :) Sen flytta man till Göteborg.. Guldheden.. Där hade folk haft sina bågar ståendes ute i ingången till inner-gårdarna under flera års tid utan problem. Nu när jag flyttat hit och tagit med bågen så går det en vecka.. batteriet försvinner?? Sen går det ytterligare en vecka, så försvinner resten med.....

Visserligen har vi ett stambyte i föreningen nu.. Kanske är det mycket folk i rörelse hela tiden.. Folk som ser. Folk som säger till någon.. som säger till någon.. och vipps så har informationen om att det står en motorcykel här, kommit fram till någon olämplig människa.

Vi har även haft ett par inbrott i källarförråden nu med.. Allt under tiden som en massa byggfolk springer runt överallt med nycklar osv.. Jag menar inte att det är byggubbarna som snor grejor.. Det kan nog snarare vara så att dom är lite dåliga på att låsa eftersig..

En dag skulle de besiktiga mitt lilla förråd där bågen står.. Inte fan låste de dörren efter sig :( Den stod till och med på glänt!! Det hade ju bara varit att gå in och plocka delar som jag har förvarat där inne...

Allt detta med att hojen blev stulen blev till en långdragen historia. Jag var först tvungen att vänta en månad på att polisen eventuellt skulle hitta bågen... Sedan så köpte jag en annan hoj (min nuvarande). Och det jag inte visste var att jag inte skulle få några pengar av försäkringsbolaget... De betalar inte ut pengar till MIG.. utan kan bara ge pengar till en säljare. Så det blev till att invänta ett bra objekt.. och efter ett halvår så hittade jag en GSXR 85´a i fint skicka.. till bra pris. Jag slog till och försäkringsbolaget betalade äntligen ut pengarna! Hojen var så fin.. så min tjej fick ta den. Så nu har vi var sin!

Slutet gott, allting gott!

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Nisse977 skrev:
Sedan så köpte jag en annan hoj (min nuvarande). Och det jag inte visste var att jag inte skulle få några pengar av försäkringsbolaget... De betalar inte ut pengar till MIG.. utan kan bara ge pengar till en säljare.

Det verkar olika, jag fick pengarna rätt in på lönekontot. Iaf på andra hojen de snodde, den första va korkat nog inte ens garageförsäkrad just då :huvet :kocko

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag har fått en motorcross och två mopeder snodda. kul va :)

tyvärr hade polisen inte tid att undersöka någon av dessa stölder för dom skulle runka med laserpistolen sa dom.

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
henq skrev:
Det verkar olika, jag fick pengarna rätt in på lönekontot. Iaf på andra hojen de snodde, den första va korkat nog inte ens garageförsäkrad just då :huvet :kocko

Där ser man... olika ersättning på olika försäkringsbolag alltså! :tomten

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...