Har moralfolket vunnit?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Det drabbar oss alla emellanåt, kände samma sak på bulten i onsdags (innan kaffet) det går över...... Kan nog vara kroppens egna signaler som säger att "nu är jag inte riktigt på topp utan skall bara ta det lugnt". För övrigt så finns det ju argument också för att ta risker, se: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/samhalle/artikel_201467.svd

Dock bör man ju i möjligaste mån undvika att riskera andra.

Som artikeln beskriver tror jag att "busandet" på mc är väldigt lärorikt då man pressar sina gränser och därigenom omedvetet lär sig hantera mc:n snabbare än någon som enbart åker och tittar på landskapet!

Att sen riskera sina medtrafikanters liv/hälsa är inte ok!

Har sett detta fenomen tydligt som skidlärare där det i början oftast är tjejerna som är bättre än killarna i början av veckan men i slutet är de alltid på efterkälken! Detta sker pga att så fort killarna kan så åker de i hoppen/skogen och pressar sina gänser medans tjejerna oftast fortsätter med det vi gjorde på lektionen!

Märk väl att detta var ett liknande exermpel och INTE ett inlägg i jämställdhetsdebatten!

Tror TS är lite som mig att när wheeelien uteblir är det oftast för att du kan det bra och det inte erbjuder samma spänning längre! Dettta löses med att hitta en ny manöver att klara!

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Sluta tänk så jävla mycket........... Kör bara.....

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Kolla in lite filmer på youtube sen är det bara dra ut och köra av dig!

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Det går nästan inte att ha högre trafikmoral än vad vi svenskar har om man ser till olycksstatistiken.

Av alla EU's 27 medlemsländer är det bara Malta och Nederländerna som klår oss.

Förstå vilket negerjobb™ moralkärringarna har på MC-forum i Bulgarien, Estland, Grekland, Italien, Lettland, Litauen, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Tjeckien och Ungern!?

:4skrika :6surkart <--- Moralkärringar i Bulgarien.

Nicotin

Guest
dags att hitta ett nytt forum kanske..

snart snackas det om hur man bäst polerar kroom,bästa fransarna på jackan och schnyggaste skinnpajen..:rolleyes:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
:rofl Men är det inte exakt det implodera handlar om, det blir för stort vaakum, och tryckskillnader in-/utsida inte kan hanteras av tryckkärlet, och det ger vika inåt? :hihi

Aristoteles var den som först uttalade sig om vakuum. Enligt honom skydde naturen vakuum, som alltså var ett onaturligt tillstånd som inte kunde existera. Den aristoteliska teorin kring vakuum bestod långt in i modernare tider. 1654 utförde Torricelli ett experiment varmed han påvisade något som måste vara vakuum. Han vände ett kvicksilverfyllt glasrör upp och ned i en vanna, som även den innehöll kvicksilver. Han såg då att kvicksilverytan sjönk en bit i röret, och därmed lämnade ett tomrum kvar ovanför kvicksilvret. Tomrummet i röret stred mot Aristoteles etablerade lära, men resultat från kompletterande experiment av Blaise Pascal gav vakuumhypotesen en vidare acceptans.

Föga andade varken Aristoteles, Torricelli eller Pascal att detta fenomen skulle uppträda i frigolithjonens huvud så många år senare. Cement i sandlådan och överbeskyddande föräldrar skapar ett kraftigt undertryck i huvudet som sedemera suger bort all empati och respekt för övrig pöbel.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
dags att hitta ett nytt forum kanske..

snart snackas det om hur man bäst polerar kroom,bästa fransarna på jackan och schnyggaste skinnpajen..:rolleyes:

Ingen dum tanke.

Moralkärringarnas tjat här är lite som att idogt tjata om riskerna för plötslig spädbarnsdöd på "Allt för Föräldrar's" forum.

Nicotin

Guest
Ingen dum tanke.

Moralkärringarnas tjat här är lite som att idogt tjata om riskerna för plötslig spädbarnsdöd på "Allt för Föräldrar's" forum.

jepps...åja man får ju helt enkelt söka sig till ett likasinnat forum med likasinnande som vill fortfarande använda sin suuperduuper hoj för en gatsnurr..

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Kan man gå ner till den lokala psykiatern och fråga varför man inte slangar och brassar satan på våra vägar mer?

Jag råder dig att göra detta. Om det mot förmodan inte skulle rätta till sig så kan du få ett special nummer av mig till en viss "Doctor" över PM :rolleyes:

Nicotin

Guest
nicos checklista..

1. känner du suget efter att slanga på gatan,kontakta omgående mr moral customsnubben.

2.sugen att vrida rullen mer än vad skyltar och regler säger..sök omedelbart hjälp hos ovan snubbe alt till livscoachen Runar sörgaard så kommer han heala dig alt kan du behöva båda som ger dig hrmm gruppterapi..:D:rolleyes:

3. känner du behovet att meditera i fartvinden ?
Köp en stor golvfläkt och njut..

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ingen dum tanke.

Jag är osäker på om jag är en 100% moralkärring, min befläckade bakgrund är nu ett minne blott men jag är fortfarande lite outlaw ibland, iof en väldigt ansvarsfull outlaw som respekterar andra trafikanter.

P.S är det slut mellan oss, du hör ju aldrig av dig *gråter*

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag är osäker på om jag är en 100% moralkärring, min befläckade bakgrund är nu ett minne blott men jag är fortfarande lite outlaw ibland, iof en väldigt ansvarsfull outlaw som respekterar andra trafikanter.

P.S är det slut mellan oss, du hör ju aldrig av dig *gråter*

Nej det e inte slut mellan oss! :krama

Näe men du state'ar väl bara det obvious... Visa hänsyn. Gasa där riskerna är som minst osv. Det är så man kör helt enkelt.

Ja förutom dom gångerna man ska sätta ett nytt världsrekord förstås. :cdevil

jetson

Guest
Moralfolket har jag inget emot, dock har SH för många moralkärringar som inte gör något annat än motverkar sitt syfte.

[folk tröttnar och slutar lyssna]

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Nej det e inte slut mellan oss! :krama

Näe men du state'ar väl bara det obvious... Visa hänsyn. Gasa där riskerna är som minst osv. Det är så man kör helt enkelt.

Ja förutom dom gångerna man ska sätta ett nytt världsrekord förstås. :cdevil
Ja svårare än så är det inte, men troligen kan jag uppfattas som en dubbelmoralkärring då jag hytter med pekpinnen åt pöbeln men inte själv är 100% laglydig i alla lägen.

Varför då tomgångstjata om trafikempati och respekt för andra, jo därför att frigolithjonen kostar samhället mina sura skattepengar, dessutom får mc-hatarna vatten på sin kvarn.

Jag vill kunna åka ut på mina favoritvägar utan att boende kastar sten efter mig pga frigolithjonen nyss wheelade förbi deras hus i +200 kvadratkilometer i sekunden.

Nicotin

Guest
men det är väl inte så svårt igentligen..vi frigolithjonen får hålla oss på vissa områden och ni customfransnissar på ett annat..

vi kör tis/tors/sön och ni kör alla andra dagar funkar ju också..:D:rolleyes:

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...