Har jag öroninflammation?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Mitt högra öra håller på att explodera från insidan! Det började runt lunch idag av att jag var öm i örat men jag trodde att det berodde på att jag går runt med mp3:an på mig hela tiden.
Men sen var jag över till syrran en sväng och väl där så började det bulta inne i örat och jag blev jävligt öm vid beröring.
Nu gör det så ont så att jag blir tårögd när jag gäspar och det känns som att jag har ett järnspett instoppat i örat :död

Är det inflammation eller nåt annat? Vad gör man? Fick tipset om att stoppa in en bit vitlök i örat men det låter ju sådär lockande...
Jag har inte så mycket läkemedel hemma direkt och givetvis har jag slut på receptbelagt smärtstillande, det hade suttit fint med några såna piller just nu.

Trodde inte att man fick sånt som vuxen men detta kanske bara är ytterligare ett exempel på att jag förnekar min ålderdom...

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Du går till doktorn som skriver ut örondropp med antibiotika strax efter att han har varit inne och petat med en bommulstuss bara för att han hatar sina patienter och gärna ser dom lida. :gnissla

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Du går till doktorn som skriver ut örondropp med antibiotika strax efter att han har varit inne och petat med en bommulstuss bara för att han hatar sina patienter och gärna ser dom lida. :gnissla

Har numret till en privatläkare som har öppet på lördagar, får hoppas på att de har drop-in. Är det inte bättre imorgon bitti så blir det till att åka dit och be om recept.
Men det är alltså örondroppar man får? Brukar dessa hjälpa omgående eller tar det ett par dagar?
Får man bara inflammation i ett öra åt gången?

Du har tagit den i 3:an och fått klamydia i örat!

Haha, jag måste ha blivit våldtagen i sömnen :D Man får hoppas på att det bara är klamydia isåfall...

Last edited:

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Har numret till en privatläkare som har öppet på lördagar, får hoppas på att de har drop-in. Är det inte bättre imorgon bitti så blir det till att åka dit och be om recept.
Men det är alltså örondroppar man får? Brukar dessa hjälpa omgående eller tar det ett par dagar?

Haha, jag måste ha blivit våldtagen i sömnen :D Man får hoppas på att det bara är klamydia isåfall...

Låter som du fått en waxpropp,ganska vanligt om man går med lurar i örona ofta.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Låter som du fått en waxpropp,ganska vanligt om man går med lurar i örona ofta.

Hmm, det tänkte jag inte på faktiskt. Då ska man ha Revaxör har jag för mig? Använder tops 3-5ggr/vecka för att göra rent öronen men en del säger att det bara försämrar läget med vaxpropp, att man packar ihop det istället.
Hellre det än att ha ett helt jävla hav med vatten i öronen, det är ruskigt obehagligt.

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh

Jag hade öroninflamation i höger öra orsakat av smutsigt thailandvatten injeccerat med högtryck.
Fick örondroppar som man skulle ta( enbart i det infekterade örat) i nån vecka eller två.
Börjar väl kännas bättre efter några dagar men som vanligt med antibiotika så ska man fullfölja kuren.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Men jag vill ju bli frisk nu juh! Har sökt efter mirakelkurer på nätet men vitlök är det återkommande ämnet man ska pula in i örat, om man inte har kokain som man kan lösa upp i vatten och hälla i örat :3freak
Hade jag det så skulle jag nog inte inmundiga det via örat :näsblod

Läggdags, nu ska jag sova med vitlöken instoppad i örat...

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Unvik peta med tops ( kan skjuta in/ packa ihop eve vaxproppar). Örononflammation kan man ha I båda öronen samtidigt. Vaxpropp ger oftast en lockkänsla o innan spolning hos läkare ska man förbehandla med Revaxör. Unvik att få in vatten i öronen när du duschar.

Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Och be läkaren vara försiktig när han/hon spolar rent.
Min öroninflammation hade försvagat trumhinnan så när läkaren gick loss med högtryckssprutan så brast den.
Detta skadade innerörat såpass att jag fick tinnitus. :banana

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Örat börjar bli bättre, har kört med en bit krossad vitlöksklyfta i örat nattetid :D
Vettefan vad det är men nån vaxpropp lär det inte vara då området runt om kring är svullet som satan och jag är öm långt ner i hörselgången.

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Hur känns det om du blåser i näsan(tryckutjämnar). Har liknande problem med mitt högeröra som kommer å går. Hur känns näsa , bihålor. Tjock, täppt?

Last edited:

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Jag hade det för några år sedan, var då över till grannen (läkare) som fick kika,
han sa att man har slutat ge pencilin för det och att det bara var och käka alvedon och låta det läka av sig själv sen. Men det är nog bra att gå till en läkare och låta dem kolla vad det är för nått. Kommer ihåg att det gjorde bra jävla ont iallafall. Men har för mig att det gick över på några dagar.

Nyheter
BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre