Har FZR 1000 två möjliga lägen på häcken?

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
hållundan skrev:
Det är inga probs, det löser du rätt lätt...

Jag vill finurla på om det funkar på den lille 600:an oxå...

Vore finfint...
Ska göra ett gott försök iaf, men det borde väl funka eftersom Forsberg har hundben som är 150?
Ska ge mig ut och fota lite nu.
//Tobbe

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Borde ju funka att höja en 600 också genom att göra hundben som är 5-10 mm kortare än orginal, även fast längden skiljer sig från benen på 1000-modellen. Jag ska testa att göra kortare hundben när jag får tid, håller på med ett depåstöd just nu :)

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Forsberg skrev:
Borde ju funka att höja en 600 också genom att göra hundben som är 5-10 mm kortare än orginal, även fast längden skiljer sig från benen på 1000-modellen. Jag ska testa att göra kortare hundben när jag får tid, håller på med ett depåstöd just nu :)
Ja givetvis borde det funka, men håll koll så att inte fjädern börjar gnaga på svingen.
Får ju för mig att dina redan är kortade kanske? Bara att testa.
//Tobbe

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
tobbeviking skrev:
Ja givetvis borde det funka, men håll koll så att inte fjädern börjar gnaga på svingen.
Får ju för mig att dina redan är kortade kanske? Bara att testa.
//Tobbe

Att dömma av hur hojen ser ut så kan dom omöjligt vara kortade :) Vet dock inte hur fjädern är spänd, eller om den är slut, så det är därför den ser så låg ut. :va Glömmer ju att kolla detta varje gång jag är ute hos älsklingen :huvet

Kan också vara så att 600 och 1000 har olika längder på stagen orginal. Tycker dock att detta verkar onödigt, speciellt ur produktionssynpunkt. För din var väl också en -91?

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Som min var innan så med ganska mkt förspänning på bakfjädern (jag väger 110) Men trots det så var en del av bakhjulet uppe i stänkan, nu efter höjningen så ser man ledigt rakt genom, mellan hjul och kuts så att säga.
Ska se om jag inte kan fixa ngn bild senare.
//Tobbe

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Före:
viewphoto.php

Efter:
viewphoto.php

Mina "provben":
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=7774

Bilderna ger kanske ingen jättebra bild av skillnaden, men jag kan garantera att 10mm kortare gjorde en hel del :tummenupp
//Tobbe

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
tobbeviking skrev:
Före:
viewphoto.php

Efter:
viewphoto.php

Mina "provben":
http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=7774

Bilderna ger kanske ingen jättebra bild av skillnaden, men jag kan garantera att 10mm kortare gjorde en hel del :tummenupp
//Tobbe

Såg ju finemang ut det där! :tummenupp Får ta och göra ett bara 600-ben sen när jag får tid. Tänkte även bygga om baken i vinter -> mer utrymme mellan däck och, ja, bakdelen.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Ngn vänlig själ kanske kan ta och lära mig hur man får upp bilder direkt i tråden? Så man inte länkar som jag gjorde nu...
PM kan ju va ett bra alternativ för en sån "skola" :banana
//Tobbe

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
bilderna är bara att krympa tills rätta storleken (jag gör det alltid i paint) och sen tar du bara och klicka på "Hantera medskickade filer". Ligger här där man svara på inlägg, rulla ner så ser du det. Skicka upp dom och dom ligger fint under. testa lite i test forumet.

Bifogat

• A15 004s.JPG
    A15 004s.JPG
    132.7 KB · Visningar: 50

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
zilver skrev:
bilderna är bara att krympa tills rätta storleken (jag gör det alltid i paint) och sen tar du bara och klicka på "Hantera medskickade filer". Ligger här där man svara på inlägg, rulla ner så ser du det. Skicka upp dom och dom ligger fint under. testa lite i test forumet.
Snygg färg du har...

Jeflar, din verkar vara rätt mycket renare än min...

Mitt as har ju agerat packåsna under touring nu i veckan...

:yoparty

@Forsberg, tillverkar du fyra ben för en billig peng sedan då??? Eller ja, två till dig, två till mig.... :tungan :hej

Last edited:

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
hållundan skrev:
Snygg färg du har...

@Forsberg, tillverkar du fyra ben för en billig peng sedan då??? Eller ja, två till dig, två till mig.... :tungan :hej

Långtouring eller? Packning och surrning enligt skolboken :p :fakta

Du har PM, snart iallafall :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Forsberg skrev:
Långtouring eller? Packning och surrning enligt skolboken :p :fakta

Du har PM, snart iallafall :)
Det satt bra som fan faktiskt... Långtouring å långtoruing... Det blev ca 150 mil på tredagar iallaf....

Fast jag har fortfarande smärta i pung eftersom jag inte hade direkt mycket space att sitta på. Men vaffan...

Du har svar på PM :tungan

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
hållundan skrev:
Det satt bra som fan faktiskt... Långtouring å långtoruing... Det blev ca 150 mil på tredagar iallaf....

Fast jag har fortfarande smärta i pung eftersom jag inte hade direkt mycket space att sitta på. Men vaffan...

Du har svar på PM :tungan

Du har pungproblem, jag har höftproblem. Får ont i höftlederna bara av att köra till jobbet/skolan, 25 km. :död :gråta Kör jag längre i stöten gör det så ont så man håller på att spy när man hoppar av. Har dock inte kört några längre turer, så man får hoppas att det går över när man kör lite oftare nu (körkort i onsdags).

Har läst ditt PM och it seems gooooood! :tummenupp

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Forsberg skrev:
Du har pungproblem, jag har höftproblem. Får ont i höftlederna bara av att köra till jobbet/skolan, 25 km. :död :gråta Kör jag längre i stöten gör det så ont så man håller på att spö när man hoppar av. Har dock inte kört några längre turer, så man får hoppas att det går över när man kör lite oftare nu (körkort i onsdags).

Har läst ditt PM och it seems gooooood! :tummenupp
Äsch, den är lugn under längre tider faktiskt... Jag hade faktiskt, hör och häpna, den mest aggresiva sittställningen av hojarna som var med på tååren... Det var 2 Feuersturm och en Falco...

Hade iofs satans wobbel under sista 40 milen antagligen p.g.a. sletet framdäck...

Det är en riktig tåringhoj.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Forsberg skrev:
Vill du komma ifrån det med en höjning eller? :)
Jess...

Nä, men den kanske blir lite snyggare baktill isf... Den ser ut som en påse nötter nu. Vilket den säkerligen kommer göra efteråt oxå, men vaffan...

Den ska stå mig trogen tills dess död skiljer oss åt. När jag tjöper nästa hoj kommer jag behålla denna =)

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
hållundan skrev:
Snygg färg du har...

Då jag är körkortslös än så har man mycket tid över att putsa efter övningskörningarna. Får väl se hur det blir med den saken efter kortets ankomst

Bifogat

• A19 017sh.JPG
    A19 017sh.JPG
    141.5 KB · Visningar: 55
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zilver skrev:
Då jag är körkortslös än så har man mycket tid över att putsa efter övningskörningarna. Får väl se hur det blir med den saken efter kortets ankomst
Jävlar, vi byter...

Hur långt har den gått?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom