Har FZR 1000 två möjliga lägen på häcken?

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
hållundan skrev:
Å Forsberg, du vet att jag ska tjöpa hunben oxå =)

:hej

Trodde inte du var intresserad längre då du har hojen på annons :) Men om du vill ha så kan du vara lugn, jag glömmer inte :hej

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Forsberg skrev:
Trodde inte du var intresserad längre då du har hojen på annons :) Men om du vill ha så kan du vara lugn, jag glömmer inte :hej
Jo föffan, jag är intresserad. Ingen tjöper ju min hoj ändå :(

Jag som är sugen på ZX7r nu ifs....

Jaja :)

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
tillbaka nu och det va verkligen ingen försämring. den svänger lite snabbare och följer bättre. Nu har jag ju inget kort ännu :( så det blev ju bara en liten sväng i byn. Men märkte ingen försämring i 130 i alla fall. efter som jag övningskör så märkte jag att garagevändningen blev mycket enklare eftersom den svänger snabbare.
Men jag gjorde bara hundbenen 5mm mindre för att jag såg i sista stunden att stödet inte hade funkat. Den blir MYCKET högre om man kortar en cm. men jag skall lösa det inom kort med mera tid. Materialet kostade 13.50kr och va galvat.
Men måtten jag angav innan funkar säkert kalas med stöd modifikation.
Den blev nu ca 2 cm högre och aningen hårdare. men som sagt skall ut och Ö-köra senare så då skall jag testa hög fart lite bättre.

Kan bara säga gör stag nu och få en ny cykel :tummenupp :tummenupp

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
zilver skrev:
Men måtten jag angav innan funkar säkert kalas med stöd modifikation.
Den blev nu ca 2 cm högre och aningen hårdare. men som sagt skall ut och Ö-köra senare så då skall jag testa hög fart lite bättre.

Kan bara säga gör stag nu och få en ny cykel :tummenupp :tummenupp
Jag tycker fortfarande att min står bra med orginalstödet, det skiljer säkert en del mellan 1000 och 600 då.
Men helt otroligt vilken skillnad det blir med högre häck på biken :rock

Nu ska jag viga resten av denna semesterfredag till att tugga färsk pasta med god sås och en flarra vin.
Avslutas med en härligt rökig malt :fyllisar
//Tobbe

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Om det är så att ngn är intresserad av mina "råämnen" till raizers, så finns det ett par här i växjö :)
Jag gjorde ju två par, ett par "fina" och ett par med bara hål och rundade ändar på plattjärnet. 155mm cc hålen 12mm hål.
Finns som sagt här i växjö att hämta.
Skicka är knappast lönt.
//Tobbe

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jag hade en fzr1000 -92 som jag höjde. Kapade "hundbenen" 6 mm vilket gjorde att hojen blev ca 1 cm högre. Inte så mycket, men vilken skillnad i köregenskaperna. :tummenupp

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hur satte ni upp hojen när ni bytte benen? Vill inte gärna missa något så allt ramlar ihop när man drar ut skruvarna :p

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
hållundan skrev:
Har du tillverkat några?!

Jihaa :) Eller :va

Jag har bara tagit två plattjärn och borrat hål i, 145 mm cc. Tänkte ta och testa bara, sen får vi se om vi vill ha andra mått på de riktiga. Funderar på om jag ska NC-fräsa de riktiga, så de blir riktigt fina :p

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Forsberg skrev:
Jag har bara tagit två plattjärn och borrat hål i, 145 mm cc. Tänkte ta och testa bara, sen får vi se om vi vill ha andra mått på de riktiga. Funderar på om jag ska NC-fräsa de riktiga, så de blir riktigt fina :p
:ajjabajja Det är fusk på hög nivå! Fil, vinkelslip och pelarborrmaskin är enda tillåtna verktygen.
Annars blir dom ju finare än mina ju! :D
//Tobbe

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Forsberg skrev:
Hur satte ni upp hojen när ni bytte benen? Vill inte gärna missa något så allt ramlar ihop när man drar ut skruvarna :p
Jag hade en styck flickvän som höll hojen lutad på sidostödet medans jag bytte hundben.
Har man allt klart liggandes bredvid en så går det utmärkt.
Annars gäller det väl att få upp hojen i ngt annat än svingen medans man byter dom.
//Tobbe

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Det borde väl gå bra om man hänger upp hojen i bakramen i taket med spännband eller nåt? :va

Tänkte måla Hållundans stag chockrosa :p :hihi

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Forsberg skrev:
Det borde väl gå bra om man hänger upp hojen i bakramen i taket med spännband eller nåt? :va

Spännband går säker kanon, Självklart får du kompensera den perfekta formen på stagen med ngn otäck färg :hihi
//Tobbe

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Forsberg skrev:

GE mig, jag betalar fan extra för chockrosa stag... lätt.... :crash

Hmm...fan va najs.... Ska ju ändå iofs sälja hjärtat, men så länge :kär....

Hmmm, den som är så fin, varför köper ingen egentligen :va Känner att jag har gjort mitt med henne nu.... Skrapar fotpinnar, knän å allt man kan få i backen... Kör som en tok å hänger med folk (R1 :crash :hihi)... NU är det dags att byta...

Daggarparn

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
Ingen numer :-(
hållundan skrev:
GE mig, jag betalar fan extra för chockrosa stag... lätt.... :crash

Hmm...fan va najs.... Ska ju ändå iofs sälja hjärtat, men så länge :kär....

Hmmm, den som är så fin, varför köper ingen egentligen :va Känner att jag har gjort mitt med henne nu.... Skrapar fotpinnar, knän å allt man kan få i backen... Kör som en tok å hänger med folk (R1 :crash :hihi)... NU är det dags att byta...

Är det nån som vill ha hundben så rita bara ned måtten å PM:a mej. Kör vattenskärare & laserskärare kan ordna i vanligt bonnastål & rostfritt...
De blir precis som "köpe"....

Netrooter

FTW
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
FZR 1000 Fighter
Blev kanon på hojjen med att byta ut hundbenen och även spänna på fjädern.. Både känns och syns riktigt mycket! :yoparty
Kan varmt rekommendera att göra detta!
Dock känns det som den lutar lite väl mycket på orginalstödet... funderar på att svetsa på lite under stödet så den kommer upp lite.. Eller vad tror ni - håller det ändå?!

Richi///

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Netrooter skrev:
Blev kanon på hojjen med att byta ut hundbenen och även spänna på fjädern.. Både känns och syns riktigt mycket! :yoparty
Kan varmt rekommendera att göra detta!
Dock känns det som den lutar lite väl mycket på orginalstödet... funderar på att svetsa på lite under stödet så den kommer upp lite.. Eller vad tror ni - håller det ändå?!

Richi///
Jag har då kört med stödet helt orginal sedan förra våren, har inte ens funderat på om den ska välta, man får ju tänka lite på vart man ställer den redan från början så att säga.
Dvs inte direkt på asfalten om det är 30grader varmt ute, inte rätt ner i leran på en åker osv osv :tungan
Kul att du blev så nöjd, ärligt talat så tycker jag det estetiska i denna modden är det lilla i sammanhanget.
Den stora skillnaden sitter i känslan när man är ute på vägen, blev ju otrolig skillnad på hojens uppförande.
//Tobbe

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...