Har du justerat dina stötdämpare?

Har du justerat dina stötdämpare?

• Antal röstningar
    0

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
Jag sitter och funderar på hur många av er det är som har, efter behov, justerat era stötdämpare själv. Man slutar alldrig att förvånas av hur mycket folk det egentligen finns som inte av eget påfund börjar justera stötdämpare,lufttryck osv osv på sin motorcyckel. Handlar det inte om att känna sin maskin? Eller kör verkligen alla så sakta att det inte spelar någon roll?

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Jag skruvar gladeligen på dämparna med varierande resultat. Kör med olika setup bana/gata.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Klart man skruvat på fjädringen både fram å bak, bytte till Millens bakdämpare också för att kunna justera kompression och längd också.

Dessutom åker gumman med ibland å då får man dra på några snäpp kompression.

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
jag justerade mina idag igen.. fick ett härligt släpp i onsdags när jag med mycket nedlägg blev tvungen att väja först för en lastbil och sen en grushög!!! :skrämd

men nu går den bättre... tror jag iaf, var ute och testade idag med

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
det är väl inget fel med roadracing? om man översätter det blir det "gat-tävling" vilket låter jätte bra... detta kan även tolkas som streetracing, vilket säkert ligen är den absolut bästa och mest trevliga formen av tolkning!!! :D :bow

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Självklart så ska man på och justera, det är inget att vara rädd för. Om man skruvar bort sej så är det bara att ställa allt enligt instruktionsboken och börja om igen.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Finns det en skruv att skruva på så gör jag det. Har dock lärt mig att inte skruva för mkt på förgasarskruvarna då jag oftast inte vet vad jag gör :rolleyes: Brukar vara så att jag lär mig genom att prova mig fram och se vad resultatet blir, inte så kul om motorn skär för att jag råkade stänga av oljetillförseln...

Men dämparjusteringarna pillar jag dagligen på. Vet iaf att jag måste justera bakdämparen så att den blir hårdare! :fakta (ni får se en bild sen)

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
själv så tycker jag också att jag har fått till en sån där "bra" inställning just nu. blir faktiskt lite orolig när jag inte vet vad ja ska justera mer, vägrar liksom acceptera att det har blivit bra. men tailsaiser ska på, eller???

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Har du fått ihop hojen så den lirar bra och så ska du slänga på Tailriser?? Då får du ju troligen börja om med fjädringen igen eftersom chassiegeometrin blir helt fel....

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
den funkar men jag vill ha upp baken mer. sen har ja inget emot att justera dämparna mer...

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!