Har FZR 1000 två möjliga lägen på häcken?

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
hållundan skrev:
Jävlar, vi byter...

Hur långt har den gått?

2700 mil. Köpte den av en 60 årig man som har haft den till att köra och bada med sa han. men det va ju så dåliga sommrar nu för tiden sa han tyckte det va onödigt att ha den kvar. Han hade övertagit den av sin 50 åriga kusin för 4 år sen.

Tror jag gjode en bra affär va. Fick splitternya packväskor till (mjuka Givi) kostade 1800 kr och ett broms skivelås (abus Granit) också nytt kostar ju 800.

Den är full dokumenterad och servad enligt anvisningar på verkstad + underhålls servad var 500:e mil.

Det är ju kul att ha alla papper på den sen den va ny. Ingen monster hoj men jävligt kul att köra och sen är det ju ganska billiga delar till den (drivpaket och däck) och billig att äga.

Jag gav 25 000

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
zilver skrev:
2700 mil. Köpte den av en 60 årig man som har haft den till att köra och bada med sa han. men det va ju så dåliga sommrar nu för tiden sa han tyckte det va onödigt att ha den kvar. Han hade övertagit den av sin 50 åriga kusin för 4 år sen.

Tror jag gjode en bra affär va. Fick splitternya packväskor till (mjuka Givi) kostade 1800 kr och ett broms skivelås (abus Granit) också nytt kostar ju 800.

Den är full dokumenterad och servad enligt anvisningar på verkstad + underhålls servad var 500:e mil.

Det är ju kul att ha alla papper på den sen den va ny. Ingen monster hoj men jävligt kul att köra och sen är det ju ganska billiga delar till den (drivpaket och däck) och billig att äga.

Jag gav 25 000

Inget dåligt kap heller! :tummenupp

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jävlar. Det var inget dåligt kap nä. Mitt ras har gått 5K mil nu nästan... Lite halvrisig sådär.... 28 Betalade jag...

När jag säljer begär jag 30... :crash Har ju larm, kåpglas å lite annat lullull på den nu såååå...

Kom å tjöp!

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
hållundan skrev:
Jävlar. Det var inget dåligt kap nä. Mitt ras har gått 5K mil nu nästan... Lite halvrisig sådär.... 28 Betalade jag...

När jag säljer begär jag 30... :crash Har ju larm, kåpglas å lite annat lullull på den nu såååå...

Kom å tjöp!

Vad har du för larm då?

30 gav jag, hade gått nästan 6000 då. Verkar som jag betalat mest här, trots mer mil och äldre modell :huvet Men man vet ju inte när grejerna rasar ihop, upp till bevis! :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Forsberg skrev:
Vad har du för larm då?

30 gav jag, hade gått nästan 6000 då. Verkar som jag betalat mest här, trots mer mil och äldre modell :huvet Men man vet ju inte när grejerna rasar ihop, upp till bevis! :)
BikeGuard heter det. Billigt, funkar kalas. Har fått byta siren iofs, men annars funkar det kanon. Startspärr och sådär.

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
hållundan skrev:
BikeGuard heter det. Billigt, funkar kalas. Har fått byta siren iofs, men annars funkar det kanon. Startspärr och sådär.

kan man koppla in det själv eller? jag fattar nada när det gäller el och sånt ovensentligt. Hur funkar det?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zilver skrev:
kan man koppla in det själv eller? jag fattar nada när det gäller el och sånt ovensentligt. Hur funkar det?
Svinlätt att koppla in. Schema medföljer. Du bör ha hojens kopplingsschema oxå. Finns i Haynes, eller så kanske jag kan scanna det...

Hela installationen tog kanske en timme.

Det funkar på så sätt att en liten box (immobilizer) med en fjäder och nåt annat bös i reagerar vid stötar och ryck på hojen. Känsligheten på den går att justera i 7 lägen. Blippar man till hojen larmar den i en sekund och blinkarna tänds. Gör man detta tre gånger under 20 sekunder larmar den på och startspärren går in.

Man får med lite diodbös och grejer (se bild på min installation)... Två stycken fjärrkor som man larmar på och av med. Lite pimpigt på en såpass gammal hoj, men vaffan. Det funkar bra. Bara att tjöpa.

Last edited:

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
hållundan skrev:
Svinlätt att koppla in. Schema medföljer. Du bör ha hojens kopplingsschema oxå. Finns i Haynes, eller så kanske jag kan scanna det...

Hela installationen tog kanske en timme.

Det funkar på så sätt att en liten box (immobilizer) med en fjäder och nåt annat bös i reagerar vid stötar och ryck på hojen. Känsligheten på den går att justera i 7 lägen. Blippar man till hojen larmar den i en sekund och blinkarna tänds. Gör man detta tre gånger under 20 sekunder larmar den på och startspärren går in.

Man får med lite diodbös och grejer (se bild på min installation)... Två stycken fjärrkor som man larmar på och av med. Lite pimpigt på en såpass gammal hoj, men vaffan. Det funkar bra. Bara att tjöpa.

Köpes var för hur mycket?

Ska du byta upp dig nu, eller är det ekonomin som sviktar?

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
hållundan skrev:
Byta upp mig... Nyare hoj, billigare försäkring. Schysstare hoj. Säger inte vilken förrän det är klart :) (om nån nu tjöper min hoj)

Är kriterierna "nyare hoj" och "schysstare hoj" kompatibla med "billigare försäkring"? :va :)

Jävlar vad jag spammar, förlåt! :Bugar

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Helt tokigt, men hojen jag föll för nu var tre år nyare, mer effekt och 40 spänn billigare förs. på året... Helt osant. Men det var så. Så länge den inte var dyrare tänkte jag ju köpa...

Men de tär svårt när pengarna liksom är "låsta" i min nuvarande hoj.

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
hållundan skrev:
Helt tokigt, men hojen jag föll för nu var tre år nyare, mer effekt och 40 spänn billigare förs. på året... Helt osant. Men det var så. Så länge den inte var dyrare tänkte jag ju köpa...

Men de tär svårt när pengarna liksom är "låsta" i min nuvarande hoj.

jo det är klart 40 spänn. det är ju en körning på 7 mil :)

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
hållundan skrev:
Jess...

Nä, men den kanske blir lite snyggare baktill isf... Den ser ut som en påse nötter nu. Vilket den säkerligen kommer göra efteråt oxå, men vaffan...

Den ska stå mig trogen tills dess död skiljer oss åt. När jag tjöper nästa hoj kommer jag behålla denna =)
Har du redan glömt detta :D

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
:tummenupp
hållundan skrev:
:finger

Det var ju om jag skulle köpa NY hoj, eller ja.

Påhopp. Schluta :tungan

:hej

såg dig på blocket. tipsade en polare som jag håller på att mer eller mindre tvinga att köpa hoj.
Men han tycker det är lite långt att åka.

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
Tillbaka till ämnet......................
Är det någon som fått fram ett vettigt mått på hundbenen till en 600:a än???

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zilver skrev:
:tummenupp

såg dig på blocket. tipsade en polare som jag håller på att mer eller mindre tvinga att köpa hoj.
Men han tycker det är lite långt att åka.
Hälsa honom att sådant går alltid att lösa. Hojen står i Halmstad, jag kan åka en sväng för en ev. försäljning. Jag är snäll.

:hej

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
zilver skrev:
Tillbaka till ämnet......................
Är det någon som fått fram ett vettigt mått på hundbenen till en 600:a än???

Inte än, håller på för fullt med mitt depåstöd, på betald arbetstid till och med :p Tycker att det borde funka att göra ben som är 5-10 mm kortare än orginal, precis som tobbe gjorde. Ska ta tag i det där så småningom, har just nu ett annat problem med hojen. Den vill nämligen inte starta med startmotorn. Trodde det var dålig kontakt mot polerna, men icke då, inget fel på batteriet heller. När man ska starta är det precis som när man försöker starta med ett sketet batteri, orkar inte dra runt. Kan det vara kolen i startmotorn?

Drog ifrån ämnet igen, sorry :p

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...