Har en bild här på motorfästet på ett köp objekt... Vad är detta?? (Gixxer1100-89)

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Tja!!

Någon kanske har följt tråden nedan, om mina köpfunderingar på en Gixxer1100 gen.1 eller gen.2
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=54914

I alla fall så har jag nu fått se hojen på bild som den ser ut idag! Jag undrar bara VAD ÄR DETTA!?? :confused:

motorf.jpg


Det ser ut som att motorn är fram/nedlutad!??.. Det är väl inget som är standard gissar jag... Jag tror första ägaren hade kört lite dragrace med den.. så det kanske inte är standard motor??? Den går som HELVETE enligt både förre och nuvarande ägare! Förre ägaren drog ifrån en likadan men trimmad 1100... så det låter ju som att denna är nått gjort med... förutom RS38´orna

Någon som vet vad detta kan betyda?? :va
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Det är ett motorfäste, man behöver inte vinkla om maskinen för att få i önskad storlek på förgasare.
 

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
OLJEKYLD GSXR skrev:
Det är ett motorfäste, man behöver inte vinkla om maskinen för att få i önskad storlek på förgasare.

Men det ser ju ut som att motorn borde sitta fast i båda hålen.. ett är ju oanvänt.....

Är det såhär orginal!?
 

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Mille RSV R -00
Nisse977 skrev:
Men det ser ju ut som att motorn borde sitta fast i båda hålen.. ett är ju oanvänt.....

Är det såhär orginal!?

Nej, det ser inte ut så orginal. Inte på min 750, men det är ju samma ram och motorblock som i 1100. På min så sitter det bultar i båda hålen.

//Olle
 
Last edited:

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Det är orginal, blir lite svårt o trixa in motorn mellan 2 fasta fästen direkt i ramen annars. Enklare med 2 lösa bitar som man kan sätta dit i efterhand.
 

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Wibbe skrev:
Det är orginal, blir lite svårt o trixa in motorn mellan 2 fasta fästen direkt i ramen annars. Enklare med 2 lösa bitar som man kan sätta dit i efterhand.

Okej! är det orginal så har man väl inget att oroasig för :tungan

:kocko :) :gnissla
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top