Forsberg
Den som söker han letar...
zilver skrev:Forsberg Kan det vara kolen i startmotorn? [/QUOTE skrev:Låter inte helt osannoligt
Nä det känns inte helt fel, hojen har ju trots allt gått 6k. Får riva obäket ikväll och se efter
zilver skrev:Forsberg Kan det vara kolen i startmotorn? [/QUOTE skrev:Låter inte helt osannoligt
Nä det känns inte helt fel, hojen har ju trots allt gått 6k. Får riva obäket ikväll och se efter
Forsberg skrev:Inte än, håller på för fullt med mitt depåstöd, på betald arbetstid till och med Tycker att det borde funka att göra ben som är 5-10 mm kortare än orginal, precis som tobbe gjorde. Ska ta tag i det där så småningom, har just nu ett annat problem med hojen. Den vill nämligen inte starta med startmotorn. Trodde det var dålig kontakt mot polerna, men icke då, inget fel på batteriet heller. När man ska starta är det precis som när man försöker starta med ett sketet batteri, orkar inte dra runt. Kan det vara kolen i startmotorn?
Drog ifrån ämnet igen, sorry
Funatic skrev:Pröva knacka lite på startmotorn med en hammare -FÖRSIKTIGT men bestämt och pröva sedan att starta. Går det lättare då ärkolen slut. (man kan lyckas knacka fram dom lite, men du ska byta i alla fall)
Imorgon är jag säkrare än jag är nu på att det handlar om 10mmzilver skrev:Trevligt trevligt.......nu vet ju jag vad jag skall göra i helgen i alla fall.
Orkar inte leta så jag frågar i stället, det va 10 mm du kortade va?? har jag för mig.
Forsberg skrev:Tobbeviking:
Hur fick du till radierna på ändarna på stagen? Fräsa? Slipa? Såga?
Finemangsigt depåstöd iallafall!
Har du hunnit testa biken ännu, eller bara gjort benen?zilver skrev:Här kommer måtten till fzr 600
Orginal 150 mm cc
Måddad 142 mm cc
Och detta lyfter baken en hel del. bilder kommer snart.
Det är en 92:a jag har men antar att det är samma ialla fall till 91 - 93
tobbeviking skrev:Forsberg:
Kanoners
Ser kalas ut det där.
När jag byggde så byggde jag bara på mått, gjorde ett att ställa under gaffelbenen.
Eftersom jag var 50mil från biken när det byggdes så var det väl en del chansning.
Jag ville väl främst ha ett till baken för att smörja kedjan lättare osv.
Men jag tänkte att när jag ändå var i farten och järn var gratis så brände jag ihop ett till fram med.
Din typ av stöd måste vara omöjligt om man inte har EXAKTA mått på alla bitar.
Men helt klart ska det byggas ett dylikt när jag får tid och möjlighet.
Mkt trevligt bygge Forsberg, vad använde du för grovlek på profilerna?
//Tobbe
Jag menade att det är svårt att bygga ett sånt om man inte har hojen att testa mot hela tiden, vilket du själv saForsberg skrev:Exakta mått? Pyttsan!
tobbeviking skrev:Jag menade att det är svårt att bygga ett sånt om man inte har hojen att testa mot hela tiden, vilket du själv sa
Jag hade ju hojen 50mil från garaget där jag svetsade ihop mina stöd
//Tobbe
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |