Har du fått Nigeriabrev? Läs vad Di.se gjorde

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
http://di.se/NoFlash.asp?ArtId=2003\09\22\87409

Läs vad Di.se gjorde när dom fick ett Nigeriabrev, jag antar att de flesta vet vad ett Nigeriabrev är.
Ganska underhållande om man läser vad Di.se skriver i sina svar till avsändaren.

- Right now I spending some time in a small Swedish town called Kumlabunkern. But that wont stop me from doing business with you!

- You asked me if I can guarantee the safety of your money. Of course I can!
I can guarantee almost everything, I was involved in Norrmalmstorgsdramat, where I transported money for Slark Olofsson, one of Switzerlands most famous international businessmen.

/Nitrous

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Det där var fan humor på riktigt!!

edit: Man kanske skulle ta och sätta ihop ett litet följebrev till dr mumbojumbo på egen hand....?

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
t-rex skrev:
Det där var fan humor på riktigt!!

edit: Man kanske skulle ta och sätta ihop ett litet följebrev till dr mumbojumbo på egen hand....?

JA varför inte !! :crash

Rätt underhållande faktiskt

I'm a respected business man in the service sector of Switzerland. Some samples of my worldwide respected knowledge of the art of business:
* I´ve been handling the export of surströmming to 21 African countrys.
* I'm "du" with Carl Bildt, famous Swedish "hallänning".
* I speak 16 language, including "skånska".
* I´m an expert on South-West Africa, I live three months every year in Playa de las Americas.

Henken

Guest
Hehe
Jag vill också få ett sånt brev. Vilka möjligheter till jävulskap!
Visst stod e-mailadressen där?

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Vad ska man göra om man får en Nigerian på posten? :confused:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Har ni inte läst om han som satt och svarade på alla spam han fick?
Var så grymt kul :)
Hittade inte på hemsidan han hadde men den är rätt känd.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
hhee, skulla man svara på allt spam fick man lägga nån timme minst om dan baar på det.
Jag får presis hur mycket skit som helst 95% är spam, man kan undra varför leverantörerna släpper igenom sånt här skit, ner med Telia.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Silwer skrev:
hhee, skulla man svara på allt spam fick man lägga nån timme minst om dan baar på det.
Jag får presis hur mycket skit som helst 95% är spam, man kan undra varför leverantörerna släpper igenom sånt här skit, ner med Telia.

Vi har lagt in ett filter som ska filtrerar bort det mesta men jag tror inte det fungerar speciellt bra. Sedan beror det ju lite på vad man surfar på för grejjer också.
Jag har egen domän med e-post och sådant. Jag får aldrig någon spam. Men även där ligger det ett spamfilter, som kanske fungerar lite bättre än vårat.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
vårat? jag hänger inet med alls, jobbar du på telia eller?

isf får jag de här vanliga bluff uppgraderingarna i mängder o en massa annat skitspam, Telia borde ju kuna kasta sån här skit direkt, de är ju så jäkla uppenbara vid det här laget.

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Silwer skrev:
vårat? jag hänger inet med alls, jobbar du på telia eller?

isf får jag de här vanliga bluff uppgraderingarna i mängder o en massa annat skitspam, Telia borde ju kuna kasta sån här skit direkt, de är ju så jäkla uppenbara vid det här laget.

Skulle Telia börja kasta saker hursomhelst skulle det bli ett jävla liv istället om det. Se bara när de satte filter för vissa bifogade filer, ramaskri på folk som tyckte de skulle fan inte röra deras e-post, trots att filtren de satte upp gjorde de just för virusmailen.

Inte för att jag tycker Telia någonsin gör ngt speciellt bra mer än att ta betalt, men lite svårt att de som operatör ska slå på någon spamdödar tjänst generellt på alla.. eventuellt om man kunde välja om man vill ha det eller ej skulle det väl vara bra. Men då kostar ju det också direkt.

Annars finns det ett litet helbra program du kan köra lokalt på din dator för att filtrera e-posten med.
K9 heter det, är gratis och laddas ner här: http://www.keir.net/k9.html

Programmet "lär" sig vad som är spam för dig.. så bara du lärt upp det lite så ligger det på 98-99%. Med en regel i ditt e-post program styr du sen de markerade mailen direkt i papperskorgen.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy